SN95 alustaprokkis
Re: SN95 alustaprokkis
Tuo on hyvä valinta, mulla oli cobran takapäässä tuollaiset, hyvä homma tuo korkeus säätö.
Re: SN95 alustaprokkis
Public service announcement:
Tuli öljynvaihtokeikalla vaihteeksi ihmeteltyä pohjan ruosteita. Vähän yllättäen pohja on vähemmän ruosteessa kuin Maximum Motorsportin "pulverimaalatut" romut.
Panhard-setti on ollut auton alla 2.5v ja kilsoja muutama tuhat, joista ehkä 500km talvella. Aikamoisesti ruosteessa, eikä ruoste ilmestynyt siihen nyt yhtäkkiä vaan alkoi ruostua jo aika äkkiä. Samoin ruosteessa UPR:n molytukivarret, joissa myös pulveri päällä. En ole ajanut hiekkateillä tai suolassa, talvisäilytys lämpimässä ja kuivassa hallissa - paitsi tänä talvena on ollut pihassa. Taitaa vain olla tyypillistä jenkkilaatua pinnan osalta. Oliskohan jenkkien ympäristölainsäädäntö nykyään syypäänä siinä, ettei noiden pinnat kestä enää ollenkaan?
Täytyy kaivaa se ulos autosta keväämmällä, puhaltaa ja tehdä siitä ruostumaton. Ja täytyy tehdä sama myös niille Maximumin säädettäville tukivarsille jo ennen asennusta. Piti ne asentaa jo viime kesänä, mutta jäi laittamatta - onneksi.
Kuvassa oleva pakoputki on orkkis (25v) ja Maximum asennettu kesällä 2016. Tuo näkyvä osuus on panhard-kitin vähiten ruosteessa oleva osuus, en tajunnut ottaa siitä enempää kuvia mutta uskokaa vaan, ihan pelkkää pintaruostetta, maalia ei juuri ollenkaan jäljellä. UPR:n tukivarsi näkyy takana. Toimintaan tuo pintaruoste ei tietty vaikuta vielä pitkään aikaan mutta aika rumaa jälkeä, en tykkää

Joten, jos meinaat investoida Maximumin tai muiden kalliisiin alustanosiin niin tee itsellesi palvelus ja vedä pintaan POR-15, Eastwoodin rust encapsulator, kuumasinkki, uusi pulveri tai mikävain omista lempipinnoitteistasi. Kiität minua sitten muutaman vuoden jälkeen.
Tuli öljynvaihtokeikalla vaihteeksi ihmeteltyä pohjan ruosteita. Vähän yllättäen pohja on vähemmän ruosteessa kuin Maximum Motorsportin "pulverimaalatut" romut.

Täytyy kaivaa se ulos autosta keväämmällä, puhaltaa ja tehdä siitä ruostumaton. Ja täytyy tehdä sama myös niille Maximumin säädettäville tukivarsille jo ennen asennusta. Piti ne asentaa jo viime kesänä, mutta jäi laittamatta - onneksi.
Kuvassa oleva pakoputki on orkkis (25v) ja Maximum asennettu kesällä 2016. Tuo näkyvä osuus on panhard-kitin vähiten ruosteessa oleva osuus, en tajunnut ottaa siitä enempää kuvia mutta uskokaa vaan, ihan pelkkää pintaruostetta, maalia ei juuri ollenkaan jäljellä. UPR:n tukivarsi näkyy takana. Toimintaan tuo pintaruoste ei tietty vaikuta vielä pitkään aikaan mutta aika rumaa jälkeä, en tykkää



Joten, jos meinaat investoida Maximumin tai muiden kalliisiin alustanosiin niin tee itsellesi palvelus ja vedä pintaan POR-15, Eastwoodin rust encapsulator, kuumasinkki, uusi pulveri tai mikävain omista lempipinnoitteistasi. Kiität minua sitten muutaman vuoden jälkeen.

Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: SN95 alustaprokkis


Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: SN95 alustaprokkis
Luulen, että siinä on käynyt sama ilmiö kuin helposti sprayllä maalatessa eli maalipintaan jää pikkuruisia silmin näkymättömiä reikiä joista ruoste sitten alkaa ja pukkaa läpi. Näyttää siis hyvältä mutta on yhtä vedenpitävä kuin sideharso. Kunnolla pulverimaalattuna ei moista jää mutta jos oikein halvalla (ja ohkasesti) pitää saada valmiiksi niin sitten.
Omissa hommissa pensselillä maalatut ovat kestäneet parhaiten. Poikkeuksena Harmmertite, joka ei myöskään ainakaan auton alla kestä mitään ja silikonia sisältävänä on muutenkin hanurista. Varmaan kaikki sprayllä "ruosteenestomaalatut" ovat tuottaneet pettymyksen riippumatta tuotemerkistä.
Omissa hommissa pensselillä maalatut ovat kestäneet parhaiten. Poikkeuksena Harmmertite, joka ei myöskään ainakaan auton alla kestä mitään ja silikonia sisältävänä on muutenkin hanurista. Varmaan kaikki sprayllä "ruosteenestomaalatut" ovat tuottaneet pettymyksen riippumatta tuotemerkistä.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: SN95 alustaprokkis
Joo. Helposti jää pikkuisen rasvainen pinta joka synnyttää reiät. Tarkkaan kun katsoo sprayattua pintaa heti suihkuttamisen jälkeen, maali vetäytyy hiukan synnyttäen pieniä reikiä. Pohjamaalatussa metallipinnassa tätä ei mielestäni esiinny.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: SN95 alustaprokkis
Eli ei kai enää tarvitse puhua "laatuosista" jos noin käy. Tosin onhan tuokin tietyn standardin laatua. Ostajat hyväksyy ja kauppa käy.
Oisko jollain toisella valmistajalla pinnoitus tehty hieman paremmin? Vai tuleeko "yli" laatu liian kalliiksi ostajalle.
Meinaan vaan, ettei minulla erään toisen valmistajan alusta osat ole vielä noin 10 vuoden aikana ruostuneet.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: SN95 alustaprokkis
Ongelma tässä on se, että jos haluaa SN95:seen panhard-kitin tai vaikka korkeussäädettävät takatukivarret niin markkinoiden tarjoama on valitettavan ohut. En edes tiedä kuka muu moisia tekisi? Ja jos tekee niin mikäköhän niiden laatu on? Foxeihin lienee enempi tarjontaa.
Ja mielikuva mikä MM:n osista on muodostunut on se, että ne ovat hyviä ja laadukkaita. Ja varmaan suunnittelultaan ja geometrialtaan ovatkin. Tämä pintakäsittelyn luokattomuus tuli täysin puskista. ja se ainakin minulla tökkii laatufiilistä alaspäin pahemman kerran. Jos olisin tämän tiennyt niin olisin varautunut ja käsitellyt ne niin, että ongelmaa ei olisi. Nyt jälkikäteen sen setin uloskaivaminen, puhallettavaksi roudaus ja käsittely sekä uudelleenasennus tuntuu hitonmoiselta (turhalta) savotalta. Täytyy kyllä reklamoida sitten keväämmällä, kun saan ne levitettyä tohon pihamalle kunnolla kuvattavaksi. Ja jos mitään vastakaikua ei kuulu niin laitan kaiken kansan ihmeteltäväksi myös jenkkifoorumeille.
Se on tietty fakta, että asiakkaan ei pitäisi joutua tälläistä tekemään "premium" -valmistajan osiin. Varsinkaan uusiin.
Ps. kuten sanottu: UPR:n chromemoly -tukivarret ovat myös rumasti ruosteessa mutta niissä on enempi maalia jäljellä - yllättäen, koska ovat enempi hiekkapuhallukselle alttiina.
Ja mielikuva mikä MM:n osista on muodostunut on se, että ne ovat hyviä ja laadukkaita. Ja varmaan suunnittelultaan ja geometrialtaan ovatkin. Tämä pintakäsittelyn luokattomuus tuli täysin puskista. ja se ainakin minulla tökkii laatufiilistä alaspäin pahemman kerran. Jos olisin tämän tiennyt niin olisin varautunut ja käsitellyt ne niin, että ongelmaa ei olisi. Nyt jälkikäteen sen setin uloskaivaminen, puhallettavaksi roudaus ja käsittely sekä uudelleenasennus tuntuu hitonmoiselta (turhalta) savotalta. Täytyy kyllä reklamoida sitten keväämmällä, kun saan ne levitettyä tohon pihamalle kunnolla kuvattavaksi. Ja jos mitään vastakaikua ei kuulu niin laitan kaiken kansan ihmeteltäväksi myös jenkkifoorumeille.
Se on tietty fakta, että asiakkaan ei pitäisi joutua tälläistä tekemään "premium" -valmistajan osiin. Varsinkaan uusiin.
Ps. kuten sanottu: UPR:n chromemoly -tukivarret ovat myös rumasti ruosteessa mutta niissä on enempi maalia jäljellä - yllättäen, koska ovat enempi hiekkapuhallukselle alttiina.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
- kari gt
- Mega-addikti
- Viestit: 827
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 20:51
- Auto: ford mustang gt 1996 convertible
- Paikkakunta: lahest
Re: SN95 alustaprokkis
tuossa kävin vartavasten katsomassa auton alle siellä panhard ja torque arm ne ovat maximum valmistamat ja olleet monia vuosia auton alla ja ei havaittavissa mitään ruoste ongelmaa .
live fast die young and have fun
Re: SN95 alustaprokkis
Onneksi olkoon, olispa minullakin niin.
Joko pintakäsittelyn laatu vaihtelee valmistuserittäin, ihan satunnaisesti tai on huonontunut viime vuosina? 


Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
Re: SN95 alustaprokkis
Nyppäsin vanhat tukivarret ja jouset ulos ja siistin vähän paikkoja. Painepesuria, teräsharjaa ja cleaneria ja lopuksi Eastwoodin mattamustaa Rust Encapsulatoria pintoihin. En lopuksi jaksanut kaivella MM:n panhardia ulos vaan putsasin ja sprayasin sen paikallaan niin hyvin kuin pystyin.
Ja takas niputus MM:n säädettävillä takatukivarsilla. Ne onkin tosi kivat laittaa, koska ala-asentoon ruuvattuna menevät miltei käsivoimin jousetkin paikalleen. Tällä kertaa laitoin uretaani-isolaattorit jousen kumpaankin päähän - josko se kärsimäni resonaatio-ongelma vähän hellittäisi. Saas nähä.
Seuraavaksi jarruletkujen ja satuloiden vaihtoon.

Ja takas niputus MM:n säädettävillä takatukivarsilla. Ne onkin tosi kivat laittaa, koska ala-asentoon ruuvattuna menevät miltei käsivoimin jousetkin paikalleen. Tällä kertaa laitoin uretaani-isolaattorit jousen kumpaankin päähän - josko se kärsimäni resonaatio-ongelma vähän hellittäisi. Saas nähä.
Seuraavaksi jarruletkujen ja satuloiden vaihtoon.


Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
Re: SN95 alustaprokkis
Mulla on noita Maximumin alustan osia foxissa myös ja mielestäni pintakäsittely niissä on todella asiallinen.
Kettu 
Re: SN95 alustaprokkis
Tässä vielä tämmönen ennen -kuva. Tuolla ylhäällä Bilsteinin sinisen pölysuojan takana näkyy Maximumin Panhard -kitin yläkiinnike. Ja tosiaan ajettu lähinnä kesällä muutama tonni.
Tasan ei käy onnen lahjat.



Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
Re: SN95 alustaprokkis
Kuittaus vielä tähän: MM HD-takatukivarsien ja uretaani-isolaattorien asennuksella minua kauan häirinnyt paha resonaatio kaasua nostaessa on tiessään! Nyt ajaminen on ihan mukavaa.
Maximum Motorsports HD rear lower -tukivarret (kierre näkyy noin 15mm tukivarren alapuolella) + MM uretaani-isolaattorit + Eibach-jouset + Bilstein B8:t + MM panhard -kitti. Edessä MM caster/camber platet, Eibachit, Bilsteinit ja bump steer kitit. Muistaakseni edessä ei isolaattoreita. Toi piha ei ole ihan tasainen.
Ps. lisäys: täytyy jossain kohtaa laittaa vähän järeämmät kallistuksenvakaajat. Mutkatiellä huomaa, että vakiot antavat hieman liikaa periksi minun makuuni. Muuten Musse on nyt erittäin miellyttävä ajaa ja aikaisemmat harmin paikat ovat poissa. Näillä tarkoitan sitä resonaatiota ja 285-takarenkaiden ja sisälokarien kontaktia terävissä kuopissa/notkoissa - takatukivarsien korkeussäädettävyys tod.näk. korjasi jälkimmäisen. Vanhat jouset olivat max 40th ajetut, joten tuskin vielä niin väsyneet.


Maximum Motorsports HD rear lower -tukivarret (kierre näkyy noin 15mm tukivarren alapuolella) + MM uretaani-isolaattorit + Eibach-jouset + Bilstein B8:t + MM panhard -kitti. Edessä MM caster/camber platet, Eibachit, Bilsteinit ja bump steer kitit. Muistaakseni edessä ei isolaattoreita. Toi piha ei ole ihan tasainen.
Ps. lisäys: täytyy jossain kohtaa laittaa vähän järeämmät kallistuksenvakaajat. Mutkatiellä huomaa, että vakiot antavat hieman liikaa periksi minun makuuni. Muuten Musse on nyt erittäin miellyttävä ajaa ja aikaisemmat harmin paikat ovat poissa. Näillä tarkoitan sitä resonaatiota ja 285-takarenkaiden ja sisälokarien kontaktia terävissä kuopissa/notkoissa - takatukivarsien korkeussäädettävyys tod.näk. korjasi jälkimmäisen. Vanhat jouset olivat max 40th ajetut, joten tuskin vielä niin väsyneet.

Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
Re: SN95 alustaprokkis
Ja taas tähän päivitys heti edellisen perään. Auto olikin kesästä 2022 ajamatta, kunnes elvytin taas ajoon tällä viikolla. Tänään katsastukseen ja tietystihän kumpikin, kotimaiselta kauppiaalta ostettu, Eibach Pro Kit -etujousi on katsurin mukaan poikki ja hylsyhän siitä seuraa. Kilsoja max 3-4 th, ehkä vähemmän. 
Arvatkaa suosittelenko Eibachia?
Arvatkaa vituttaako?!

Arvatkaa suosittelenko Eibachia?

Arvatkaa vituttaako?!

Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: SN95 alustaprokkis
Jos ne ei katkee niin ne vaan lässähtää. Focukseen ostin tästä syystä H&R jouset, katsotaan onko paremmat. Mach1 jouset olis hyvä vaihtoehto jos Ford vielä tekis vanhempiin varaosia.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/