
edelleen nokasta
- Jone
- Aktiivi
- Viestit: 76
- Liittynyt: 20 Elo 2005, 18:33
- Auto: Ford Mustang HT 1964½
- Paikkakunta: Kuhmo
edelleen nokasta
Moi, ajattelin laittaa 289 koneeseen sellaisen nokan jossa imu ,490" pako ,520", jota eräs taho suositteli. Koneessa on viel 2V palikat kiinni mutta vaihdan ne tässä talven mittaan 4V:si...ajattelin 600cfm Holleyta. Kannet on orkkikset. Joten onko ideaa rueta vaihtaa tollasta nokkaa tuohon kokoonpanoon, vai tuleeko ongelmia esim. kansien ja venojen suhteen 

Nostot ko. nokassa alkaa olla aika lähellä maksimia vakio venttiili koneistolle lähinnä jouset. Ilmeisesti noilla nostoilla jää riittävä väli männän ja venttiilien väliin. Jos ja kun nokan vaihto tulee työn alle niin tarkasta ventiilikoneiston kunto kansissa, ja muista vaihtaa uudet nostajat samalla. Tarkasta myös jakoketjun ja rattaiden kunto. Enempää nokasta tietämättä saatta olla hyvä vaihtoehto vakio nokan tilalle, mutta ko. nokka taitaa vaatia avukseen sen 4V imusarjan ja 600 cfm #1850 Holley on ihan hyvä valinta eikä jonkinlainen pakosarjojen paratelu asiaa heikentäisi, Tri-Y tai vastaava.
Jos tietäisin nokan valmistajan ja osa- tai muun numeron voisin kommentoida asiasta enemmän.
Jos tietäisin nokan valmistajan ja osa- tai muun numeron voisin kommentoida asiasta enemmän.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Aktiivi
- Viestit: 123
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55
Eetelporkki vaatii tosiankin hieman enemmän keskittymistä säätöjen osalta, Holley on nyt sellanen perus raakavalumötikkä joka aina nyt jotenki toimii, joskus jopa kohtuu hyvin.. muutta kyllä tuo eedeli hyvä kun sen laittaa kohilleen.rtm kirjoitti:Niin, ja sitten myöhemmin noudat Holleyn museosta kun oot kiroillut sen Eetelprokin kanssa tarpeeksi. Jossain vaiheessa heität sillä vesilintuja.speedy kirjoitti:Mun mielestä holleyt joutaa jo museoon. Osta siihen Carter/Edelprokki.
Aikoinaan 90 luvulla Edelbrokin pojat viritteli 65 Shelby Mustangia niin jostain syystä kaasarina oli kuitenkin museo Holley!
Kuitenkin ihan sama mitä kaasaria kukin käytää jokaiselle luultavasti löytyy omansa. Sitten kun konetta viritetään kunnolla on yleensä kaasariinkin tehtävä muutoksia merkistä ja valmistajasta riipumatta ellei tilaa erikoisesti kyseistä autoa(vaihteisto, perä, renkaat, paino ym...), konetta ja käyttötarkoitusta varten muuneltua ja kalibroitua kaasaria.
Mosse mistä se sun auton jatkuva sammuminen slaalomin mutkissa oikein johtui? Ei kai vaan kaasarista? Ja kaasarin merki oli?
Kuitenkin ihan sama mitä kaasaria kukin käytää jokaiselle luultavasti löytyy omansa. Sitten kun konetta viritetään kunnolla on yleensä kaasariinkin tehtävä muutoksia merkistä ja valmistajasta riipumatta ellei tilaa erikoisesti kyseistä autoa(vaihteisto, perä, renkaat, paino ym...), konetta ja käyttötarkoitusta varten muuneltua ja kalibroitua kaasaria.
Mosse mistä se sun auton jatkuva sammuminen slaalomin mutkissa oikein johtui? Ei kai vaan kaasarista? Ja kaasarin merki oli?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Niin -mutta demon tarjoaa kyllä paremman hinta-laatusuhteen kuin Holley.rtm kirjoitti:Niin, ja sitten myöhemmin noudat Holleyn museosta kun oot kiroillut sen Eetelprokin kanssa tarpeeksi. Jossain vaiheessa heität sillä vesilintuja.speedy kirjoitti:Mun mielestä holleyt joutaa jo museoon. Osta siihen Carter/Edelprokki.
Kunhan vaan muistaa purkaa sen uutena ja puhaltaa koneistuslastut ja moskat ensin pois.

-
- Aktiivi
- Viestit: 123
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55
Onpi käytössä itellä Mussessa Holley, Heimossa 2x AFB, on tullut kokeiltua Ebrockiakin, en kuitenkaan omalla rahalla enää ostaisi moista. On tullut jopa säädettyä muutamaan otteeseen, ei toiminut kunnolla uutena eikä säädettynä. En uskonut suosiolla, vaan piti vielä toinenkin hankka, samaa p..aa sekin. Pitkissä loivissa kaarteissa kovassa vauhdissa Ebrokki meni sekaisin, jolloin konehuoneessa kuului röpöröpöröpö ja tehot hävisivät.
Juu, bensatason korkeus tarkistettiin, ja vielä useampaan kertaan.
Jopa vanhat AFB't toimivat luotettavammin.
Juu, bensatason korkeus tarkistettiin, ja vielä useampaan kertaan.
Jopa vanhat AFB't toimivat luotettavammin.
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Näitä kokemuksia on kans...vanha autolite poltti melkein koko auton. Uusi edelbrock paikoilleen suoraan tehtaan paketista. Ilman ainuttakaan säätöa ajettu n. 10 000 km eikä mitään ongelmaa. On ajettu suoraan ja väärään, kovaa ja hiljaa...polttoaineen kulutus putos autoliteen verrattuna rajusti eikä minkäänlaisia käyntihäiriöitä oo ollu ainakaan vielä.
Niin, voisko johtua sitten siitä että kone on vissiin aikalailla VAKIO 289
! Eihän ne kaikki kaasaritkaan kaikenlaisissa koneissa välttämättä toimi
Niin, voisko johtua sitten siitä että kone on vissiin aikalailla VAKIO 289

-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT