Earlyn takavanteet

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
mussette
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Earlyn takavanteet

Viesti Kirjoittaja mussette »

Minkälaisia takavanteita/renkaita porukoilla on? Millaisella offset:llä sopii leveimmät renkaat alle?
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

http://www.dodgestang.com/mustang.htm

ja valitse "1965 - 1966 Tire and Wheel Chart", aukaisee pdf-tiedoston, jossa on käytännössä todettuja kombinaatioita.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
mussette
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Vanteet

Viesti Kirjoittaja mussette »

Taulukon mukaan autossa on juuri oikeat vanteet ja renkaat 3,5" bäkkärillä 235/60- 14 renkaat. Mutta kun raapii koriin , lähinnä toiselta puolelta. Täytynee varmaan tarkistaa perän ja korin välinen keskitys. (Oma mielikuva/muistikuva oli että bäkkäriä voisi olla ainakin 1-2cm enempikin) Perä irti tällähetkellä mutta pitänee mittoa kun on paikallaan. :D
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Kavenna se perrä nyt kun on irrallaan, minä kavensin 50mm ei ole kummoinen juttu, toinen akselisto odottaa kavennusta joka on viellä reilumpi, ja tulee 10tuuman vanteet taakse nyt on 8.5x15 tuuman levyiset.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Kannattaa kaventaa. Mulla tossa rat rodissa raapii takana lokareihin mika ei ole kivaa. Ulospain saa sitten tarvittaessa pulikoilla, jos silta tuntuu.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

No eihän nyt tuon takia kannata perää kaventaa...

Oikeat vanteet alle, niin sopii. :o

Rajoittavana tekijänä tulee vastaan sisälokarit, ja sitten lehti jouset, eli pelkkä peränkavennus ei auta juuri mitään...
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Kyllä se kavennus autta jos on niin raju ofsetti ulospäin kuin on noissa minun amerikan racingeissa, ilman kavennusta oli rengas noin 2cm kaaren ulkopuolella, en viittinyt heittää hyvännäköisiä vanteita menemään, kun sain viellä kaksi satsia samoja vanteita pilkkahinnalla, ja viellä menin ja myin hölöyksissäni toisen satsin, noh sain kyllä reilun voiton. Mielestäni vanteet joissa keskiö tulee samalletasolle vanteenulkoreunan kanssa, eivät ole minkään näkoisiä oli tarkoitus ja jollaisia en autooni hyväksy. Vanne on hyvännäköinen kun kiinnityspinnasta on vanteen ulkoreunaan vähintään 4tuumaa, seuraavissa pitäis olla 5tuumaa eli peränkavennus.
Viimeksi muokannut ROKI, 18 Tammi 2006, 22:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

... :roll:
Vastaa Viestiin