Kaasareista

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Kaasareista

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Mussemaan kirjoitti:
rtm kirjoitti:
speedy kirjoitti:Mun mielestä holleyt joutaa jo museoon. Osta siihen Carter/Edelprokki.
Niin, ja sitten myöhemmin noudat Holleyn museosta kun oot kiroillut sen Eetelprokin kanssa tarpeeksi. Jossain vaiheessa heität sillä vesilintuja.
Niin -mutta demon tarjoaa kyllä paremman hinta-laatusuhteen kuin Holley.

Kunhan vaan muistaa purkaa sen uutena ja puhaltaa koneistuslastut ja moskat ensin pois.
Oletteko tutustuneet Holleyn uusiin ns. Racing Ultra Hp sarjan tuotteisiin.
http://www.holley.com/types.asp?type=15

On ehkä hieman väärin tuomita Holley vain joidenkin vanhojen perus mallien pohjalta. Tai jos jostain swapista on ostanut ns. toimivan kaasarin ja se ei siten olekkaan toiminut uudessa kokonaisuudessa.
Itse olen harrastanut juuri noiden halpojen swap Holley kaasareiden hankintaa. Niistä on löytynyt mitä merkillisimpiä virityksiä, kun olen ne korjattu ja muutenkin kunnostanut niin toiminnassa ei ole ollut moittimista. Mutta harva niistä olisi toiminut ilman kunnostusta myyjien vakuuteluista huolimatta.

Holley kaasareihin on muuten saatvilla hyvin paljon erilaisia "viritysosia".
http://www.fordmuscle.com/archives/2005 ... /index.php

Muutenkin tuo kaasari puoli on ihan oma taitenlaji, että ne saisi toimimaan tehokkasi ja taloudellisesti on tietomäärän oltava vähintään kohtuulinen. Jos vain isoja myynti lukuja hauaa saada koneesta irti niin iso on parempi kuin pieni, eli 750cfm 289/302 pääle niin numerot kaunistuu.

Barry Grant Demon kaasari sarjasta löytyy myös mielen kiintoisia tapauksia.
http://www.barrygrant.com/demon/default.aspx
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

holley on tuomittu turhaan. Minä ajaisin Holleyllä, mutta Grantin demoni oli vaan halvempi ja sai ajaa asiansa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Tarkkailija
Aktiivi
Viestit: 123
Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55

Viesti Kirjoittaja Tarkkailija »

Niin, vuonna yks ja kaks, kun toi Edelbrock oli uutuus, piti oikein kokeilla:
318 cid moottorilla ja E-brokilla ei tullut mitään (Motopark, jotkut katukekkerit, en muista milloin). Sain lainaksi varikolla Holley 850 DP:n, (jotkut väittää ettei näin isoa kaasaria saa toimimaan niin pienessä koneessa) jonka sitten laitoin kiinni, muistaakseni suutimet pienennettiin edessä ja takana. Aika tippui, ilman sen kummempia modifikaatioita jotain 0,1-0,3 sek/ 402 m. Loppunopeutta tuli lisää kilometrin- pari / h. Sitä ennen tuli säädettyä sitä Edelbrockia muka "viimeisen päälle". Mutta kun ei toimi niin ei toimi. Ei kiitos. Pysyn Holleyssa ja hyväksyn sen puutteet.
Avatar
kariboy
Mega-addikti
Viestit: 867
Liittynyt: 25 Touko 2004, 20:18
Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6
Paikkakunta: Kajjaani

Viesti Kirjoittaja kariboy »

Holley (600 vac)sattui olemaan tuossa vanhuksessa (´66) paikoillaan ja sillä on pärjätty.
Toisiopuoli alkoi toimimaan trick kitin asennuksen myötä, siis korjaussarjan.
Ryyppyvermeet poistettu ja kulutus ihan normaali, alle 13 maantiellä.
Ei nykimistä tai mitään oireita, käynnistyy myös kuumana.

Saas nähdä mitä se tuumaa, kun joutuu jonkin aikaa olemaan hyllyllä kuivana :cry:
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Molemmissa kaasareissa on hyvät ja huonot puolensa
Holanderi on yksinkertaisempi ja enemmän on/off toimivuudeltaan
eli polttoaine taloudellisuus ei ole niin hyvä osakaasualueella
kuin Carter AFB/ AVS / TQ yms Klooni kaasuttimissa koska niissa pykälletty neula / suutin kombo lisää asteittan
polttoaine määrää kaasua lisäättäessä mekaanisesti
hollyssa taas powervalve hoitaa alipaineella samaa virkaa
tyhjäkäyntipiiriltä siirryttäessä suoraan powerpuolelle
Molemmat kyllä wörkkii kun niihin vaan perehtyy...
Ralli kaasarit oma sektionsa, Dominaattori ON nimensä mukainen
kilpamoottoreissa, niiissäkin kokoluokka aika laaja 800-1250CFM ja
niistä portatut oma lukunsa .
DEMON sarja on Hollyn Klooni ja niistäkin löytyy joka lähtöön...
ja lopuksi jokaisella on kuitenkin omat mieltymyksensä kaasuttimien suhteen 8)
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Kuten ameriikan tekeleissä muutenkin, tuntuu et melkein jokainen osa yksilönsä, us-partsilla myytiin osia uudesta eetelprokista, kun tehtaalla oli unohdettu tehdä parit kanavat :lol: on mullakin ollut monta holleytä, ja on ollu toimivia, ja vähemmän toimivia. itse kyllä olin hyvin tyytyväinen kartteriin jonka laitoin viriMustiin, jopa tyhjäkäntionkelmat loppui siihen.
Varmaan Eedeli tms. just toimii mulla, kuten useimmilla jotka ajavat autolla normaalisti, taas ne jotka ajavat mutkille ja kiihyttelevät voi olla sitten kuitenkin toimivampi tuo Holley ? mulle se varttimaili tai rata-aika ei niin tärkeä kun en omista kilpuria.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

kariboy kirjoitti:Holley (600 vac)sattui olemaan tuossa vanhuksessa (´66) paikoillaan ja sillä on pärjätty.
Toisiopuoli alkoi toimimaan trick kitin asennuksen myötä, siis korjaussarjan.
Ryyppyvermeet poistettu ja kulutus ihan normaali, alle 13 maantiellä.
Ei nykimistä tai mitään oireita, käynnistyy myös kuumana.

Saas nähdä mitä se tuumaa, kun joutuu jonkin aikaa olemaan hyllyllä kuivana :cry:
Oliskohan viellä sama holley minkä ruuvasin siihen kiinne joskus 86-87 vuosina, oli käytetty jo silloin. Vaiko olisko jo vaihdettu, vähän piti ruuvvailla ennenkuin rupes pelittään.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
kariboy
Mega-addikti
Viestit: 867
Liittynyt: 25 Touko 2004, 20:18
Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6
Paikkakunta: Kajjaani

Viesti Kirjoittaja kariboy »

ROKI kirjoitti:
kariboy kirjoitti:Holley (600 vac)sattui olemaan tuossa vanhuksessa (´66) paikoillaan ja sillä on pärjätty.
Toisiopuoli alkoi toimimaan trick kitin asennuksen myötä, siis korjaussarjan.
Ryyppyvermeet poistettu ja kulutus ihan normaali, alle 13 maantiellä.
Ei nykimistä tai mitään oireita, käynnistyy myös kuumana.

Saas nähdä mitä se tuumaa, kun joutuu jonkin aikaa olemaan hyllyllä kuivana :cry:
Oliskohan viellä sama holley minkä ruuvasin siihen kiinne joskus 86-87 vuosina, oli käytetty jo silloin. Vaiko olisko jo vaihdettu, vähän piti ruuvvailla ennenkuin rupes pelittään.
On se todennäköisesti vaihtunut matkalla, muistaakseni oli hollikan pahvilaatikko mukana muiden romppeiden seassa auton mukana silloin joskus.
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Vastaa Viestiin