Vilkkukatkaisijan jothtosarja early

Sisustaan liittyvät detaljit löydät täältä
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Vilkkukatkaisijan jothtosarja early

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Vilkkukatkaisimen vaihto oli helppo homma, mutta.. Miten ihmeessa ne piuhat on tarkoitus saada kukemaan ratin akselia pitkin? Pitaako koko himmeli irrottaa pulteistaan ja ujuttaa nippu valiin sivusta? :shock: Liitin meinaan ei varmasti sovi valiin.

Chiltoni ei oikein valaissut, mita piuhoja kulkee ohjauspylvaan ylapuolella. vihrea ja keltainen menee johonkin kimpaleeseen, johon kulkee myos muita piuhoja. Liitokset naytti lievasti sanoen huonoilta, olisiko joku joskus aukonut puristusliitokset. Mista on luvassa savumerkit, jos ne antaa periksi? Joko kannattaa kayda ostamassa se uusi sulakerasia ja antaa periksi noiden originaalien kanssa? :)
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Jaa-a, itellä kun ei ole tuo liitin alkuperoinen...

Piuha poikki ja uusi liitin... 8)
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Tekisin omassan mussessa niin että merkkasin järjestyksen paperille muistiin, ja napsaisin sivuleikkurilla liittimen juuresta piuhat poikki, ostaisin uudet abikot jotka käyvät siihen liittimeen, ja teipillä piuhat nippuun ja rautalankaa pätkä teipilla siihen nippuun ja ujuttaisin piuha nipun paikalleen, liittimet paikalleen homma OK :!: .
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Omaan 67:aan tein kuin roki, mutta en katkassu johtoja. Vaan merkkasin järjestyksen paperille ja irrotin johdot liittimineen muoviliittimestä. Johtojen päissä olevien liitinten "kielet" saa terävällä piikillä väännettyä niin että liitin lähtee muoviliittimestä irti. Kun johdon sai putkeen paikalleen, niin johtojen liittimien kielet kun taivutin ulos niin jo pysy taas liittimet liittimissään. Kylläpä kuulostaa hankalalta. :)

67 loppuvuodesta kun rattiakseliin tuli rättinivel ja rattipylväs muuttui törmäyksessä kasaan painuvaan malliin, muuttui myös tuo johdotus hieman erilaiseksi. Mutta kaikissa on yhtä hankalaa.
KTM
Addikti
Viestit: 257
Liittynyt: 08 Loka 2004, 21:08
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTM »

Johtosarja menee hiukan ahtaasti tosiaan rattiputken välissä. Itse tein homman ´68:ssa purkamalla koko rattiputken ja samalla johtosarja liittimineen tuli nätisti ulos. Suurin ongelma olikin kasauksen yhteydessä saada piuhat kulkemaan nätisti siitä pienestä välistä mistä niiden pitäisi kulkea. Koetin niputtaa teippaamalla pihuat siististi, mutta silloin ne ei mahdu olemaan kolossaan vaan johdot piti olla litteänä rinnakain. Työlästä, mutta onnistui. Siis ratti irti ja kaikki romut katkaisijoineen ja yläosan koppineen pois. Taisi siinä joutua löysäämään vielä yläpään laakerinkin irti. Silloin tulee tuo johtosetti nätisti ulos. Samalla voi myöskin maalata yläosan kopat ja/tai rattiputken kun se on aivan palasina.

Ei siis kaikista pienin homma ja jos arvonnassa on sattunut vielä tiltti putki niin harrastamista riittää.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Joo tämänkin homman voi tehdä helposti tai vaikeasti, purkaa vähän tai sit paljon, riippuu tekijästä jokainen tyylillänsä.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
KTM
Addikti
Viestit: 257
Liittynyt: 08 Loka 2004, 21:08
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTM »

ROKI kirjoitti:Joo tämänkin homman voi tehdä helposti tai vaikeasti, purkaa vähän tai sit paljon, riippuu tekijästä jokainen tyylillänsä.
Niin ja tavoitteista mihin lopputulokseen kokonaisuuden kanssa pyrkii. Ford on markkinoinut pitkään jälkimarkkinoiden puolella hienoa periaatetta nimeltä kerralla kuntoon. Sitähän tässä pitää sitten yrittää toteuttaa :idea:
Vastaa Viestiin