T10 -> T-5 swap
T10 -> T-5 swap
Tietoa kyseisestä vaihto-operaatiosta kaivataan.
Kone 302. Meneekö heittämällä T10: paikalle T5? Kytkin ja kardaani, sekä kytkimen työsylinteri?
Muuta huomioitavaa?
Kone 302. Meneekö heittämällä T10: paikalle T5? Kytkin ja kardaani, sekä kytkimen työsylinteri?
Muuta huomioitavaa?
Tuolta ainakin löytyy jos englanti hallussa..
http://forums.stangnet.com/forumdisplay.php?f=5
Ei kokemusta omalta kohdalta, mutta...
Joskus sopii pohjaa muokkaamatta, joskus ei... Moottoria ja vaihteiston korkeutta voi tietenkin muuttaa. Takapäätä kait useimmiten joutuu laskemaan. Vaihteiston ja kytkinkopan väliin spesiaali sovituskappale, joka siirtää vaihteistoa sen verran kauemmaksi että pidempi input shaft mahtuu olemaan. ...tai sitten(helpompi) t-5:n oma kytkinkoppa ja kytkin...
Kardaanin lyhennys edessä? Vaihteiston perään yoken sovitus. Tosin borg&Warner t-10 taitaa käyttää samaa yokea. Rihlamääriä en muista.
http://forums.stangnet.com/forumdisplay.php?f=5
Ei kokemusta omalta kohdalta, mutta...
Joskus sopii pohjaa muokkaamatta, joskus ei... Moottoria ja vaihteiston korkeutta voi tietenkin muuttaa. Takapäätä kait useimmiten joutuu laskemaan. Vaihteiston ja kytkinkopan väliin spesiaali sovituskappale, joka siirtää vaihteistoa sen verran kauemmaksi että pidempi input shaft mahtuu olemaan. ...tai sitten(helpompi) t-5:n oma kytkinkoppa ja kytkin...
Kardaanin lyhennys edessä? Vaihteiston perään yoken sovitus. Tosin borg&Warner t-10 taitaa käyttää samaa yokea. Rihlamääriä en muista.
Sovituskappale kytkinkoppaan tai fox-kytkinkoppa tilalle.Kone 302. Meneekö heittämällä T10: paikalle T5? Kytkin ja kardaani, sekä kytkimen työsylinteri?
Vuosimallista vähän riippuen shifteriaukon laajennusta. Omassani ei olisi tarvinnut aukkoa laajentaa, mutten viitsinyt riskeerata asiaa toteamalla sen tarpeelliseksi siinä vaiheessa kun lohko&T5 kelluivat norsussa.
Muut oleelliset muutoksen ovat juuri kardaanin pikku pätkäisu ja uusi crossmemberi.
Pistä viestiä jos tarvit lisäinfoa.[/quote]
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Sovitekappaleita saa esim. Sacramento Mustangsilta, NPD:ltä tai California Mustangsilta.
Kardaanin lyhennys on hieman yksilöllistä, itsellä lyhennettiin 1,5 tuumaa.
Kytkintä ja yokea ei periaatteessa tarvitse vaihtaa, mutta suosittelisin kyllä kytkimen vaihtoa, se kun on siinä niin nätisti "hollilla".
Myös kytkimet ovat kehittyneet neljänkymmenen vuoden aikana...
Kardaanin lyhennys on hieman yksilöllistä, itsellä lyhennettiin 1,5 tuumaa.
Kytkintä ja yokea ei periaatteessa tarvitse vaihtaa, mutta suosittelisin kyllä kytkimen vaihtoa, se kun on siinä niin nätisti "hollilla".
Myös kytkimet ovat kehittyneet neljänkymmenen vuoden aikana...
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Mulla kävi C4:n perästä kardaani sellasenaan T5:n perään. AOD:lle piti yokea lyhentää tuuman verran. C4 ja T10 lienee eri mittasia askeja?
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Jep, jotkut ameriikan ukkelit väittävät, että automaattiauton kardaania ei tosiaan tarvitsisi lyhentää laisinkaan. Mä en itse tehnyt yokelle mitään. Kardaani lyhennettiin ja tasapainotettiin. Nyttemmin tasapainotus on hieman kärsinyt kun sitä on rälläkällä sipaistu putkia irroitettaessa ja ennenkaikkea laahattu maantiellä kuin troolia ikään.C4 ja T10 lienee eri mittasia askeja?
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Näyttäisi siltä että T-10:n ja T-5:n pituusero olisi 3 tuumaa...
http://members.rogers.com/1970-z28/imag ... o_5spd.jpg
http://members.rogers.com/1970-z28/imag ... o_5spd.jpg