68 fb apurunkojen yhdistäjä
68 fb apurunkojen yhdistäjä
Tästäkin on täällä foorumilla keskusteltu aiemmin, mutta olisiko antaa suosituksia hyvistä apurunkojen yhdistäjistä? Valmistajia tuntuu olevan useampia. Olen ajatellut näitä Total controllin yhdistäjiä
https://www.cjponyparts.com/total-contr ... CPSUBFC01/
Edit. Jos ylläpito näkee tämän viestin, niin pyydän tarkastamaan jäsenhakemukset ja muut ylläpitoon tulleet viestit. Haluaisin liittyä jäseneksi vuosien tauon jälkeen.
https://www.cjponyparts.com/total-contr ... CPSUBFC01/
Edit. Jos ylläpito näkee tämän viestin, niin pyydän tarkastamaan jäsenhakemukset ja muut ylläpitoon tulleet viestit. Haluaisin liittyä jäseneksi vuosien tauon jälkeen.
- LSHT
- Mega-addikti
- Viestit: 632
- Liittynyt: 16 Marras 2019, 19:09
- Auto: 1965 Mustang HT 289 A-code (MR), Prairie Bronze
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 68 fb apurunkojen yhdistäjä
Ylläpito näkee aina kaiken.

T. Ylläpito
Powered by Kiromax
Re: 68 fb apurunkojen yhdistäjä
No niimpä näkee. Viesti oli roskapostissa, joten en sitä huomannut. Kiitos paljon.
Osaisiko joku suositella hyviä subframe connectoreita early musseen?
Osaisiko joku suositella hyviä subframe connectoreita early musseen?
-
- Webmaster
- Viestit: 593
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 16:33
- Auto: HT '65
- Paikkakunta: Haukipudas
- Viesti:
Re: 68 fb apurunkojen yhdistäjä
Olet varmaan jo apurunkojen yhdistäjät valinnut..
Käytännössä mikä tahansa hitsattava malli jäykistää. Eli TCP on ihan kelpoa, kuten myös Global West '67-up.
Itse laittaisin "full length", että saa useamman kiinnityspisteen eteen ja taakse, esim:
https://mikemaierinc.com/products/64-73 ... onnectors/
Jos autoa on tarkoitus jäykistää myös muilla keinoin (saumojen hitsauksia, kaaret sisälle, yms), niin täyspitkät ei tuone mainittavaa lisäetua.
En tiedä saako noita Suomesta mistään järkevästi tällä hetkellä..
Jos joku rakentelis jigin ni niin noitahan tekisi äkkiä pohjolan markkinoille.
Käytännössä mikä tahansa hitsattava malli jäykistää. Eli TCP on ihan kelpoa, kuten myös Global West '67-up.
Itse laittaisin "full length", että saa useamman kiinnityspisteen eteen ja taakse, esim:
https://mikemaierinc.com/products/64-73 ... onnectors/
Jos autoa on tarkoitus jäykistää myös muilla keinoin (saumojen hitsauksia, kaaret sisälle, yms), niin täyspitkät ei tuone mainittavaa lisäetua.
En tiedä saako noita Suomesta mistään järkevästi tällä hetkellä..
Jos joku rakentelis jigin ni niin noitahan tekisi äkkiä pohjolan markkinoille.
Re: 68 fb apurunkojen yhdistäjä
Melkein etsisin sopivan pajan ja teettäisin siellä. Siten, että etuapurunkoon, ei vain etuapurungon jatkeeseen. Edesmenneellä Hakala Performancella oli myös muita jäykkäriosia etupäähän (no pun intended).
Re: 68 fb apurunkojen yhdistäjä
Ratkaisuksi tähän taitaa tulla, että ne connectorit tehdään käsityönä eikä valmiista sarjasta. Silloin voi ainakin varmistua niiden istuvuudesta.
Re: 68 fb apurunkojen yhdistäjä
Autosta joutuu paikkaamaan sisempiä helmapaneeleja. Tuli mieleen, että saisikohan helmapaneelin sisälle rakennettua jäykistyksen? Periaate olisi, että helmapalkkia jäykistetään siten, että rakenne ei saisi olla näkyvä. Avoissahan sisemmässä helmapalkissa on sisutaan päin tehty pokkaus, joka yhdistää torque boxeja ja jäykistää rakennetta. Auttaisikohan, jos helman sisään hitsaisi vahvistuspalkin koko matkalle? Jäykistäisiköhän se rakennetta vai lisäisi ainoastaan auton painoa?
En haluaisi käyttää avon sisähelmapalkkia, koska sen käytöllä joutuu muokkaamaa myös seat riserejä jne.
En haluaisi käyttää avon sisähelmapalkkia, koska sen käytöllä joutuu muokkaamaa myös seat riserejä jne.
Re: 68 fb apurunkojen yhdistäjä
Tuossa autokouluFastbackissa taitaa olla juurikin noin tehdyt vahvistukset. Taisi olla Karin omistuksessa silloin.
Re: 68 fb apurunkojen yhdistäjä
Ok,
Kahlasin autokoulu fb autoa kuvagalleriassa läpi ja sieltä ei ainakaan rakentamistapa selvinnyt. Ilmeisesti vahvistusta ei oltu tehty avon sisähelmapalkeilla. Kuinkahan niitä helmoja oli vahvistettu?
Kahlasin autokoulu fb autoa kuvagalleriassa läpi ja sieltä ei ainakaan rakentamistapa selvinnyt. Ilmeisesti vahvistusta ei oltu tehty avon sisähelmapalkeilla. Kuinkahan niitä helmoja oli vahvistettu?
Re: 68 fb apurunkojen yhdistäjä
Tässä on linkki https://dazecars.com/dazed/sub-frame.html
noita on laitettu minun auton alle. Pari kuvaa
noita on laitettu minun auton alle. Pari kuvaa
Re: 68 fb apurunkojen yhdistäjä
Onko tuo pituus kuinka tarkka?FORD69 kirjoitti: ↑21 Maalis 2023, 14:35 Tässä on linkki https://dazecars.com/dazed/sub-frame.html
noita on laitettu minun auton alle. Pari kuvaa
Sain 2kpl 130cm pitkiä palkkeja. Mahtuuko noin pitkä edestä apurungon sisään vai pitääkö lyhentää pituus suositeltuun neljään jalkaan (121 cm)?
Ei pääse sovittamaan autoon kun vasta keväällä ja ajattelin talven aikana teettää noi palikat.
Re: 68 fb apurunkojen yhdistäjä
Terve
Kyllä ne sopii 6" se ensimmäinen pätkä, tehtiin just piirustuksen mukaan ja jos mä muistain oikein en katkasin mitään niistä pois.
Kyllä ne sopii 6" se ensimmäinen pätkä, tehtiin just piirustuksen mukaan ja jos mä muistain oikein en katkasin mitään niistä pois.