Kuinka mahtuu 351W AirGapilla -65 konehuoneeseen?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Futurage
Addikti
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 23:35
Paikkakunta: Tampere

Kuinka mahtuu 351W AirGapilla -65 konehuoneeseen?

Viesti Kirjoittaja Futurage »

Tässä sommitellaan kaverin kanssa mukavaa 393 strokeria 65 FB:n konehuoneeseen. Kyllähän se moottori imusarjoineen ja kaasareineenkin sinne mahtuu mutta mites mahtaa olla 1/2" välipalan ja ilmanputsarin kanssa? Kaikki tieto muidenkin 351W imusarjojen mahtuvuudesta 65:een otetaan kiitollisuudella vastaan.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Vain niin... Noh, koitetaan.

Eli mullahan on toi 351 noin tuuman alempana kuin vakio kiinnikkeillä. Tarkoittaa että kytkin vivuston tukipiste koneessa oli n.25-30 mm alempana kuin korissa.. VAkio -69 öljy pohjaa hipoo raidetankoa käännettäessä ääriasentoon, hieman moukaroituna... Myös starttiin on noin 1 milli varaa...ö

Tämä konstruktio siis performer imarilla, edelbrockin 600 cfm kaasarilla ja FRPP M-9600-L302 ilmanputsari kopalla.

Tilaa jää näillä hiluilla 20-40 mm peltiin... Voin mittailla tarkemmin tavittaessa.

Taitaa olla aika tiukka sovitus. Itse olen ajatellut weiandin Stealthia, kun sen aika koittaa. Air-Gap on aika korkea, korkeampi kuin RPM.

A ja B mitat Edelbrokin sivuilta, keskiarvot aika lähellä kaasuttimen tason korkeutta eli käy vertailuun

Performer A-3.40", B-4.75 = 4,075
Performer RPM A-4.30", B-5.30 =4,80
Performer RPM Air-Gap A-5.31", B-6.19" = 5,75

AG siis noi 45 mm korkeampi, eli tarkaksi menee.

Laitoin sulle ville postiin kuvan mistä näkee korkeuden suhteessa Montecarlo bariin, jos sellainen sattuisi projektissa olemaan.
Avatar
Futurage
Addikti
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 23:35
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Futurage »

Hei , kiitoksia! Taitaapa olla niin että se on sitten Stealth tai normaali RPM.
Jos peltiin ei tee reikää niin korkeamman sarjan hyöty menee hukkaan kun sen päälle ei saa kunnon putsaria.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Kuinka mahtuu 351W AirGapilla -65 konehuoneeseen?

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Futurage kirjoitti:Tässä sommitellaan kaverin kanssa mukavaa 393 strokeria 65 FB:n konehuoneeseen. Kyllähän se moottori imusarjoineen ja kaasareineenkin sinne mahtuu mutta mites mahtaa olla 1/2" välipalan ja ilmanputsarin kanssa? Kaikki tieto muidenkin 351W imusarjojen mahtuvuudesta 65:een otetaan kiitollisuudella vastaan.
Hipheijaa, kuulostaa mahtavalta! Kyllä sen peiton puhki saa! Siirosen Mikko kalajoelta tekee teille sopivan lasikuitupellin jos ei halua alkuperäistä rikkoa;

http://www.siironenracing.com/fibretec/index.htm
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Mites paljon noilla imareilla on sitte oikeesti eroja? Lähtökohtana tietysti, että tila riittää. Ottaisko RPM, RPM air.. vai Stealth. Jos tähän vielä kytkee hinnan niin mites olis?
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

mietin tuossa samaa eilen itsekin...

Ehkä tuo airgap on ihan mukava Californiassa tai floridassa?

Eli kuumalla kelillä vois pitää kaasaria viileempänä?

Stealth kait virtaa hieman enemmän kuin RPM? tarkistetaan...
Vastaa Viestiin