Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Moi
Autossa nyt MSD Billet jakaja ilman tuota alipainekelloa. Kone vetää kakomatta ja tarpeeksi koko kierros alueen,mutta...
Näillä polttoaineen hinnoilla ,voisi koittaa saada kulutusta maltillisemmaksi. Onko käsitystä paljonko vaikuttaa polttoainetalouteen sekalaisessa ajossa oikein säädetty alipaine-ennakko? Varmaan parantaa koneen toimintaakin normi kruisailussakin.
Kone on 347 ja seoksetkin imarin (Vihtorista RPM aircappiin) vaihdon jälkeen vielä vähän rikkaalla. Kulutus maantiellä 16l ja kaupugissa 25l. Bensaahan saa pumpusta, mutta vaatteisiin tarttuu ikävä käry
Mielenkiintoinen aihe, johon kuulisin myös kokemuksista.
Toistaiseksi olen ajellut ilman alipaine-ennakkoa. Jakaja MSD 8503 E-curve, jossa vakuumi-kurviksi ajattelin kokeilla ensin hyvin lievää käyrää.
Kuulostaa kyllä jotenkin pielessä olevalta. Vakuumiennakon käyttö pudottaa ehkä 1l/100km noin veikkauksena. Eli jotain muutakin on säädöissä pielessä. Mikä kaasari ja suuttimet?
Pielessä on ainakin kaasarinsäädöt.
Lahdessa oli penkki remontissa, joten sinne ei päässyt ja nyt on itellä nippu suuttimia yms. ja sain Lambdankin taas toimimaan ja rikkaalla mennään. Auton hommasin viime syksynä ja kaasari on 750 vakuumi holikka jotta en itse ole vielä avannutkaan. Tussilla kirjoitettu suuttimiksi 69 ens/82 toisio (liekö totta, viikonloppuna selviää). Nyt on tosiaan imusarja vaihdettu Victor juniorista RPM aircappiin ja pakosarjat ja putkisto vaihdettu virtaaampiin Hooker supercomp ja 2,5" putki X yhdistyksellä.
Kaasari on ehkä vähän isohko, mutta nyt ei vaihdeta . puristukset 10-10,5 ja Nokka ei ole mikään hirmuinen 0,5 nostolla 221/225 (TFS mainosasteet 283/291) Kannet TFS 175 virtaavat.
Tosiaan talvi meni alustaa ja voimansiirtoa laitellen ja koneen sieluun en vielä hirveesti ole perehtynyt.
Jos Vacuumin vaikutusn 1/100km, niin ei toinna jakajaa vaihdella(vähemmän säädettävää)
Ettei sulla vaan olis mun vanha 750vakuumi. Ei ollut mitään säätöä ja 25L/100km oli sitten kaupunkia tai maantietä ykkösellä tai nelosella. Kaasari sinänsä ei ole liian iso, koska vakuumi pitää siitä huolen. Ei ehkä optimaalinen mutta ei pääsyy noihin kulutuksiin. Mitens perävälitys? Ite ajoin ensin 4.57 perällä ja sitten 2.79 eikä kumpikaan ollut silleen allround välitys.
Toi nokka TFS1 nokan asteet ei taida olla kohdillaan, 221/225 ok mutta ei matchaa minusta noihin adv. aikoihin. Trikkari ei tee omia nokkia vaan ne ovat Cranen tekemiä ja tuossa finanssikriisi paikkeilla Crane oli chapter 11 prosessissa ja TFS haki nokkia muualta.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Säätöjä tehty ja todettu ettei noita ensiöpuolen suuttimia ole juurikaan varaa pienentää. Suuttimet oli 69 ja kun heitti 66, niin alkoi kakomaan ja meni selkeesti laihalla. laitoin 68 ja kruisaillessa tasavauhtia heittelee 14,5 ja 16 välillä eli aika kohillaan mutta... kevyessä kiihdytyksessä laihenee mielestäni liikaa ja vähän empii. Kaasua painaessa Powervalve aukeaa n.5,5 alipaineessa ,mut edelleen jää vähän ohkaselle, joten taitaa olla paluu entiseen 69 suuttimeen, tai jopa isompaan.
Huomasimpa että noi seos ruuvit vaikuttaa tonne n. 1500rpm tietämille asti, kun rauhassa kruisailee. Tällä oli suuri vaikutus kruisailu seoksiin kaupunkiajossa.
Toisiopulen suuttimien säätö kadulla taitaa olla aika mahdotonta. Vai missäköhän vaiheessa noi alkaa tulemaan mukaan? Osakaasulla kiihdytellessä noilla ei lienee vaikutusta seoksiin , vai Onko?
On ainakin toiminut hyvin 302, 327 ja 331 moottoreiden päällä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Jep Kiitos
Nyt mennään näin.. 70 ensiö suuttimet ja powervalvea kiristelin niin että aukeaa nyt n. 6,5 alipaineessa.
Paremmalta näyttää ja tuntuu. Pystyi laittamaan tyhjäkäynti seoksiakin kiinnipäin, kevyen kruisailu kiihdytyksen kärsimättä. Kokeilen vielä nuo 72, mitä Mexico ehdotteli.
Alipaine säätöä ja kaararin vaihtoa harkitsen ensi talven aikana.