Avain katki virtalukkoon!!

On sulla muodot Mustangin...
kuki
Aktiivi
Viestit: 50
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 09:31

Avain katki virtalukkoon!!

Viesti Kirjoittaja kuki »

Voi ...KELE :evil: !
Onnistuin katkaisemaan avaimen virtalukkoon! GT 5.0 -95. Avaimeen oli jo varmaan aiemmin tänä talvena tullut hiusmurtumia, kun vääntelin sillä jäätyneitä ovenlukkoja. Nyt se sitten napsahti puolestavälistä poikki, kun käänsin virrat pois ja vedin virtalukon lukkopesästä irti. Avaimen täytyi olla katkeamispisteessä, koska ei siihen virtalukossa kääntämiseen ihmeellisiä G-voimia suuntaudu. Itse en keksinyt mitään muuta selitystä tähän käsittämättömään ilmiöön.

No, ihmettely on jätettävä ja ryhdyttävä vaan toimeen. Ajattelin, että virtalukko irti ja lukkosepälle, jos siellä saataisiin rassattua lukkopesästä avaimen jämä irti.

Onko kenelläkään tietoa tai kuultua, onko lukkosepillä vermeet ko.hommaan? Onnistuukohan jopa hyvin varustetussa suutarissa? Part Cornerista aloin kysellä myös uuden virtalukon hintoja vertailuksi lukon rassaamiselle. Ei löydy hyllystä, lupasivat ilmoitella kun saavat tiedon kaivettua. Tietääkö kukaan pääkaupunkiseudulla lukkoseppää/suutaria/muuta tahoa, jolta voisi kysellä onnistuuko heiltä virtalukon putsaus avaimen jämästä.
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Joskus edellisessä elämässä noita lukkoja tuli myytyä, maksoi noin 40 euroo. Kivitilassa voi olla hyllyssä. Suutari saa sitten jyrsittyä tuon uuden lukon avaimeen ovien sarjan jostain vanhasta avaimesta. Virtalukon sarjoitus on avaimen kärjessä ja ovien sarja tyvessä.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
kuki
Aktiivi
Viestit: 50
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 09:31

Viesti Kirjoittaja kuki »

Part Cornerista sai tietoa, että uusi lukkopesä maksaa 40 e. Löytyy jopa hyllystä. Kuopiossa olisi kuulemma joku auton virtalukkojen rassaamiseen erikoistunut pulju, jossa avaimen tynkä saataisiin irti. Hintaa rassaamiseen tulisi 60 e + rahti, joten jos ei tynkä koputtelemalla putoa pesästä, hommaan uuden lukkopesän.

Itsellä on kyllä korjauskirja ko. Mustiin, mutta ei ole nyt saatavilla ja pääsen vasta lukemaan sitä viikonloppuna. Onko kellään kokemuksia, lähteekö virtalukko ilman rautakankea ja rälläkkää irti? Part Corner oli sitä mieltä, että pitäisi lähteä suht helposti ilman väkivaltaa.
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Jos se kääntyy, eli avaimen tynkä toimii, ei ongelmia ole. Jossain lukon rungossa on reikä, josta pääsee painamaan liparetta, joka sallii lukon kääntyä "yli", sitten sen voi vaan vetää pois. Uuden lukon mukana muuten tulee ohjeet pesän irrottamiseen.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
kuki
Aktiivi
Viestit: 50
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 09:31

Viesti Kirjoittaja kuki »

Kiitos tiedoista!
Tyngällä sai auton jopa käyntiin eilen. Hyvä juttu, jos uuden mukana tulisi jotain ohjetta. Täytyypä sitten ilmoitella, miten hommassa loppujen lopuksi kävi. Selvinnee toivottavasti viimeistään viikonloppuna.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Jos saat sen lukkopatruunan pois paikaltaan, sitten on jo helppo otta se pätkäkin pois, hiukan ajattelua ja sorminäppäryyttä, ei tartte patruunaa uusia. Avimen pätkät mukaan ja lukkofirmaan teettämään avain.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

ROKI kirjoitti:Jos saat sen lukkopatruunan pois paikaltaan, sitten on jo helppo otta se pätkäkin pois, hiukan ajattelua ja sorminäppäryyttä, ei tartte patruunaa uusia. Avimen pätkät mukaan ja lukkofirmaan teettämään avain.
Totanoinaas.. Eikos 95:ssa ole jo "viisaat" avaimet eli niissa on joku siru sisalla, joka sisaltaa koodin? Jos joo, niin joudut ostamaan avaimen voorttilta, joka ei ollut kovin halpa. Avaimen voi jyrsityttaa kylla sitten kylasepalla ja ohjelmointiin on ohjeet jo toisaalla talla palstalla:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=2700
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

veekoo kirjoitti:
ROKI kirjoitti:Jos saat sen lukkopatruunan pois paikaltaan, sitten on jo helppo otta se pätkäkin pois, hiukan ajattelua ja sorminäppäryyttä, ei tartte patruunaa uusia. Avimen pätkät mukaan ja lukkofirmaan teettämään avain.
Totanoinaas.. Eikos 95:ssa ole jo "viisaat" avaimet eli niissa on joku siru sisalla, joka sisaltaa koodin? Jos joo, niin joudut ostamaan avaimen voorttilta, joka ei ollut kovin halpa. Avaimen voi jyrsityttaa kylla sitten kylasepalla ja ohjelmointiin on ohjeet jo toisaalla talla palstalla:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=2700
Ysiviis on viimesiä "junttimustangeja", eli avain on vaan kylmä tikku. Kaikki elektorniikka ohjautuu kaukkarin avulla.
Roki on oikeassa, että todennäköisesti tyngän saa rassattua sylinteristä, on tuota itsekin kokeiltu.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja FFreak »

En tiedä onko tästä kommentista hyötyä eli onnistuuko, mutta kai tota vois kokeilla. Itse onnistuin kerran raplaamaan tanesta avaimenpätkän kahdella miglangan pätkällä joissa oli pikkuruiset taivutukset päissä. Vaati vähän hermoja mutta sain pätkän pois.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

FFreak kirjoitti:En tiedä onko tästä kommentista hyötyä eli onnistuuko, mutta kai tota vois kokeilla. Itse onnistuin kerran raplaamaan tanesta avaimenpätkän kahdella miglangan pätkällä joissa oli pikkuruiset taivutukset päissä. Vaati vähän hermoja mutta sain pätkän pois.
Ei muuten huono idea kyllä varmaankin onnistuu, jos ei lukko ole hyvin tiukka kannattais kokeilla, ja sitten hitsilankaa pikku rullat peräpaksiin mukan, siitä voi olla paljonkin apua. Saahan siitä sulakkeitakin ja vaikka mitä.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
kuki
Aktiivi
Viestit: 50
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 09:31

Viesti Kirjoittaja kuki »

Lukkopatruuna on nyt vaihdettu ja uusi tilalla. Ei ongelmia :D . Lukko tuntuu nyt jämäkämmältä; siivekkeet oli jotenkin löperön tuntuisia vanhassa lukossa. Siivekkeet oli vanhassa muovia, uudessa metallia. Uusi lukko on made in Taiwan, toivottavasti kuitenkin kestää.

Nyt kun vanha lukkopatruuna on irti, täytyy koittaa rassata avaimen jämä irti siitä, jää sitten varalukoksi. Tuo puikkovinkki voisi hyvinkin toimia :).

Kiitos kaikille vinkeistä!
Vastaa Viestiin