Vesiletkun vaihtaminen

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
TanjaV8
Hiljaisempi
Viestit: 21
Liittynyt: 27 Touko 2004, 11:18
Paikkakunta: Turku

Vesiletkun vaihtaminen

Viesti Kirjoittaja TanjaV8 »

Terve!
Auttaisko joku tietämätöntä? Eli pitäis vaihtaa vanha vesiletku uuteen, mutta missä kohtaa se "pikkusyyläri" sijaitsee??(`64 ht)
Toisinsanoen, mitä tulee irroittaa ja mistä päästääkseen siihen käsiksi? Sisäpuolella on joku "koppa" tuuletusluukun vai mikä lie vieressä, tuleeko se irroittaa vai?
Avatar
Kimi
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 27 Touko 2004, 09:28
Paikkakunta: Castlefull
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimi »

TanjaV8, melkein ostaisin sinuna Shop Manualin - säästää paitsi hermoja, niin myös miljoona pientä 'väänt-KRÄKS-oho-klipsiä'.

Se lämppärin kennoston irroittelu on yksi äklöimpiä hommia, varmista samalla, ettei sitä tarvi vaihtaa/korjauttaa while Your at it.
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
TanjaV8
Hiljaisempi
Viestit: 21
Liittynyt: 27 Touko 2004, 11:18
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TanjaV8 »

Joo...niin varmaan pitänee tehdä.Tätä vähän pelkäsinkin, ettei oo mikään "pikku" juttu vaan.Nyt siihen laitettiin joku välikappale(?) uuden ja vanhan välille, eli murtunut kohta saatiin veks.Mutta...mikä toi "Shop Manual" on??
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

ShopManual on ns. huolto-opas jota "merkkihuollon" pojat käytti/käyttää kun auto tuodaan huoltoon tai korjaukseen. Manuaalista löytyy seikkaperäiset kuvat ja tiedot kustakin vuosimallista. Lähes aina pakko-ostos jos meinaa edes vähänkin itse autoonsa ropelioda.
Amacon.com on yksi paikka josta vuosimallikohtaisen kirjan saa ja kotimaisista ainakin Alfamer myy niitä.

Make
Avatar
Kimi
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 27 Touko 2004, 09:28
Paikkakunta: Castlefull
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Shop Manual on korjaamokäsikirja, paksu teos jossa asiat selostetaan yleensä hyvinkin seikkaperäisesti. Niitä voi tiedustella esimerkiksi Alfameristä.
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Avatar
Kimi
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 27 Touko 2004, 09:28
Paikkakunta: Castlefull
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Nopee palsta...
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Nopee ja Hjuva......

Make
TanjaV8
Hiljaisempi
Viestit: 21
Liittynyt: 27 Touko 2004, 11:18
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TanjaV8 »

Jep! Lisäsin listaan! (luulenpa, että tuun tartteen viel monta, monta... kertaa!) :roll:
Vieras

Lämppärin kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Omituista valitusta, mielestäni kennon vaihto oli yksi mukavimmista hommista! Johtuikohan siitä, että oli ensimmäinen virallinen uusi osa, jonka omaan musseeni pari vuotta sitten sain asennettua... ;)

Mielestäni kävi kuitenkin suhteellisen helposti. Istuin nätisti apparin penkillä ja kädet kojetaulun alta "kätilömoodilla" ja katselin siitä hanskalokeron kohdalta että mitä teen. Hanskalokeron pahvihan lähti lähes ensimmäisenä pois, kun pitäisi sterkat asentaa sinne piiloon.

Ne vaijerit onkin vaikeampi homma, itsekin pitäisi hommata uudet. Tietääkö joku onko niitä ihan virallisina valmiina oikean mittaisina oikeilla kiinnityspäillä? Rautalankaviritykset toimivat tosi huonosti.

Samalla kannattaa muuten tarkastaa tulipellistä läpivienti, ettei uusi letku hankaannu heti rikki. Sitten saakin ihmetellä vuotaako vesi siitä letkusta, vaiko vain tästä legendaarisesta tyyppiviasta, eli ilmanottoaukon ruostuneista kaukaloista... =)
Avatar
Kimi
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 27 Touko 2004, 09:28
Paikkakunta: Castlefull
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimi »

No well, en tiedä 64-66 mitoista, mutta ainakin 67-68 lämppärikotelon irroitus penkissä istuen vaatisi joko tolkuttoman pitkät ja notkeat yläraajat tai vaaleanpunaiselta Barbapapalta lainatut kädet.
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Kimin kanssa täysin samaa mieltä.....Juuri kuukausi sitten lämppärikotelon ja flektin asentaneena. Auto -67 Mustang.
Oli muuten suorastaan TYÖLÄS homma. Mutta loppu hyvin kaik.....jne. En sanoisi asian vaikeutta valitukseksi, ainoastaan realiteettien tunnustamiseksi.
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

TanjaV8 kirjoitti:mikä toi "Shop Manual" on??
Tuohonhan löytyy kilpaileviakin teoksia, kuten haynesi. Siinä ei sanota, että käytä ford-työkalua xyz, vaan että tunkkaa sillä ja sillä, koska pojat ovat purkaneet auton atomeiksi ilman erikoiskaluja.

Ihan vaan vaihtoehtona.. :wink:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Itse, otin koko laatikon ulos. Sai sen kunnolla putsattua ja tiivistettyä samalla. Ihan mukava homma.
Avatar
Poro
Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1966 289 GT HT
Paikkakunta: Vihti

Lämppärin vaihto

Viesti Kirjoittaja Poro »

Niin, ja kun opetellaan tätä loggautumista, niin tuo edellä oleva Guest -kommentti oli minun. Tosiaan '66 -mallissa oli suhteellisen helppo homma. Uutta legoa vaan sisään ja hyvin lämmittää nykyään. Ainoa vaan, että ne putket on minne sattuu -ja myös missä sattuu- kunnossa. Samoiten pitäisi saada ne vaijerit kuntoon, että saisi vähän suunnattua toivomaansa suuntaan sitä lämpöä.

Tsemppiä vaihtoon kuitenkin. (Niitä kiinnikeklipsuja kannattaa sitten seurata, kun niitä putoilee vielä vuosi vaihdon jälkeenkin lattialle) =)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kommentoikaahan muutkin tätä "haynesi-kirjaa". Odottaa mielenkiinnolla...
Vastaa Viestiin