Alipaine ennakko

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
MTi
Hiljaisempi
Viestit: 18
Liittynyt: 28 Loka 2021, 22:43
Auto: Mustang 66 HT 347/ C4
Paikkakunta: Mikkeli

Alipaine ennakko

Viesti Kirjoittaja MTi »

Moi
Autossa nyt MSD Billet jakaja ilman tuota alipainekelloa. Kone vetää kakomatta ja tarpeeksi koko kierros alueen,mutta...
Näillä polttoaineen hinnoilla ,voisi koittaa saada kulutusta maltillisemmaksi. Onko käsitystä paljonko vaikuttaa polttoainetalouteen sekalaisessa ajossa oikein säädetty alipaine-ennakko? Varmaan parantaa koneen toimintaakin normi kruisailussakin.
Kone on 347 ja seoksetkin imarin (Vihtorista RPM aircappiin) vaihdon jälkeen vielä vähän rikkaalla. Kulutus maantiellä 16l ja kaupugissa 25l. Bensaahan saa pumpusta, mutta vaatteisiin tarttuu ikävä käry :D
Avatar
JooSexSex
Addikti
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed
Paikkakunta: Vantaa - Vanda

Re: Alipaine ennakko

Viesti Kirjoittaja JooSexSex »

Mielenkiintoinen aihe, johon kuulisin myös kokemuksista.
Toistaiseksi olen ajellut ilman alipaine-ennakkoa. Jakaja MSD 8503 E-curve, jossa vakuumi-kurviksi ajattelin kokeilla ensin hyvin lievää käyrää.
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Alipaine ennakko

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Kuulostaa kyllä jotenkin pielessä olevalta. Vakuumiennakon käyttö pudottaa ehkä 1l/100km noin veikkauksena. Eli jotain muutakin on säädöissä pielessä. Mikä kaasari ja suuttimet?
Avatar
MTi
Hiljaisempi
Viestit: 18
Liittynyt: 28 Loka 2021, 22:43
Auto: Mustang 66 HT 347/ C4
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alipaine ennakko

Viesti Kirjoittaja MTi »

Pielessä on ainakin kaasarinsäädöt.
Lahdessa oli penkki remontissa, joten sinne ei päässyt ja nyt on itellä nippu suuttimia yms. ja sain Lambdankin taas toimimaan ja rikkaalla mennään. Auton hommasin viime syksynä ja kaasari on 750 vakuumi holikka jotta en itse ole vielä avannutkaan. Tussilla kirjoitettu suuttimiksi 69 ens/82 toisio (liekö totta, viikonloppuna selviää). Nyt on tosiaan imusarja vaihdettu Victor juniorista RPM aircappiin ja pakosarjat ja putkisto vaihdettu virtaaampiin Hooker supercomp ja 2,5" putki X yhdistyksellä.
Kaasari on ehkä vähän isohko, mutta nyt ei vaihdeta . puristukset 10-10,5 ja Nokka ei ole mikään hirmuinen 0,5 nostolla 221/225 (TFS mainosasteet 283/291) Kannet TFS 175 virtaavat.
Tosiaan talvi meni alustaa ja voimansiirtoa laitellen ja koneen sieluun en vielä hirveesti ole perehtynyt.
Jos Vacuumin vaikutusn 1/100km, niin ei toinna jakajaa vaihdella(vähemmän säädettävää)
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Alipaine ennakko

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Ettei sulla vaan olis mun vanha 750vakuumi. Ei ollut mitään säätöä ja 25L/100km oli sitten kaupunkia tai maantietä ykkösellä tai nelosella. Kaasari sinänsä ei ole liian iso, koska vakuumi pitää siitä huolen. Ei ehkä optimaalinen mutta ei pääsyy noihin kulutuksiin. Mitens perävälitys? Ite ajoin ensin 4.57 perällä ja sitten 2.79 eikä kumpikaan ollut silleen allround välitys.
Toi nokka TFS1 nokan asteet ei taida olla kohdillaan, 221/225 ok mutta ei matchaa minusta noihin adv. aikoihin. Trikkari ei tee omia nokkia vaan ne ovat Cranen tekemiä ja tuossa finanssikriisi paikkeilla Crane oli chapter 11 prosessissa ja TFS haki nokkia muualta.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Avatar
MTi
Hiljaisempi
Viestit: 18
Liittynyt: 28 Loka 2021, 22:43
Auto: Mustang 66 HT 347/ C4
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alipaine ennakko

Viesti Kirjoittaja MTi »

Säätöjä tehty ja todettu ettei noita ensiöpuolen suuttimia ole juurikaan varaa pienentää. Suuttimet oli 69 ja kun heitti 66, niin alkoi kakomaan ja meni selkeesti laihalla. laitoin 68 ja kruisaillessa tasavauhtia heittelee 14,5 ja 16 välillä eli aika kohillaan mutta... kevyessä kiihdytyksessä laihenee mielestäni liikaa ja vähän empii. Kaasua painaessa Powervalve aukeaa n.5,5 alipaineessa ,mut edelleen jää vähän ohkaselle, joten taitaa olla paluu entiseen 69 suuttimeen, tai jopa isompaan.
Huomasimpa että noi seos ruuvit vaikuttaa tonne n. 1500rpm tietämille asti, kun rauhassa kruisailee. Tällä oli suuri vaikutus kruisailu seoksiin kaupunkiajossa.
Toisiopulen suuttimien säätö kadulla taitaa olla aika mahdotonta. Vai missäköhän vaiheessa noi alkaa tulemaan mukaan? Osakaasulla kiihdytellessä noilla ei lienee vaikutusta seoksiin , vai Onko?
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Alipaine ennakko

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

https://www.holley.com/products/fuel_sy ... ts/0-3310C

Primary Main Jet 72
Primary Power Valve 6.5
Primary Pump Nozzle Size 31

Minä tarjoaisin tuohon kokonaisuuteen 670 CFM STREET AVENGER CARBURETOR
Part # 0-80670
https://www.holley.com/products/fuel_sy ... ts/0-80670

On ainakin toiminut hyvin 302, 327 ja 331 moottoreiden päällä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
MTi
Hiljaisempi
Viestit: 18
Liittynyt: 28 Loka 2021, 22:43
Auto: Mustang 66 HT 347/ C4
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alipaine ennakko

Viesti Kirjoittaja MTi »

Jep Kiitos
Nyt mennään näin.. 70 ensiö suuttimet ja powervalvea kiristelin niin että aukeaa nyt n. 6,5 alipaineessa.
Paremmalta näyttää ja tuntuu. Pystyi laittamaan tyhjäkäynti seoksiakin kiinnipäin, kevyen kruisailu kiihdytyksen kärsimättä. Kokeilen vielä nuo 72, mitä Mexico ehdotteli.
Alipaine säätöä ja kaararin vaihtoa harkitsen ensi talven aikana.
Vastaa Viestiin