parhaat välit -70 351w musseen

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
hanski1
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 09 Loka 2023, 08:43
Auto: 1970 ford mustang 351w 4v

parhaat välit -70 351w musseen

Viesti Kirjoittaja hanski1 »

mitkä perävälitykset ois parhaat noin 330 heppaseen 351windsoriin?
niin että teho tuntuu kiihdyttäessä mutta moottoritieajossa kone ei huutais kauheen kovilla kierroksilla?
aski on siis kolmelovinen c4.
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Re: parhaat välit -70 351w musseen

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Mulla oli -69:ssä orkkis 2.79 välitys. Satasen vauhdissa 2500rpm. Loota on c4. Nyt on 4.1 ja 80 vauhdissa 3200rpm. Loota on vaihtumassa aod:hen ja katsoo sitten miten toimii. Kiihtyvyys ei häävi tolla orkkis välityksellä. Ehkä 3.00 tai 3.25 vois olla sopiva.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: parhaat välit -70 351w musseen

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Mulla oli 3.25 ja oli mielestäni hyvä C4 kanssa. Liikkeelle lähtö kohtuu ripeä ja matkassakin kohtuullinen. Pitkä motaripätkät ei ehkä mikään optimi.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: parhaat välit -70 351w musseen

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Kun ostin oman 65 joku vuosi sitten, siinä oli 4.57 (on muuten Fordin välläri). Lähti nelosellakin liikennevaloista. Vaihdoin 2.79 ja poistuminen Forssan Pick-Nickistä oli yhtä kytkimen luistattamista, kun tyhjäkäyntikierroksilla nopeus oli 10km/h mutta 100km/h oli 2000rpm, huiput ajettu 250km/h. Nyt on 3.25 ja onhan se kompromissi.

70 kardaanitunneli voisi mahdollistaa Lenson BMW-sovituksen, eli 6-vaihteinen manuaali, jolloin perävälityksen valinnalla ei ole niin väliä.
Avatar
hanski1
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 09 Loka 2023, 08:43
Auto: 1970 ford mustang 351w 4v

Re: parhaat välit -70 351w musseen

Viesti Kirjoittaja hanski1 »

Arto65FB kirjoitti: 14 Loka 2023, 18:00 Kun ostin oman 65 joku vuosi sitten, siinä oli 4.57 (on muuten Fordin välläri). Lähti nelosellakin liikennevaloista. Vaihdoin 2.79 ja poistuminen Forssan Pick-Nickistä oli yhtä kytkimen luistattamista, kun tyhjäkäyntikierroksilla nopeus oli 10km/h mutta 100km/h oli 2000rpm, huiput ajettu 250km/h. Nyt on 3.25 ja onhan se kompromissi.

70 kardaanitunneli voisi mahdollistaa Lenson BMW-sovituksen, eli 6-vaihteinen manuaali, jolloin perävälityksen valinnalla ei ole niin väliä.

paljon 120kmh vauhdissa sulla on kierrokset noilla 3.25 väleillä?
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: parhaat välit -70 351w musseen

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

hanski1 kirjoitti: 14 Loka 2023, 21:32
Arto65FB kirjoitti: 14 Loka 2023, 18:00 Kun ostin oman 65 joku vuosi sitten, siinä oli 4.57 (on muuten Fordin välläri). Lähti nelosellakin liikennevaloista. Vaihdoin 2.79 ja poistuminen Forssan Pick-Nickistä oli yhtä kytkimen luistattamista, kun tyhjäkäyntikierroksilla nopeus oli 10km/h mutta 100km/h oli 2000rpm, huiput ajettu 250km/h. Nyt on 3.25 ja onhan se kompromissi.

70 kardaanitunneli voisi mahdollistaa Lenson BMW-sovituksen, eli 6-vaihteinen manuaali, jolloin perävälityksen valinnalla ei ole niin väliä.

paljon 120kmh vauhdissa sulla on kierrokset noilla 3.25 väleillä?
3000, nopeusmittari ei toimi, niin tuo 1000rpm per 40 km/h on helppo muistaa.
Vastaa Viestiin