Ford 9"?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Mika M
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 22:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mika M »

Niin ja auton entinen omistaja kertoi perässä olevan detroit lockerin
lukon. Muu tekniikka: 429cid+4 speed toploader jonka koodeista sain selville
että laatikko on 428cid fairlanesta vm. 68 tai 69.

Mika
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Mika M kirjoitti:Niin ja auton entinen omistaja kertoi perässä olevan detroit lockerin
lukon. Muu tekniikka: 429cid+4 speed toploader jonka koodeista sain selville
että laatikko on 428cid fairlanesta vm. 68 tai 69.
Mika
:shock: Oho!! :shock: No terve tuloa isolohko+manuaali joukkoon 8) Kerrohan lisää autostasi, tuo kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta ja mistä ihmeestä moisen löysit??? Mitäs palikkaa se 429 pitää sisällään? Detroit locker sitten vähän paukkuu, joten ei kannata pienestä pelästyä. 295 menee sisää ilman kavennuksia 315 sopii myös, mutta sitten pitää olla jo vanteen backspacing kohdallaan.

Jos et halua julkisesti huudella niin laita yksityisviesti.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
mustang cs
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 30 Touko 2004, 22:22

???... mikä perä

Viesti Kirjoittaja mustang cs »

omassani on perämurikkan taka osa puoli pallon muotoinen jossa on kaksi painaumaa + proppu.
vetoakselin päissä on kantikas upotus jossa on pyöreät kantit yhdessä suunnassa.perän etupäässä on kuvien perusteela 8":sen etu osa (eli ei tarvitse niveltä yhden ruuvin/pultin irroittamiseen) näin ollen voisiko joku valaista hiukan että omistanko 8":sen taka akselin
Mosse

Viesti Kirjoittaja Mosse »

AIka hyvä erotus keino oli, että 9" tuumaisen banjon keski osa on pyöreän mallinen, kun 8" tuumainen taas näyttää soikeammalta. Noilla sivuilla on hyvät kuvat joiden mukaan pitäis tunnistus onnistua..
mustang cs
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 30 Touko 2004, 22:22

juu juu

Viesti Kirjoittaja mustang cs »

mutta kun taka osa on pyöreä ja etu osa näyttää siltä että sen yhden pultin saissi suoran jatkon avulla pois eli oliskohan joskus tähän vaihdettu jotain osia(voisiko olla jokin kootut teokset)
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Earlier housings, like the 65-66 Mustang 8" pictured have the fill plug in the back
Eli 65-66 mallissa on roppu banjossa. oisko jossain vaiheessa vaihtunut sun autoon 65-66 mallinen taka-akseli? 67 vuonna roppu on siirretty murikan kylkeen.
http://www.gearheadracing.com/Reference ... r/uv53.jpg Tosta näkee hyvin erot 62-66 ja 67-> 8" mallien välillä
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Earlier housings, like the 65-66 Mustang 8" pictured have the fill plug in the back
Eli 65-66 mallissa on roppu banjossa. oisko jossain vaiheessa vaihtunut sun autoon 65-66 mallinen taka-akseli? 67 vuonna roppu on siirretty murikan kylkeen.
http://www.gearheadracing.com/Reference ... r/uv53.jpg Tosta näkee hyvin erot 62-66 ja 67-> 8" mallien välillä
proppu

Viesti Kirjoittaja proppu »

kyllä mulla on murikan etupuolellakin proppu (kuljettajan puolella)
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

proppu kirjoitti:kyllä mulla on murikan etupuolellakin proppu (kuljettajan puolella)
Elikkä banjo on vaihtunut vanhempaan malliin ja murikka on uudempi, eli saattaa olla auton alkuperäinen.
mustang cs
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 30 Touko 2004, 22:22

vetarit?

Viesti Kirjoittaja mustang cs »

juu vähän arvelin jotain sellaista onko 8":sen veto akselin päissä tavallaan kantikkaat upotukset joissa on pyöreätpäät
(veroista ei ole kuulunut viellä mitään on kuulema jokin ennakko tapaus )
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Re: vetarit?

Viesti Kirjoittaja musse67 »

mustang cs kirjoitti:juu vähän arvelin jotain sellaista onko 8":sen veto akselin päissä tavallaan kantikkaat upotukset joissa on pyöreätpäät
(veroista ei ole kuulunut viellä mitään on kuulema jokin ennakko tapaus )
Sellaset ne yleensä on, mutta ei välttämättä. Kuten tässä http://www.gearheadracing.com/Reference ... r/uo50.jpg näkyy, voi pää olla saman näkönen kuin 9" akselissa. Mulla toinen 8":sen vetari on jossain vaiheessa vaihtunut tollaseen 9" akselin vetariin, kun toisen akselin päässä on toi iso upotus ja toisessa taas noi pienet reijät.
mustang cs
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 30 Touko 2004, 22:22

huono näkö?

Viesti Kirjoittaja mustang cs »

noniin kävin äsken ryömimässä perä murikan louna niin totesimpa että eihän siellä puolipallon muotoisessa taka osassa ollut kuin 2 painaumaa molemmin puolin kylläkin huonosti katsomassani propun paikalla on jonkin moinen matala upotus johon voisi ajatella asentaa proppu anteeksi tyhmyyteni
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Sellasta sattuu :)
Avatar
paltant.ponitalli
Addikti
Viestit: 300
Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert.
Paikkakunta: Karjakoski bank of a river

Re: Ford 9"?

Viesti Kirjoittaja paltant.ponitalli »

Mika M kirjoitti:Perästä löytyy valumerkinnät DIF 51
C5AW
4668A
8E22
Saako noiden perusteella selville onko perä 8" vai 9"purkamatta perää?
Perästä ei löytynyt sitä pelti lätkää jossa olisi ollut tietääkseni
välitys.

Mika
8 on pitkyläisellä panjolla 9 lähes pyöreä c5a on -65 full sizeen suuniteltu perä t -71 460 mach man.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Ford 9"?

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

paltant.ponitalli kirjoitti:
Mika M kirjoitti:Perästä löytyy valumerkinnät DIF 51
C5AW
4668A
8E22
Saako noiden perusteella selville onko perä 8" vai 9"purkamatta perää?
Perästä ei löytynyt sitä pelti lätkää jossa olisi ollut tietääkseni
välitys.

Mika
8 on pitkyläisellä panjolla 9 lähes pyöreä c5a on -65 full sizeen suuniteltu perä t -71 460 mach man.
Tarkkaan ottaen 65-66 Mussessa oli 8 3/4" perä, hieman kevyempi lautaspyörä, pinionista en tiedä.

C5AW tarkoittaa suunnittelua vuodelle 65 ja suunnittelun on maksanut isokoristen, eli Galaxien linja. Mutta tuo 8E22 viittaa toukokuuhun 22. 1968. Ihmettelen vaan, että tuon 4668, eli perän casen loppukaneetti on vain A. Sehän tarkoittaisi, että casea ei olisi tehty evo-versioita kolmeen vuoteen.
Vastaa Viestiin