Chiltoni ei oikein valaissut, mita piuhoja kulkee ohjauspylvaan ylapuolella. vihrea ja keltainen menee johonkin kimpaleeseen, johon kulkee myos muita piuhoja. Liitokset naytti lievasti sanoen huonoilta, olisiko joku joskus aukonut puristusliitokset. Mista on luvassa savumerkit, jos ne antaa periksi? Joko kannattaa kayda ostamassa se uusi sulakerasia ja antaa periksi noiden originaalien kanssa?
Vilkkukatkaisijan jothtosarja early
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Vilkkukatkaisijan jothtosarja early
Vilkkukatkaisimen vaihto oli helppo homma, mutta.. Miten ihmeessa ne piuhat on tarkoitus saada kukemaan ratin akselia pitkin? Pitaako koko himmeli irrottaa pulteistaan ja ujuttaa nippu valiin sivusta?
Liitin meinaan ei varmasti sovi valiin.
Chiltoni ei oikein valaissut, mita piuhoja kulkee ohjauspylvaan ylapuolella. vihrea ja keltainen menee johonkin kimpaleeseen, johon kulkee myos muita piuhoja. Liitokset naytti lievasti sanoen huonoilta, olisiko joku joskus aukonut puristusliitokset. Mista on luvassa savumerkit, jos ne antaa periksi? Joko kannattaa kayda ostamassa se uusi sulakerasia ja antaa periksi noiden originaalien kanssa?
Chiltoni ei oikein valaissut, mita piuhoja kulkee ohjauspylvaan ylapuolella. vihrea ja keltainen menee johonkin kimpaleeseen, johon kulkee myos muita piuhoja. Liitokset naytti lievasti sanoen huonoilta, olisiko joku joskus aukonut puristusliitokset. Mista on luvassa savumerkit, jos ne antaa periksi? Joko kannattaa kayda ostamassa se uusi sulakerasia ja antaa periksi noiden originaalien kanssa?
Tekisin omassan mussessa niin että merkkasin järjestyksen paperille muistiin, ja napsaisin sivuleikkurilla liittimen juuresta piuhat poikki, ostaisin uudet abikot jotka käyvät siihen liittimeen, ja teipillä piuhat nippuun ja rautalankaa pätkä teipilla siihen nippuun ja ujuttaisin piuha nipun paikalleen, liittimet paikalleen homma OK
.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Omaan 67:aan tein kuin roki, mutta en katkassu johtoja. Vaan merkkasin järjestyksen paperille ja irrotin johdot liittimineen muoviliittimestä. Johtojen päissä olevien liitinten "kielet" saa terävällä piikillä väännettyä niin että liitin lähtee muoviliittimestä irti. Kun johdon sai putkeen paikalleen, niin johtojen liittimien kielet kun taivutin ulos niin jo pysy taas liittimet liittimissään. Kylläpä kuulostaa hankalalta.
67 loppuvuodesta kun rattiakseliin tuli rättinivel ja rattipylväs muuttui törmäyksessä kasaan painuvaan malliin, muuttui myös tuo johdotus hieman erilaiseksi. Mutta kaikissa on yhtä hankalaa.
67 loppuvuodesta kun rattiakseliin tuli rättinivel ja rattipylväs muuttui törmäyksessä kasaan painuvaan malliin, muuttui myös tuo johdotus hieman erilaiseksi. Mutta kaikissa on yhtä hankalaa.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Johtosarja menee hiukan ahtaasti tosiaan rattiputken välissä. Itse tein homman ´68:ssa purkamalla koko rattiputken ja samalla johtosarja liittimineen tuli nätisti ulos. Suurin ongelma olikin kasauksen yhteydessä saada piuhat kulkemaan nätisti siitä pienestä välistä mistä niiden pitäisi kulkea. Koetin niputtaa teippaamalla pihuat siististi, mutta silloin ne ei mahdu olemaan kolossaan vaan johdot piti olla litteänä rinnakain. Työlästä, mutta onnistui. Siis ratti irti ja kaikki romut katkaisijoineen ja yläosan koppineen pois. Taisi siinä joutua löysäämään vielä yläpään laakerinkin irti. Silloin tulee tuo johtosetti nätisti ulos. Samalla voi myöskin maalata yläosan kopat ja/tai rattiputken kun se on aivan palasina.
Ei siis kaikista pienin homma ja jos arvonnassa on sattunut vielä tiltti putki niin harrastamista riittää.
Ei siis kaikista pienin homma ja jos arvonnassa on sattunut vielä tiltti putki niin harrastamista riittää.
Niin ja tavoitteista mihin lopputulokseen kokonaisuuden kanssa pyrkii. Ford on markkinoinut pitkään jälkimarkkinoiden puolella hienoa periaatetta nimeltä kerralla kuntoon. Sitähän tässä pitää sitten yrittää toteuttaaROKI kirjoitti:Joo tämänkin homman voi tehdä helposti tai vaikeasti, purkaa vähän tai sit paljon, riippuu tekijästä jokainen tyylillänsä.