Bensatankin suojaus
-
- Aktiivi
- Viestit: 123
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55
Miksi maksaa kovettajasta erikseen, kun sitä on kaasun muodossa jo ilmakehässä valmiina? Joka väittää että Miranol ja POR-15 on samalla viivalla, ei tiedä mistä puhuu. Rokilla lienee sitten omakohtaista kokemusta molemmista aineista?ROKI kirjoitti:Miten ihmeessä voi olla, kun on yiksi komponenttinen, miten on mahdollista että hakkaa tullenmennen 2k maalit, ei taida olla oikein tieto hallussa. Onko näyttä vtt:n testituloket, noista 2k ja uretaani sekä epoksi maaleista löytyy, ei porri pärjää. Tietenki tässäkin on niin että, jokainen voitelee autoonsa sitä mitä haluaa vaikka tervaa, ei pitäis olla liiaksi mainoksen uhri, por ja miranol samalla viivalla.

Ei ruveta nälvimään tämän asia tiimoilta, minä osta tuota erin omaista porria purkin, ja laitan sen testiin sittenhän se nähdään, hakkaako tullen mennen 2k tavaran. Kerrompa viellä yhen jutun tuosta oman mussen alustan osien maalauksesta, joka ikinen nippeli mitä sinne on laitettu, on hiekkapuhallettu kaikki uudetkin osat. Sen taki että saa hyvän tartunta pinnan, ja siihen olen ruiskuttanut ensin universal happovärin, 2 kerrosta ja sit varsinaisen 2k pohjamaalin 2 kerrosta, ja sen päälle 2k kirkasmustaa 2 kerrosta, ja viellä siihen 2k lakka 2 kerrosta.Tankissa on sama käsittely. 8 vuosi lähtee kiertoon ja eipä ajanhammas ole pystynyt nakertamaan. Tankin pohjasta näkee kuvansa kun pyyhkii pölyt pois, ja mikä etu siitä on että on hyvin maalatut alustan osa, on niiden puhtaana pito erittäin helppoa. Vettä vai tetkulla tai painepesurilla ja kaiki osat kiiltää kuin olis eilen maalattu. Samat aineet muuallakin koriss avai hiukan eri lailla tehtynä, ei ole vaikeaa kun siihen perehtyy, meinaan tuoho maalaus tsydeemiin.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Sivusta seuranneena herasi pikku kysymys: Mitenkahan kavisi, jos koko korin vetaisi jollakin tuollaisella vasaralakalla tms?
Saisiko kestavan ja tyylikkaan (rotta-) kilpurin vai kasan harmaita hiuksia, kun auto olisi maannut paivan auringonpaisteessa? Joku syyhan siihen on, miksi nakyvat osat maalataan eri tavaralla, jos noi aineet on niin erinomaisia pohjaan?

- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 774
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Mä olen maalauttanut alustan irto osat hiekkapuhalluksen jälkeen samalla maalilla, millä maalataan esim Lidlin pihalla olevat jätepuristimet. Ei hajuakaan mitä maalia, mutta tulee paksu ja kestävä pinta, ei pikkukolhusta tule pelti näkyviin.
Bensatankin maalasin ulkopinnalta kymmenen vuotta sitten mustalla spraylla. On kestänyt mutta vähän pinta halkeilee.
Bensatankin maalasin ulkopinnalta kymmenen vuotta sitten mustalla spraylla. On kestänyt mutta vähän pinta halkeilee.