Ja V8:llaAhti kirjoitti:No onhan noita mannelavetteja ollu alkuperäsellä kutosdieselillä jo yli 20v. ajan saatavilla...Aku_81 kirjoitti: Ne ketkä ei kutosella ajele on varmaan mustangin/muun jenkin ostaneet myös sen veekasin takia eivätkä mannelavettia vitosdiiselillä
Virallinen diesel pulinapalsta - moderator approved
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Ai kun ei naftamittarin neula laske oikein millään vai kun vetoja on enemmän kuin bensakoneessa?Jukka kirjoitti:Viikon päivät TDI-Volkkarilla ajelleena ei voi kun ihmetellä että millä se laite oikein käy?
![]()
![]()
![]()
![]()
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
-
Make67
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
1/2-vuotta 6.5 TD Suburbanilla ajelleena...kyllä neulalle vauhtia saa ja myös niitä "vetoja":lol:Ahti kirjoitti:Ai kun ei naftamittarin neula laske oikein millään vai kun vetoja on enemmän kuin bensakoneessa?Jukka kirjoitti:Viikon päivät TDI-Volkkarilla ajelleena ei voi kun ihmetellä että millä se laite oikein käy?
![]()
![]()
![]()
![]()
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
-
Tarkkailija
- Aktiivi
- Viestit: 123
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55
Eiköhän se ole niin, että eurooppalaiset ovat ainakin 10 askelta edellä (ellei valovuosia) dieseltekniikassa. Emännän 150 Hv:n Volkkari TDI keskikulutus emännän ajamana on jotain 4,4 - 4,5 litraa satasella. Uskomatonta, mutta totta. Kyytiäkin piisaa, ei tarvii valoissa hävetä. Sääli vaan toi valtion veropolitiikka henkilöautodiisselin suhteen.
HENKILÖAUTODIISSELIN SUHTEENArto65FB kirjoitti:Tarkoitatko, että dieselin valmistevero Suomessa on 34,6 snt/l ja 95E 58,8 snt/l, kun EU:n minimitaso on 30,2 snt/l ja 35,9 snt/l, vastaavasti.rtm kirjoitti:Sääli vaan toi valtion veropolitiikka henkilöautodiisselin suhteen.
Eli tuo pirun vuosittainen dieselvero, joka on esim. omassa käyttiksessä jotain 600 ekua vuodessa.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Noh jätkät muistatteko vielä vanhan sananlaskun.... "Speed costs, how fast you wanna go?"Ahti kirjoitti:HENKILÖAUTODIISSELIN SUHTEEN
Eli tuo pirun vuosittainen dieselvero, joka on esim. omassa käyttiksessä jotain 600 ekua vuodessa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
Tarkkailija
- Aktiivi
- Viestit: 123
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Selitäs mulle miten tällaisella jurakauden moottorilla varustettu 3000kg omapainon omaava 4x4 voi mennä reippaassa 90-100km/h matka-ajossa karkeilla ja isohkoilla maastokumeilla 9.3l/100...rtm kirjoitti:Eiköhän se ole niin, että eurooppalaiset ovat ainakin 10 askelta edellä (ellei valovuosia) dieseltekniikassa. Emännän 150 Hv:n Volkkari TDI keskikulutus emännän ajamana on jotain 4,4 - 4,5 litraa satasella. Uskomatonta, mutta totta. Kyytiäkin piisaa, ei tarvii valoissa hävetä. Sääli vaan toi valtion veropolitiikka henkilöautodiisselin suhteen.
Ohituksissakaan ei tarvi ämpyillä kun +1000Nm on koneessa.
Aerodynamiikka -osaston innoittajana/esikuvana ovat olleet kottikärryt ja kenkälaatikko.
Paljonkohan menis jos panis volkkarin TDI:n? (oletetaan siis että auto jaksaisi lähteä liikkeelle)
Kyllä se on pojat niin että täälläkin dieseleitä karsastavat muuttavat takuulla mielipiteensä kun vaan saavat kunnon kamppeen kyytiä.
Parin kiukkuisen mesen kyydissä tohdin näin arvella.
"Auto on kaunis jos siinä on voimaa" pikkaisen Enzo F:n sanontaa muokaten.
Fastback kirjoitti:Noh jätkät muistatteko vielä vanhan sananlaskun.... "Speed costs, how fast you wanna go?"Ahti kirjoitti:HENKILÖAUTODIISSELIN SUHTEEN
Eli tuo pirun vuosittainen dieselvero, joka on esim. omassa käyttiksessä jotain 600 ekua vuodessa.
Joo. mulla on vero muistaakseni 164€, mutta totta vieköön huiput onkin vain 162km/h! Korreloi siis selvästi veroon!
P.S.
