Kuinka mahtuu 351W AirGapilla -65 konehuoneeseen?
Kuinka mahtuu 351W AirGapilla -65 konehuoneeseen?
Tässä sommitellaan kaverin kanssa mukavaa 393 strokeria 65 FB:n konehuoneeseen. Kyllähän se moottori imusarjoineen ja kaasareineenkin sinne mahtuu mutta mites mahtaa olla 1/2" välipalan ja ilmanputsarin kanssa? Kaikki tieto muidenkin 351W imusarjojen mahtuvuudesta 65:een otetaan kiitollisuudella vastaan.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Vain niin... Noh, koitetaan.
Eli mullahan on toi 351 noin tuuman alempana kuin vakio kiinnikkeillä. Tarkoittaa että kytkin vivuston tukipiste koneessa oli n.25-30 mm alempana kuin korissa.. VAkio -69 öljy pohjaa hipoo raidetankoa käännettäessä ääriasentoon, hieman moukaroituna... Myös starttiin on noin 1 milli varaa...ö
Tämä konstruktio siis performer imarilla, edelbrockin 600 cfm kaasarilla ja FRPP M-9600-L302 ilmanputsari kopalla.
Tilaa jää näillä hiluilla 20-40 mm peltiin... Voin mittailla tarkemmin tavittaessa.
Taitaa olla aika tiukka sovitus. Itse olen ajatellut weiandin Stealthia, kun sen aika koittaa. Air-Gap on aika korkea, korkeampi kuin RPM.
A ja B mitat Edelbrokin sivuilta, keskiarvot aika lähellä kaasuttimen tason korkeutta eli käy vertailuun
Performer A-3.40", B-4.75 = 4,075
Performer RPM A-4.30", B-5.30 =4,80
Performer RPM Air-Gap A-5.31", B-6.19" = 5,75
AG siis noi 45 mm korkeampi, eli tarkaksi menee.
Laitoin sulle ville postiin kuvan mistä näkee korkeuden suhteessa Montecarlo bariin, jos sellainen sattuisi projektissa olemaan.
Eli mullahan on toi 351 noin tuuman alempana kuin vakio kiinnikkeillä. Tarkoittaa että kytkin vivuston tukipiste koneessa oli n.25-30 mm alempana kuin korissa.. VAkio -69 öljy pohjaa hipoo raidetankoa käännettäessä ääriasentoon, hieman moukaroituna... Myös starttiin on noin 1 milli varaa...ö
Tämä konstruktio siis performer imarilla, edelbrockin 600 cfm kaasarilla ja FRPP M-9600-L302 ilmanputsari kopalla.
Tilaa jää näillä hiluilla 20-40 mm peltiin... Voin mittailla tarkemmin tavittaessa.
Taitaa olla aika tiukka sovitus. Itse olen ajatellut weiandin Stealthia, kun sen aika koittaa. Air-Gap on aika korkea, korkeampi kuin RPM.
A ja B mitat Edelbrokin sivuilta, keskiarvot aika lähellä kaasuttimen tason korkeutta eli käy vertailuun
Performer A-3.40", B-4.75 = 4,075
Performer RPM A-4.30", B-5.30 =4,80
Performer RPM Air-Gap A-5.31", B-6.19" = 5,75
AG siis noi 45 mm korkeampi, eli tarkaksi menee.
Laitoin sulle ville postiin kuvan mistä näkee korkeuden suhteessa Montecarlo bariin, jos sellainen sattuisi projektissa olemaan.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Kuinka mahtuu 351W AirGapilla -65 konehuoneeseen?
Hipheijaa, kuulostaa mahtavalta! Kyllä sen peiton puhki saa! Siirosen Mikko kalajoelta tekee teille sopivan lasikuitupellin jos ei halua alkuperäistä rikkoa;Futurage kirjoitti:Tässä sommitellaan kaverin kanssa mukavaa 393 strokeria 65 FB:n konehuoneeseen. Kyllähän se moottori imusarjoineen ja kaasareineenkin sinne mahtuu mutta mites mahtaa olla 1/2" välipalan ja ilmanputsarin kanssa? Kaikki tieto muidenkin 351W imusarjojen mahtuvuudesta 65:een otetaan kiitollisuudella vastaan.
http://www.siironenracing.com/fibretec/index.htm
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3