Comp Cams XE256H nokka-akseli

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Comp Cams XE256H nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Minkälaiseen koneeseen tällainen nokka sopisi :shock: ? Että laaja kysymyskö? Ei kai :lol: . Mutta kun kiinnostais tietää voisko moista nokkaa jotenkin hyödyntää jos se olisi sopivasti saatavilla...???
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Tuossa CHEVYN 350 laitettuna:

http://www.compcams.com/information/Pro ... 10_001.asp

Camshaft Part # 12-234-2 Designation XE256H-10
Duration @ 0.006" 256 / 268 Duration @ 0.050" 212 / 218
Max Lift w/ 1.5RR 447 / .454 Lobe Separation 110
Lobe ID#'s 5441 / 5230 Intake Centerline 106
Engine Type Chevrolet 350 Small Block
Bore 4.040" Stroke 3.480"
Displacement 356 Compression 9.25:1
Heads Dart S/R Intake Edelbrock Performer
Carburetor Holley #3310 Vac. Sec. Exhaust 1 5/8" Headers
Max Torque 411 ft*lbs @ 3600 RPM
Max Power 330 HP @ 4700 RPM
Manifold Vacuum 18.5" Hg @ 800 RPM & 20" Hg @ 1000 RPM w/ no load.

Tuolta löytyy myös jonkinlainen käppyrä. 302 Toi olis kait hieman jyrkempi, eli piikki teho ja vääntö hieman ylempänä?

Varmasti hyvä nokka käyttö autoon. Itsellä 351 asteilla 206/208 vrt. 212/218. Ihan perus hydrauli keppi katu autoon.


XE262...

http://www.compcams.com/information/Pro ... 10_001.asp
Viimeksi muokannut Antti66HT, 24 Loka 2005, 19:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Comp Cams XE256H nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Make67 kirjoitti:Minkälaiseen koneeseen tällainen nokka sopisi :shock: ? Että laaja kysymyskö? Ei kai :lol: . Mutta kun kiinnostais tietää voisko moista nokkaa jotenkin hyödyntää jos se olisi sopivasti saatavilla...???
XE262H soveltuu katu ja street käytöön, ei mikään varsinainen viri nokka mutta lisää selvästi vakio koneen tehoja, vääntöä ja koneen herkyys lisääntyy selvästi alueella 1500 - 4000 rpm. Jos lähtötaso noin 200 hp niin lisäystä muista osista riipuen noin 20-50hp. Vääntö ilmeisesti selvästi laajemmalla alueella kuin vakio nokalla. Hyvä vaihtoehto koneeseen joka kaipaa perus kunnostuksen ja vain lievän piristyksen. Käytä tämänkin nokan kanssa hyvää imusarjaa 4V ja kaasaria kokoluokassa 350 - 600 cfm ja jonkinlaiset hipo, tri-Y tai pitkätpeltijarjat olisi paikallaan. Nokan nostot lähellä 0,5" niin jäykemmät ventiilijouset olisi syytä vaihtaa, asennuspaine noin 100 lbs tasolla +/- 20 lbs mielummin yli.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

XE262H soveltuu katu ja street käytöön, ei mikään varsinainen viri nokka mutta lisää selvästi vakio koneen tehoja, vääntöä ja koneen herkyys lisääntyy selvästi alueella 1500 - 4000 rpm.
Puhut XE262:sta. Onko jotakuinkin sama kuin kysymykseni XE 256:n?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Make67 kirjoitti:
XE262H soveltuu katu ja street käytöön, ei mikään varsinainen viri nokka mutta lisää selvästi vakio koneen tehoja, vääntöä ja koneen herkyys lisääntyy selvästi alueella 1500 - 4000 rpm.
Puhut XE262:sta. Onko jotakuinkin sama kuin kysymykseni XE 256:n?
Pahus! Menin jo pykälää "parempaan". Mutta vaikutus sama mutta lievempi. Toi Chevyn käppyrä 8http://www.compcams.com/information/Products/C ... 10_001.asp) ja siinä tehot tasolle 250 hp ja vääntö tasolle 300 ft.lbs niin ollaan lähellä totuutta 289 tai 302 koneessa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

457 kirjoitti:
Make67 kirjoitti:
XE262H soveltuu katu ja street käytöön, ei mikään varsinainen viri nokka mutta lisää selvästi vakio koneen tehoja, vääntöä ja koneen herkyys lisääntyy selvästi alueella 1500 - 4000 rpm.
Puhut XE262:sta. Onko jotakuinkin sama kuin kysymykseni XE 256:n?
Pahus! Menin jo pykälää "parempaan". Mutta vaikutus sama mutta lievempi. Toi Chevyn käppyrä 8http://www.compcams.com/information/Products/C ... 10_001.asp) ja siinä tehot tasolle 250 hp ja vääntö tasolle 300 ft.lbs niin ollaan lähellä totuutta 289 tai 302 koneessa.
Olisiko paha oletus että teho ja vääntö huippu siirtyy tuosta noin 300 rpm ylemmäs?
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Mosse kirjoitti:
457 kirjoitti:
Make67 kirjoitti:
Puhut XE262:sta. Onko jotakuinkin sama kuin kysymykseni XE 256:n?
Pahus! Menin jo pykälää "parempaan". Mutta vaikutus sama mutta lievempi. Toi Chevyn käppyrä 8http://www.compcams.com/information/Products/C ... 10_001.asp) ja siinä tehot tasolle 250 hp ja vääntö tasolle 300 ft.lbs niin ollaan lähellä totuutta 289 tai 302 koneessa.
Olisiko paha oletus että teho ja vääntö huippu siirtyy tuosta noin 300 rpm ylemmäs?
Onko merkitystä!
Todennäköisesti sirtyy hieman ylemmäksi, ei vättämättä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Hyvä vaihtoehto koneeseen joka kaipaa perus kunnostuksen ja vain lievän piristyksen. Käytä tämänkin nokan kanssa hyvää imusarjaa 4V ja kaasaria kokoluokassa 350 - 600 cfm ja jonkinlaiset hipo, tri-Y tai pitkätpeltijarjat olisi paikallaan. Nokan nostot lähellä 0,5" niin jäykemmät ventiilijouset olisi syytä vaihtaa, asennuspaine noin 100 lbs tasolla +/- 20 lbs mielummin yli.
Toistaiseksi vakiorautakannet, imariksi ajattelin Weiand Stealthia, Hookerin Super Compit odottais asennusta, vuoden vanha Edelbrock 1405(600cfm) on nyt paikallaan. Tarttis siis jäykemmät jouset vanhoihin rautakansiin? Tästä koneesta ei oo tarkotus ainakaan nyt mitään virimoottoria rakentaa mutta voishan sitä jotain...
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

457 kirjoitti:
Mosse kirjoitti:
457 kirjoitti:
Pahus! Menin jo pykälää "parempaan". Mutta vaikutus sama mutta lievempi. Toi Chevyn käppyrä 8http://www.compcams.com/information/Products/C ... 10_001.asp) ja siinä tehot tasolle 250 hp ja vääntö tasolle 300 ft.lbs niin ollaan lähellä totuutta 289 tai 302 koneessa.
Olisiko paha oletus että teho ja vääntö huippu siirtyy tuosta noin 300 rpm ylemmäs?
Onko merkitystä!


Todennäköisesti sirtyy hieman ylemmäksi, ei vättämättä.
No ei välttämättä. Mutta silloin kun valitsin nokkaa 351:n aikanaan, niin tuli hieman liian mieto. Saattoi vaikuttaa 302 referenssit?
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Make67 kirjoitti: Toistaiseksi vakiorautakannet, imariksi ajattelin Weiand Stealthia, Hookerin Super Compit odottais asennusta, vuoden vanha Edelbrock 1405(600cfm) on nyt paikallaan. Tarttis siis jäykemmät jouset vanhoihin rautakansiin? Tästä koneesta ei oo tarkotus ainakaan nyt mitään virimoottoria rakentaa mutta voishan sitä jotain...
"imariksi ajattelin Weiand Stealthia, Hookerin Super Compit odottais asennusta, vuoden vanha Edelbrock 1405(600cfm) on nyt paikallaan"
Jos noista palikoista ei synny viri mootoria niin mistä?
Imu ja pakopuoli ei tule ahdistamaan, vaan rajoittava tekijä taitaa olla kannet.
Kun ilmeisesti olet kunnostamassa konetta niin päätä haluamasi tavoite tehojen ja käytettävyyden osalta ja rakenna sen mukainen kone.
Koneen pääasjallinen käyttötarkoitus katu, rata, vartimaili vai kaikea noita tarpeen mukaan? Mieti myös mistä olet valmis tinkimään käytettävyyden osalta. Sopiiko vaihteisto ja perä tavoitteisiin vai pitääkö kone tehdä niiden ehdoilla.
Teho tavoite hp/rpm, vääntö tavoite Nm/rpm.
Tuo lista kun on mietitty ja päätetty niin sitten on helpompi etsiä sopivat palikat tarpeisiin.
Nokka-akselin valinoissa meennää yleensä paihiten metsään joko liian mieto tai liian kireä.
Vakio kansilla joista on lisäilma pahkat poistettu, asennet hyvät ventiilit, tehty oikeanlaiset seetit ja muutenkin hieman siistitty, pitäisi päästä helposti noin 270-300hp:n tasolle. Joka ei mielestäni ole vielä mikään viri kone.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Tää ny laukes käsiin koko homma kun kaverilla on käyttämätön/turhaksi jääny nokkakeppi jonka ajattelin ostaa...
Koneessa ei olis ainakaan päällisinpuolin mitään vikaa/huollon tarvetta, toimii tosi hyvin, ei sauhuta, ei kuluta ööliä, ei kuulu mitään outoja ääniä.
Mutta jos sen nokan vaihtaa niin kai siinä samalla menis se imarikin. Näillä saattais saada jotain potkua vakioon...vaikkakin -67 rautakannet. Ja investointina vielä kohtuullisella tasolla(<=500€?). Hookerit hommasin "tulevaisuutta"?? varten mutta nekin vois tähän samaan syssyyn asentaa kun vanhat joutuu kuitenkin paloitteleen laatikon vaihdon myötä. Putket tulis 2.5" Dynomaxin pöntöillä.
Kannet tulee vaihtumaan jossain vaiheessa AFR:iin mutta siihen menee aikaa(€€€!!).
Koneen pääasjallinen käyttötarkoitus katu, rata, vartimaili vai kaikea noita tarpeen mukaan

Tämähän se kokoajan siintelee mielessä!
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Nokka täysin sopiva noihin lähtökohtiin!
Musta vaihtaa nostajat samalla!
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Musta vaihtaa nostajat samalla
Nostajat kuuluu pakettiin...

Mites ne venajouset? Pärjäisköhän niillä vakioilla näissä kansissa?



Edit: Weiand Stealth tilattu Laakkoselta, oli HALPA!!!!! 8) 8) 8)
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Make67 kirjoitti: Mites ne venajouset? Pärjäisköhän niillä vakioilla näissä kansissa?
Suositus jouset: pn. 942-16 CompCams jouset, 115 @1.700 asennuspainen, 284 @1.200 aukipain 0.500" nostolla, tai vastaavat.

Ja vakio jouset jotai 70-80 @1.700 asenuspaine ja 170-200 @1.300 aukipaine 0.400" nostolla.

Noi jouset olisi mielestäni minimi tuolle nokalle, mutta ei juurikaan sovelias tiukempaan yhdistelmään. Vakio kansien prässi studit taitaa juuri ja juuri kestää nuo paineet. Ruuvistudit olisi paikallaan, mutta $$$....joskus ne AFR:tä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Extreme Energy XE268H

Löytyisköhän tällaiseen nokkaan edellisenkaltaisia kommentteja tai omakohtaisia kokemuksia...?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Vastaa Viestiin