Bensatankin suojaus

On sulla muodot Mustangin...
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1329
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Bensatankin suojaus

Viesti Kirjoittaja Late »

Tulipa hankittua uusi bensatankki Tbirdiin vanhan vuotavan tilalle. Edellisen kestoiäksi tuli 18 vuotta ja tarkoitus olisi että tämä uusi kestäisi vielä kauemmin. Eli minkälainen käsittely tuollaiselle sinkitylle peltitankille kannattaisi tehdä ennen asennusta? Maalaus? Kotelosuojaa? Sellaisenaan paikalle? :?: :?:

Kyselee nimim. "Epätietoinen Pirkanmaalta" :roll:
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Miten kävi edellisen tankin kanssa, syöpyikö puhki sisältä vai ulkoa?
Meinasitko pitää Tbirdiä vielä seuraavat 18 vuotta aina vuoteen 2024 saakka? Jos et, älä tee mitään, jos aiot ajaa samalla tankilla vielä vuonna 2025 niin jotai tarvii tehdä. Koska sinkin päälä ei oikein maali tahdo pysyä niin suosittelen massausta ja uudelleen käsittelyn noin 5 vuoden välein. Sisäpuolelle ei ole kai muuta tehtävissä kuin estää veden kertyminen -> sinolia tankiin. Pystyiskö sisäpinnan pällystämään jollain aineella?
Löytyykö Tbirdiin muovitankkia?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Mites jos vetäsee päälle ekaks kylmägalvanoinnin ja sitten maalin?
Siinähän pysyy ainakin joteski maali. Pysyiskö se sitten sinkkipinnassa.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

On olemassa bensatankin sisäpoliseen käsittelyyn oikea aine. Moottoripyörien tankkeja käsitellään sillä, ei ruostu sen jälkeen ihan tietämättä on vai aikamoista myrkyä. Ensin tankki pestään sitruuna hapolla, kunnolla huuhdellen ja kuivattaen, ja kaadetaan käsittelyaine tnkkiin ja huljutellaan se joka paikkaan, kaataen ylimääräiset pois. Toistetaan kertaalleen ja suojaus on kunnossa. Ulkopuolelle voi ruiskuttaa happovärin ja sen päälle pintamaalin, on kestävä yhdistelmä, tetysti voi viellä massata jos haluaa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Päälle POR15 niin et tarvi muita maaleja. itte ostin tuota ja sitä on vedelty alustan osiin,ja sisälattia on tarkoitus kyllästää myös tuolla. tuo mobitive ainakin myy kaikkee erikoismaalia.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Niinpä! Por 15 en rupea kiistelemään, mut epäilen kyllä vahvasti että ei kyllä hakka 2k maaleja, miten voisi kun on ykikomponentti maali??. Mites muuten käy jos sen päälle vetästään 2k maalia, tulee varmaankin ruttu ilmiö. Mutta sehän on jokaisen oma asia, mitä sinne autonsa pohjaan levittää tärkeintä on että kestäis. Viellä yksi vaihtoehto laiva mali kestää muuten isältä pojalle.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Niinpä, hyväksi ovat sitä porria harrastaneet kehuneet , nätti kun voi pensselöidä,ja tasaantuu aivan sileeksi, pinta tuntu olevan luja ja livukas, aika näyttää. ainoa ehkä huono puoli on hidas kuivuminen verrattuna 2-komponentteihin.
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

ROKI kirjoitti:Viellä yksi vaihtoehto laiva mali kestää muuten isältä pojalle.
Vieläkös tuota laivojen ohjaan tarkoitettua happoväriä myydään ? Kuulin jo aikaa sitten että tuon valmistus / myynti (?) olisi kielletty, kun oli liian hyvää maalia. (myrkkyä)
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

En tarkoittanut sita pohjaan laitettavaa myrkkymaalia, vaan laivan kylkiin laitettavaa maalia, on monin kerroin kestävämpää kuin automaalit.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Tarkkailija
Aktiivi
Viestit: 123
Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55

Viesti Kirjoittaja Tarkkailija »

ROKI kirjoitti:Niinpä! Por 15 en rupea kiistelemään, mut epäilen kyllä vahvasti että ei kyllä hakka 2k maaleja, miten voisi kun on ykikomponentti maali??. Mites muuten käy jos sen päälle vetästään 2k maalia, tulee varmaankin ruttu ilmiö. Mutta sehän on jokaisen oma asia, mitä sinne autonsa pohjaan levittää tärkeintä on että kestäis. Viellä yksi vaihtoehto laiva mali kestää muuten isältä pojalle.
POR-15 hakkaa 2-k maalit mennentullen, eikä tule ryttyilmiötä...
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Miten ihmeessä voi olla, kun on yiksi komponenttinen, miten on mahdollista että hakkaa tullenmennen 2k maalit, ei taida olla oikein tieto hallussa. Onko näyttä vtt:n testituloket, noista 2k ja uretaani sekä epoksi maaleista löytyy, ei porri pärjää. Tietenki tässäkin on niin että, jokainen voitelee autoonsa sitä mitä haluaa vaikka tervaa, ei pitäis olla liiaksi mainoksen uhri, por ja miranol samalla viivalla.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Miranol jää pehmeäks. Por15 avatun purkin jos kannen lätkäsee kiinni suoraan,niin ei aukea ku hajottamalla, vaatii kelmun väliin. hyviä kokemuksia on käyttäjillä tuosta, katsotaan.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Speedy kirjoitti:Miranol jää pehmeäks. Por15 avatun purkin jos kannen lätkäsee kiinni suoraan,niin ei aukea ku hajottamalla, vaatii kelmun väliin. hyviä kokemuksia on käyttäjillä tuosta, katsotaan.
Joo pitää osta yksi purtilo kokeeksi, ja laittaa testiin katotaan sit mitä tulee, mistäs tuota töhkää saa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

http://koti.mbnet.fi/~kmark/main_1.htm

Tuolta löytyy sitä mömmöä ja muuta mielenkiintosta.
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1329
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Late »

457 kirjoitti:Miten kävi edellisen tankin kanssa, syöpyikö puhki sisältä vai ulkoa?
Meinasitko pitää Tbirdiä vielä seuraavat 18 vuotta aina vuoteen 2024 saakka?
Tankki syöpyi puhki ulkopuolelta saumasta. Olen vähän ajatellut että säästän Thunderbirdin tulevalle esikoiselleni ensiautoksi ja olisi kivaa että siinä olisi silloin ainakin yksi ruosteeton osa. Tosin siihen saattaa mennä vielä vähän enemmän kuin 18 vuotta kun on tuo äitikin vielä hakusessa :lol: :lol: :lol:

No joo, kiitos kaikille vinkeistä. Luontaisen laiskuuteni ohjaamana taidan kuitenkin vetää tankin pintaan vain kotelosuojaa kun sitä löytyy purkillinen kotitallista. Eiköhän sekin aika hyvän suojan anna.
Late

-84 Mustang SVO
Vastaa Viestiin