Vesiletkun vaihtaminen
Vesiletkun vaihtaminen
Terve!
Auttaisko joku tietämätöntä? Eli pitäis vaihtaa vanha vesiletku uuteen, mutta missä kohtaa se "pikkusyyläri" sijaitsee??(`64 ht)
Toisinsanoen, mitä tulee irroittaa ja mistä päästääkseen siihen käsiksi? Sisäpuolella on joku "koppa" tuuletusluukun vai mikä lie vieressä, tuleeko se irroittaa vai?
Auttaisko joku tietämätöntä? Eli pitäis vaihtaa vanha vesiletku uuteen, mutta missä kohtaa se "pikkusyyläri" sijaitsee??(`64 ht)
Toisinsanoen, mitä tulee irroittaa ja mistä päästääkseen siihen käsiksi? Sisäpuolella on joku "koppa" tuuletusluukun vai mikä lie vieressä, tuleeko se irroittaa vai?
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
ShopManual on ns. huolto-opas jota "merkkihuollon" pojat käytti/käyttää kun auto tuodaan huoltoon tai korjaukseen. Manuaalista löytyy seikkaperäiset kuvat ja tiedot kustakin vuosimallista. Lähes aina pakko-ostos jos meinaa edes vähänkin itse autoonsa ropelioda.
Amacon.com on yksi paikka josta vuosimallikohtaisen kirjan saa ja kotimaisista ainakin Alfamer myy niitä.
Make
Amacon.com on yksi paikka josta vuosimallikohtaisen kirjan saa ja kotimaisista ainakin Alfamer myy niitä.
Make
Shop Manual on korjaamokäsikirja, paksu teos jossa asiat selostetaan yleensä hyvinkin seikkaperäisesti. Niitä voi tiedustella esimerkiksi Alfameristä.
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Lämppärin kennon vaihto
Omituista valitusta, mielestäni kennon vaihto oli yksi mukavimmista hommista! Johtuikohan siitä, että oli ensimmäinen virallinen uusi osa, jonka omaan musseeni pari vuotta sitten sain asennettua... 
Mielestäni kävi kuitenkin suhteellisen helposti. Istuin nätisti apparin penkillä ja kädet kojetaulun alta "kätilömoodilla" ja katselin siitä hanskalokeron kohdalta että mitä teen. Hanskalokeron pahvihan lähti lähes ensimmäisenä pois, kun pitäisi sterkat asentaa sinne piiloon.
Ne vaijerit onkin vaikeampi homma, itsekin pitäisi hommata uudet. Tietääkö joku onko niitä ihan virallisina valmiina oikean mittaisina oikeilla kiinnityspäillä? Rautalankaviritykset toimivat tosi huonosti.
Samalla kannattaa muuten tarkastaa tulipellistä läpivienti, ettei uusi letku hankaannu heti rikki. Sitten saakin ihmetellä vuotaako vesi siitä letkusta, vaiko vain tästä legendaarisesta tyyppiviasta, eli ilmanottoaukon ruostuneista kaukaloista... =)

Mielestäni kävi kuitenkin suhteellisen helposti. Istuin nätisti apparin penkillä ja kädet kojetaulun alta "kätilömoodilla" ja katselin siitä hanskalokeron kohdalta että mitä teen. Hanskalokeron pahvihan lähti lähes ensimmäisenä pois, kun pitäisi sterkat asentaa sinne piiloon.
Ne vaijerit onkin vaikeampi homma, itsekin pitäisi hommata uudet. Tietääkö joku onko niitä ihan virallisina valmiina oikean mittaisina oikeilla kiinnityspäillä? Rautalankaviritykset toimivat tosi huonosti.
Samalla kannattaa muuten tarkastaa tulipellistä läpivienti, ettei uusi letku hankaannu heti rikki. Sitten saakin ihmetellä vuotaako vesi siitä letkusta, vaiko vain tästä legendaarisesta tyyppiviasta, eli ilmanottoaukon ruostuneista kaukaloista... =)
Lämppärin vaihto
Niin, ja kun opetellaan tätä loggautumista, niin tuo edellä oleva Guest -kommentti oli minun. Tosiaan '66 -mallissa oli suhteellisen helppo homma. Uutta legoa vaan sisään ja hyvin lämmittää nykyään. Ainoa vaan, että ne putket on minne sattuu -ja myös missä sattuu- kunnossa. Samoiten pitäisi saada ne vaijerit kuntoon, että saisi vähän suunnattua toivomaansa suuntaan sitä lämpöä.
Tsemppiä vaihtoon kuitenkin. (Niitä kiinnikeklipsuja kannattaa sitten seurata, kun niitä putoilee vielä vuosi vaihdon jälkeenkin lattialle) =)
Tsemppiä vaihtoon kuitenkin. (Niitä kiinnikeklipsuja kannattaa sitten seurata, kun niitä putoilee vielä vuosi vaihdon jälkeenkin lattialle) =)