68 fb apurunkojen yhdistäjä

On sulla muodot Mustangin...
rale
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 04 Kesä 2009, 21:58

68 fb apurunkojen yhdistäjä

Viesti Kirjoittaja rale »

Tästäkin on täällä foorumilla keskusteltu aiemmin, mutta olisiko antaa suosituksia hyvistä apurunkojen yhdistäjistä? Valmistajia tuntuu olevan useampia. Olen ajatellut näitä Total controllin yhdistäjiä

https://www.cjponyparts.com/total-contr ... CPSUBFC01/

Edit. Jos ylläpito näkee tämän viestin, niin pyydän tarkastamaan jäsenhakemukset ja muut ylläpitoon tulleet viestit. Haluaisin liittyä jäseneksi vuosien tauon jälkeen.
Avatar
LSHT
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 16 Marras 2019, 19:09
Auto: 1965 Mustang HT 289 A-code (MR), Prairie Bronze
Paikkakunta: Vantaa

Re: 68 fb apurunkojen yhdistäjä

Viesti Kirjoittaja LSHT »

rale kirjoitti: 21 Joulu 2022, 07:15 Edit. Jos ylläpito näkee tämän viestin, niin pyydän tarkastamaan jäsenhakemukset ja muut ylläpitoon tulleet viestit. Haluaisin liittyä jäseneksi vuosien tauon jälkeen.
Ylläpito näkee aina kaiken. ;) Olen vastannut sähköpostiisi jäsenyyteen liittyen. Jäsenasiat käsittelee meillä sihteeri, jonka tavoittaa sähköpostitse. Tarkista meilisi ja käy vielä katsomassa infoa täältä: https://fmoc.fi/jasen/

T. Ylläpito
Powered by Kiromax
rale
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 04 Kesä 2009, 21:58

Re: 68 fb apurunkojen yhdistäjä

Viesti Kirjoittaja rale »

No niimpä näkee. Viesti oli roskapostissa, joten en sitä huomannut. Kiitos paljon.

Osaisiko joku suositella hyviä subframe connectoreita early musseen?
jyge
Webmaster
Viestit: 593
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 16:33
Auto: HT '65
Paikkakunta: Haukipudas
Viesti:

Re: 68 fb apurunkojen yhdistäjä

Viesti Kirjoittaja jyge »

Olet varmaan jo apurunkojen yhdistäjät valinnut..
Käytännössä mikä tahansa hitsattava malli jäykistää. Eli TCP on ihan kelpoa, kuten myös Global West '67-up.

Itse laittaisin "full length", että saa useamman kiinnityspisteen eteen ja taakse, esim:
https://mikemaierinc.com/products/64-73 ... onnectors/
Jos autoa on tarkoitus jäykistää myös muilla keinoin (saumojen hitsauksia, kaaret sisälle, yms), niin täyspitkät ei tuone mainittavaa lisäetua.

En tiedä saako noita Suomesta mistään järkevästi tällä hetkellä..
Jos joku rakentelis jigin ni niin noitahan tekisi äkkiä pohjolan markkinoille.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: 68 fb apurunkojen yhdistäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Melkein etsisin sopivan pajan ja teettäisin siellä. Siten, että etuapurunkoon, ei vain etuapurungon jatkeeseen. Edesmenneellä Hakala Performancella oli myös muita jäykkäriosia etupäähän (no pun intended).
rale
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 04 Kesä 2009, 21:58

Re: 68 fb apurunkojen yhdistäjä

Viesti Kirjoittaja rale »

Ratkaisuksi tähän taitaa tulla, että ne connectorit tehdään käsityönä eikä valmiista sarjasta. Silloin voi ainakin varmistua niiden istuvuudesta.
rale
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 04 Kesä 2009, 21:58

Re: 68 fb apurunkojen yhdistäjä

Viesti Kirjoittaja rale »

Autosta joutuu paikkaamaan sisempiä helmapaneeleja. Tuli mieleen, että saisikohan helmapaneelin sisälle rakennettua jäykistyksen? Periaate olisi, että helmapalkkia jäykistetään siten, että rakenne ei saisi olla näkyvä. Avoissahan sisemmässä helmapalkissa on sisutaan päin tehty pokkaus, joka yhdistää torque boxeja ja jäykistää rakennetta. Auttaisikohan, jos helman sisään hitsaisi vahvistuspalkin koko matkalle? Jäykistäisiköhän se rakennetta vai lisäisi ainoastaan auton painoa?

En haluaisi käyttää avon sisähelmapalkkia, koska sen käytöllä joutuu muokkaamaa myös seat riserejä jne.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: 68 fb apurunkojen yhdistäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Tuossa autokouluFastbackissa taitaa olla juurikin noin tehdyt vahvistukset. Taisi olla Karin omistuksessa silloin.
rale
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 04 Kesä 2009, 21:58

Re: 68 fb apurunkojen yhdistäjä

Viesti Kirjoittaja rale »

Ok,

Kahlasin autokoulu fb autoa kuvagalleriassa läpi ja sieltä ei ainakaan rakentamistapa selvinnyt. Ilmeisesti vahvistusta ei oltu tehty avon sisähelmapalkeilla. Kuinkahan niitä helmoja oli vahvistettu?
Avatar
FORD69
Hiljaisempi
Viestit: 22
Liittynyt: 11 Heinä 2015, 15:42
Auto: Ford Mustang mach-1 1969

Re: 68 fb apurunkojen yhdistäjä

Viesti Kirjoittaja FORD69 »

Tässä on linkki https://dazecars.com/dazed/sub-frame.html
noita on laitettu minun auton alle. Pari kuvaa
Liitteet
20150828_213351.jpg
20150825_171001.jpg
20150806_151508.jpg
Avatar
Jänis
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 25 Helmi 2017, 19:56
Auto: Ford Mustang -68 ht

Re: 68 fb apurunkojen yhdistäjä

Viesti Kirjoittaja Jänis »

FORD69 kirjoitti: 21 Maalis 2023, 14:35 Tässä on linkki https://dazecars.com/dazed/sub-frame.html
noita on laitettu minun auton alle. Pari kuvaa
Onko tuo pituus kuinka tarkka?

Sain 2kpl 130cm pitkiä palkkeja. Mahtuuko noin pitkä edestä apurungon sisään vai pitääkö lyhentää pituus suositeltuun neljään jalkaan (121 cm)?

Ei pääse sovittamaan autoon kun vasta keväällä ja ajattelin talven aikana teettää noi palikat.
Avatar
FORD69
Hiljaisempi
Viestit: 22
Liittynyt: 11 Heinä 2015, 15:42
Auto: Ford Mustang mach-1 1969

Re: 68 fb apurunkojen yhdistäjä

Viesti Kirjoittaja FORD69 »

Terve

Kyllä ne sopii 6" se ensimmäinen pätkä, tehtiin just piirustuksen mukaan ja jos mä muistain oikein en katkasin mitään niistä pois.
Vastaa Viestiin