edelleen nokasta

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Jone
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 20 Elo 2005, 18:33
Auto: Ford Mustang HT 1964½
Paikkakunta: Kuhmo

edelleen nokasta

Viesti Kirjoittaja Jone »

Moi, ajattelin laittaa 289 koneeseen sellaisen nokan jossa imu ,490" pako ,520", jota eräs taho suositteli. Koneessa on viel 2V palikat kiinni mutta vaihdan ne tässä talven mittaan 4V:si...ajattelin 600cfm Holleyta. Kannet on orkkikset. Joten onko ideaa rueta vaihtaa tollasta nokkaa tuohon kokoonpanoon, vai tuleeko ongelmia esim. kansien ja venojen suhteen :?:
Avatar
Jone
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 20 Elo 2005, 18:33
Auto: Ford Mustang HT 1964½
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja Jone »

oho, sattu pieni fiba, siis imu ,496" :oops:
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Nostot ko. nokassa alkaa olla aika lähellä maksimia vakio venttiili koneistolle lähinnä jouset. Ilmeisesti noilla nostoilla jää riittävä väli männän ja venttiilien väliin. Jos ja kun nokan vaihto tulee työn alle niin tarkasta ventiilikoneiston kunto kansissa, ja muista vaihtaa uudet nostajat samalla. Tarkasta myös jakoketjun ja rattaiden kunto. Enempää nokasta tietämättä saatta olla hyvä vaihtoehto vakio nokan tilalle, mutta ko. nokka taitaa vaatia avukseen sen 4V imusarjan ja 600 cfm #1850 Holley on ihan hyvä valinta eikä jonkinlainen pakosarjojen paratelu asiaa heikentäisi, Tri-Y tai vastaava.
Jos tietäisin nokan valmistajan ja osa- tai muun numeron voisin kommentoida asiasta enemmän.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Jone
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 20 Elo 2005, 18:33
Auto: Ford Mustang HT 1964½
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja Jone »

okei, kiitän, ilmoittelen viel tarkemmin nokasta kun otan myyjään yhteyttä. Kyllä se peltisatsi olis tarkotus laittaa, mut tamän talven kapinaan ei mahda ehtiä, mut kukapa tietää :)
Avatar
Jone
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 20 Elo 2005, 18:33
Auto: Ford Mustang HT 1964½
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja Jone »

heh, joo, jos totta puhutaan niin toisena vaihtoehtona on ollu Edelbroc, hivenen kalliimpi kylläkin. Perkules ku ei ole kokemusta näistä vempeleistä, ja lontoon murre ku ei taivu, niin siinä sitä ollaan.. :twisted:
Tarkkailija
Aktiivi
Viestit: 123
Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55

Viesti Kirjoittaja Tarkkailija »

speedy kirjoitti:Mun mielestä holleyt joutaa jo museoon. Osta siihen Carter/Edelprokki.
Niin, ja sitten myöhemmin noudat Holleyn museosta kun oot kiroillut sen Eetelprokin kanssa tarpeeksi. Jossain vaiheessa heität sillä vesilintuja.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Multapa joutais tuommoinen 600 cfm edelbrock suoraan ajosta...

Nyt tosin vielä autossa kiinni. Laita viestiä jos kiinnostaa 8)
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

rtm kirjoitti:
speedy kirjoitti:Mun mielestä holleyt joutaa jo museoon. Osta siihen Carter/Edelprokki.
Niin, ja sitten myöhemmin noudat Holleyn museosta kun oot kiroillut sen Eetelprokin kanssa tarpeeksi. Jossain vaiheessa heität sillä vesilintuja.
Eetelporkki vaatii tosiankin hieman enemmän keskittymistä säätöjen osalta, Holley on nyt sellanen perus raakavalumötikkä joka aina nyt jotenki toimii, joskus jopa kohtuu hyvin.. muutta kyllä tuo eedeli hyvä kun sen laittaa kohilleen.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

noh. Kuulostaa tietysti mainostamiselta :oops: mutta...

Ite vaan laittelin koneen päälle, ja hyvin on toiminut. 13,5-15 l/100km mennyt kesän mittaan.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Hollikka on hollikka, ja eedeli on kaasari hyvin on pelannut, 7 kesää olen ajanut kulutus 10,5 -15 ajotavasta riippuen. Suoraan kaupasta kiinni ei muita säätöjä kuin seosruuveja hiukan punottu.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Aikoinaan 90 luvulla Edelbrokin pojat viritteli 65 Shelby Mustangia niin jostain syystä kaasarina oli kuitenkin museo Holley!
Kuitenkin ihan sama mitä kaasaria kukin käytää jokaiselle luultavasti löytyy omansa. Sitten kun konetta viritetään kunnolla on yleensä kaasariinkin tehtävä muutoksia merkistä ja valmistajasta riipumatta ellei tilaa erikoisesti kyseistä autoa(vaihteisto, perä, renkaat, paino ym...), konetta ja käyttötarkoitusta varten muuneltua ja kalibroitua kaasaria.

Mosse mistä se sun auton jatkuva sammuminen slaalomin mutkissa oikein johtui? Ei kai vaan kaasarista? Ja kaasarin merki oli?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

rtm kirjoitti:
speedy kirjoitti:Mun mielestä holleyt joutaa jo museoon. Osta siihen Carter/Edelprokki.
Niin, ja sitten myöhemmin noudat Holleyn museosta kun oot kiroillut sen Eetelprokin kanssa tarpeeksi. Jossain vaiheessa heität sillä vesilintuja.
Niin -mutta demon tarjoaa kyllä paremman hinta-laatusuhteen kuin Holley.

Kunhan vaan muistaa purkaa sen uutena ja puhaltaa koneistuslastut ja moskat ensin pois.
Kuva
Tarkkailija
Aktiivi
Viestit: 123
Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55

Viesti Kirjoittaja Tarkkailija »

Onpi käytössä itellä Mussessa Holley, Heimossa 2x AFB, on tullut kokeiltua Ebrockiakin, en kuitenkaan omalla rahalla enää ostaisi moista. On tullut jopa säädettyä muutamaan otteeseen, ei toiminut kunnolla uutena eikä säädettynä. En uskonut suosiolla, vaan piti vielä toinenkin hankka, samaa p..aa sekin. Pitkissä loivissa kaarteissa kovassa vauhdissa Ebrokki meni sekaisin, jolloin konehuoneessa kuului röpöröpöröpö ja tehot hävisivät.
Juu, bensatason korkeus tarkistettiin, ja vielä useampaan kertaan.
Jopa vanhat AFB't toimivat luotettavammin.
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Näitä kokemuksia on kans...vanha autolite poltti melkein koko auton. Uusi edelbrock paikoilleen suoraan tehtaan paketista. Ilman ainuttakaan säätöa ajettu n. 10 000 km eikä mitään ongelmaa. On ajettu suoraan ja väärään, kovaa ja hiljaa...polttoaineen kulutus putos autoliteen verrattuna rajusti eikä minkäänlaisia käyntihäiriöitä oo ollu ainakaan vielä.
Niin, voisko johtua sitten siitä että kone on vissiin aikalailla VAKIO 289 :shock: ! Eihän ne kaikki kaasaritkaan kaikenlaisissa koneissa välttämättä toimi
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

457 kirjoitti: Mosse mistä se sun auton jatkuva sammuminen slaalomin mutkissa oikein johtui? Ei kai vaan kaasarista? Ja kaasarin merki oli?

JAAa!! Kuulostaa ihan mun "Edeliltä". Ettei olis perusvikana toi mutkasammuilu :shock: .
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Vastaa Viestiin