Ford 9"?
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Mika M kirjoitti:Niin ja auton entinen omistaja kertoi perässä olevan detroit lockerin
lukon. Muu tekniikka: 429cid+4 speed toploader jonka koodeista sain selville
että laatikko on 428cid fairlanesta vm. 68 tai 69.
Mika



Jos et halua julkisesti huudella niin laita yksityisviesti.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Aktiivi
- Viestit: 145
- Liittynyt: 30 Touko 2004, 22:22
???... mikä perä
omassani on perämurikkan taka osa puoli pallon muotoinen jossa on kaksi painaumaa + proppu.
vetoakselin päissä on kantikas upotus jossa on pyöreät kantit yhdessä suunnassa.perän etupäässä on kuvien perusteela 8":sen etu osa (eli ei tarvitse niveltä yhden ruuvin/pultin irroittamiseen) näin ollen voisiko joku valaista hiukan että omistanko 8":sen taka akselin
vetoakselin päissä on kantikas upotus jossa on pyöreät kantit yhdessä suunnassa.perän etupäässä on kuvien perusteela 8":sen etu osa (eli ei tarvitse niveltä yhden ruuvin/pultin irroittamiseen) näin ollen voisiko joku valaista hiukan että omistanko 8":sen taka akselin
-
- Aktiivi
- Viestit: 145
- Liittynyt: 30 Touko 2004, 22:22
juu juu
mutta kun taka osa on pyöreä ja etu osa näyttää siltä että sen yhden pultin saissi suoran jatkon avulla pois eli oliskohan joskus tähän vaihdettu jotain osia(voisiko olla jokin kootut teokset)
Eli 65-66 mallissa on roppu banjossa. oisko jossain vaiheessa vaihtunut sun autoon 65-66 mallinen taka-akseli? 67 vuonna roppu on siirretty murikan kylkeen.Earlier housings, like the 65-66 Mustang 8" pictured have the fill plug in the back
http://www.gearheadracing.com/Reference ... r/uv53.jpg Tosta näkee hyvin erot 62-66 ja 67-> 8" mallien välillä
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Eli 65-66 mallissa on roppu banjossa. oisko jossain vaiheessa vaihtunut sun autoon 65-66 mallinen taka-akseli? 67 vuonna roppu on siirretty murikan kylkeen.Earlier housings, like the 65-66 Mustang 8" pictured have the fill plug in the back
http://www.gearheadracing.com/Reference ... r/uv53.jpg Tosta näkee hyvin erot 62-66 ja 67-> 8" mallien välillä
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Elikkä banjo on vaihtunut vanhempaan malliin ja murikka on uudempi, eli saattaa olla auton alkuperäinen.proppu kirjoitti:kyllä mulla on murikan etupuolellakin proppu (kuljettajan puolella)
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
-
- Aktiivi
- Viestit: 145
- Liittynyt: 30 Touko 2004, 22:22
vetarit?
juu vähän arvelin jotain sellaista onko 8":sen veto akselin päissä tavallaan kantikkaat upotukset joissa on pyöreätpäät
(veroista ei ole kuulunut viellä mitään on kuulema jokin ennakko tapaus )
(veroista ei ole kuulunut viellä mitään on kuulema jokin ennakko tapaus )
Re: vetarit?
Sellaset ne yleensä on, mutta ei välttämättä. Kuten tässä http://www.gearheadracing.com/Reference ... r/uo50.jpg näkyy, voi pää olla saman näkönen kuin 9" akselissa. Mulla toinen 8":sen vetari on jossain vaiheessa vaihtunut tollaseen 9" akselin vetariin, kun toisen akselin päässä on toi iso upotus ja toisessa taas noi pienet reijät.mustang cs kirjoitti:juu vähän arvelin jotain sellaista onko 8":sen veto akselin päissä tavallaan kantikkaat upotukset joissa on pyöreätpäät
(veroista ei ole kuulunut viellä mitään on kuulema jokin ennakko tapaus )
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
-
- Aktiivi
- Viestit: 145
- Liittynyt: 30 Touko 2004, 22:22
huono näkö?
noniin kävin äsken ryömimässä perä murikan louna niin totesimpa että eihän siellä puolipallon muotoisessa taka osassa ollut kuin 2 painaumaa molemmin puolin kylläkin huonosti katsomassani propun paikalla on jonkin moinen matala upotus johon voisi ajatella asentaa proppu anteeksi tyhmyyteni
Sellasta sattuu 

Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
- paltant.ponitalli
- Addikti
- Viestit: 300
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
- Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert. - Paikkakunta: Karjakoski bank of a river
Re: Ford 9"?
8 on pitkyläisellä panjolla 9 lähes pyöreä c5a on -65 full sizeen suuniteltu perä t -71 460 mach man.Mika M kirjoitti:Perästä löytyy valumerkinnät DIF 51
C5AW
4668A
8E22
Saako noiden perusteella selville onko perä 8" vai 9"purkamatta perää?
Perästä ei löytynyt sitä pelti lätkää jossa olisi ollut tietääkseni
välitys.
Mika
Re: Ford 9"?
Tarkkaan ottaen 65-66 Mussessa oli 8 3/4" perä, hieman kevyempi lautaspyörä, pinionista en tiedä.paltant.ponitalli kirjoitti:8 on pitkyläisellä panjolla 9 lähes pyöreä c5a on -65 full sizeen suuniteltu perä t -71 460 mach man.Mika M kirjoitti:Perästä löytyy valumerkinnät DIF 51
C5AW
4668A
8E22
Saako noiden perusteella selville onko perä 8" vai 9"purkamatta perää?
Perästä ei löytynyt sitä pelti lätkää jossa olisi ollut tietääkseni
välitys.
Mika
C5AW tarkoittaa suunnittelua vuodelle 65 ja suunnittelun on maksanut isokoristen, eli Galaxien linja. Mutta tuo 8E22 viittaa toukokuuhun 22. 1968. Ihmettelen vaan, että tuon 4668, eli perän casen loppukaneetti on vain A. Sehän tarkoittaisi, että casea ei olisi tehty evo-versioita kolmeen vuoteen.