Racekone

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
pikkumusti
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 01 Tammi 2006, 13:08

Viesti Kirjoittaja pikkumusti »

DODII! Eihän tässä mitään järkeä ole.. voihan rahansa ryypätenkin hukata, lujaa pääseminen on vaan hauskempaa.
Takaisin asiaan.. Valmis kone tai alakerta jenkkilästä on varmasti ihan hyvä ratkaisu. Paljon vaan olen kuullut tarinoita että sieltä tulleet koneet eivät ole niin laadukkaita kuin mainoslauseet kertoo??
Niin, kone on tarkoitus rakentaa satunnaiseen suoraan ajoon, eli ei mutkaradalle... ja tarvitaan sitä vääntöä suoraan ajaessakin.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Tuossa vähän sätkyjä ja tärinöitä
http://www.corner-carvers.com/forums/sh ... hp?t=27451
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

pikkumusti kirjoitti:DODII! Eihän tässä mitään järkeä ole.. voihan rahansa ryypätenkin hukata, lujaa pääseminen on vaan hauskempaa.
Takaisin asiaan.. Valmis kone tai alakerta jenkkilästä on varmasti ihan hyvä ratkaisu. Paljon vaan olen kuullut tarinoita että sieltä tulleet koneet eivät ole niin laadukkaita kuin mainoslauseet kertoo??
Niin, kone on tarkoitus rakentaa satunnaiseen suoraan ajoon, eli ei mutkaradalle... ja tarvitaan sitä vääntöä suoraan ajaessakin.
Järkeä tai ei mutta niin minullekin on käynyt, että omat ja lainatut rahat menee auton rakenteluun eikä juuri muuhun riitä.

Jos itse olisin tekemässä (niin kuin taas kerran olen) konetta en ostaisi valmista myllyä tai edes alakertaa. Jos niin kävisi, että joskus ostaisin valmiin koneen, niin luultavasti purkaisin sen ja tarkastaisin ja korjaisin jonkun tekemät virheet. Mutta jos rahaa on niin paljon, että voi teettää koneen juuri halutunlaiseksi niin silloin teetäisin sen Suomessa, näin voisi itse helposti vaikutta rakentamiseen ja tarkastaa työn laatua ja tapaa työn edetessä. Näin koneen hinta tulee asettumaan suunnilleen samalle tasolle kuin jenkkilän poikien rakennelmat. Saattaa jopa takuu ja korjaus asiat olla helpommin hoidettavissa täälä kuin rapakon takana tehtyjen myllyjen.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
pikkumusti
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 01 Tammi 2006, 13:08

Viesti Kirjoittaja pikkumusti »

Tuon keskustelupalstan (linkki) tarkastelun jälkeen saa unohtaa ainakin vakiolohkon.. kai myös sportsman lohkon, kerran se kirpaisee mutta kai tuo Dartin lienee lujin. Kiitos linkistä ja vinkistä!
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

joo.. oksennuksia tapahtuu kun paikat on kovilla
toi pikkulohko on kyllä "tärähtänut huolella"
scattikaan näemmä ei ole kestännä vääntöä
crowerin aksilaa olen pamauksissa nähnyt hieman mutkalla...
vakio on vakio.. raja tulee aina vastaan 8)
siksi ralli lohko/akseli/veivi /yms combo maksaa enemmän mutta loppupeleissä ehkä säästää
mutta ainakin sietää enemmän huudattamista , kaikenhan saa aina
rikki... :?
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

457 kirjoitti:Jos itse olisin tekemässä (niin kuin taas kerran olen) konetta en ostaisi valmista myllyä tai edes alakertaa. Jos niin kävisi, että joskus ostaisin valmiin koneen, niin luultavasti purkaisin sen ja tarkastaisin ja korjaisin jonkun tekemät virheet. Mutta jos rahaa on niin paljon, että voi teettää koneen juuri halutunlaiseksi niin silloin teetäisin sen Suomessa, näin voisi itse helposti vaikutta rakentamiseen ja tarkastaa työn laatua ja tapaa työn edetessä. Näin koneen hinta tulee asettumaan suunnilleen samalle tasolle kuin jenkkilän poikien rakennelmat. Saattaa jopa takuu ja korjaus asiat olla helpommin hoidettavissa täälä kuin rapakon takana tehtyjen myllyjen.
Olen eri mieltä tuosta hintapolitiikasta valmiin moottorin kohdalla teetettäessä Suomessa tai ostettaessa jenkkilästä. Väitän jenkkilästä tuodun koneen tulevan edullisemmaksi. Omalla kohdallani isolohkoiselle ns. cratemoottorille tuli hintaa n. 10 taalaa per hevosvoima. Esim. alukantinen 557 cid 650 hv noin hintaan 6500 USD. Uskallan väittää tai väitän tietäväni ettei kukaan moottorinrakentaja tee em. konetta Suomessa 6500 €urolla - hinta lähestyy tai ylitää 10 t€.

Miltä tahansa jenkki Hesus Rodriegesilta ei kannata mottia ostaa, vaan pajalta/rakentajalta jolla on hyvä maine luotettava ja taitavana rakentajana. Kotomaassamme jos moottori pitäisi teettää niin Niemensivu tai Hi-car olisivat ne minun vaihtoehdot.

Virimotille takuun antaminen on äärimmäisen vaikeaa. Vaikka kone olisi tehty kaikki maailman moottoritieto käyttäen niin se käyttäjä on useimmiten se syy miksi kone hajoaa. Kaiken saa rikki väärällä tai muuten vaan aivot narikassa käytöllä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
HighPsi5O
Aktiivi
Viestit: 69
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Los Angeles, California

Viesti Kirjoittaja HighPsi5O »

http://www.turbomustangs.com/techarticl ... kblock.php

Siinä myös stock block asiaa/kuvia. Tuo tehonkesto niissä on aika heittelevä käsite.
- 1998 GT Convertible - Procharged and 6-Speeded
- 2007 Harley Nighster
- 2000 Corvette HT
Avatar
GTS
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 21:36
Paikkakunta: Ikaalinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GTS »

Eipä ole ihme että Fordi suunnitteli uuden koneen jossa ei näitä imbalance ongelmia ole ja tuotanto perustoillakin saadaan aika huimia tehonkestoja.

Täällä kotimaassa erittäin suurena ongelmana on pirunmoinen vartiointi koneistajien kanssa kun taas monilla ameriikan pajoilla on - erityisesti stroukkikoneiden vaatimuksesta - varsin itkälle viedyt koetut CNC koneistukset.

Tuossa kolmiosaisessa artikkelissa valotetaan vähän väännön ja tehon painotustarvetta:
http://www.modulardepot.com/?show=articlesdet&aid=44
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

joo, jenkkilässä on monen tasoisia pajoja
huippupannut maksaa sielläkin , tosin siellä osista rakentaminen/dynoilu
varmaan edukkaampaa, se on varmaan totta että 6500e tuon tasoisen moottorin ei varmaan riitä moottorin rakentamiseen
pääse täällä koska rahdit yms muu kulunki lisää
väkisinkin täällä , hyviä kuvia "crackeistä " itsekkin olen tutustustunut
kyseiseeen ilmiöön 1000e palaa oman 1koneeni runkopukkeihin
kun "päätivät" väsyä kävelyyn" varakoneenikin kustantaa n 850hp /8000e täällä.
mutta vanha sanontahan on, rahalla saa ja hevosilla pääsee...
Drive Fast or Drive Home
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

$6500 kone jenkeissä, mitähän mahtaa maksaa jos kone tulisi tuohon etuovelle? Rahdit USA, rahdit rapakon yli, tulimaksut, ALV, ym. muut maksut ovat vielä edessä kun konetta lähtee rapakon takaa roudaamaan. Ei taida ihan matkatavarana tulla jos lähtisi paikanpäällä käymään. Tietenkin osissa samat maksut, jos osina koneen tilaa tai osista rakentaa. Entä siten jos koneessa olisi joku pikku kämmi käynyt kasaamisvaiheessa ja pannu poikisi. Ei muuta kuin lähettämään mosa takaisin korjattavaksi ja matka takaisin Suomeen. Voipi käydä tuokin lompsan päälle.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Kaverini tilasi jenkeistä täydellisen käyntikunnossa olevan moottorin, sellaselta viripajalta kuin cobraengines ja oli täällä kaikkine maksuineen 4900e, eipä viiti ite ruveta tekemään kun viellä kaikki on uutta lohkoa myöten.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
fairlane
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 10 Heinä 2004, 10:36
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja fairlane »

us-partsista Ford Racing tarjoukset

Nämäkin heti varastosta


M-6007-J58

·351cid/240hp
·hydr. nokka-akseli
·8.5:1 puristussuhde
·vakio kannet
·h.2598,- HMMM!!
mainio aihio
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Tuosta osotteesta löytyy mielihaluihin apua, http://www.cobraengines.com, tuolta se kaverinkin 373 heppane 302 tuli.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

ROKI kirjoitti:Tuosta osotteesta löytyy mielihaluihin apua, http://www.cobraengines.com tuolta se kaverinkin 373 heppane 302 tuli.
Tulipa tuolta jo moottoreita katottua, kyllähän tommonen 373 heponen peli menis mielellään omankin auton pellin alle :twisted: Kerroppas sitten mikä on totuus kun saatte koneen penkkiin, pitääkö jenkkien ilmottamat tehot paikkansa...
Go tell Alice....
Avatar
KooKoo
Aktiivi
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mercury Cougar 501 -68
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja KooKoo »

No mutta eikös se ole parasta, että on vaihtoehtoja? Tuli vaan mieleeni, että ettei sitä välttämättä pelkkä teho/taalasuhdekaan kyllä ihan kaikkea kerro. Varmasti jenkkilässäkin 350 hv pikkulohkon saa taalasuhteeltaan edullisemmalla kuin 550 hv pikkulohkon.
Ja jos pelkästään tehoja vertailee, niin kyllä 500 hv isolohko voidaan rakentaa melkein vakio-osilla tai sitten enemmän tai vähemmän raceosilla, toinen on "kehityskaarensa" päässä kun toisesta on varaa nostaa hyvällä hyötysuhteella esim. kierroslukuja.
Itse olen sen verran puupää, että haluan itse oman koneeni suunnitella ja kasata. Tuo palautuksen hankaluus ja muutenkin takuuasioiden käsittelykin lienee sen verran hankalampaa ison veden taakse, että sekin henkilökohtaisesti askarruttaa. Mutta tästäpä olen valmis hieman enemmän maksamaan.
Tietenkin homman voi hoitaa sitenkin, että tilaa suomalaisen firman kautta jenkkilästä koneen, jolloin ostajan ei tarvi asioida kuin Suomessa suomalaisen firman kanssa. Mutta tämäkin tietenkin taas maksaa....Ei mikään firma ota takuuriskiä itselleen ilmaiseksi, puhumattakaan omasta provikastaan.
Joka tapauksessa, vaihtoehtoja on useita, kaikissa hyvät puolensa, eikä niistä ainoana kannata pitää pelkästään edullista hintaa. Asioiden painotus täytyy jokaisen omalta kohdaltaan itse päättää.
Vastaa Viestiin