Paras mahdollinen palotilan muoto???
Paras mahdollinen palotilan muoto???
Niin mikä on paras mahdollinen palotilan muoto, hemi puolipallon muotoinen vai mikä? Kannen virtauksen kannalta.
Re: Paras mahdollinen palotilan muoto???
Erinomainen kysymys, johon ei yksiselittäistä vastausta taida olla. Hemi on siitä hyvä, että kipinä saadaan melko keskelle (yleensä) puolipallomaista palotilaa. Mutta se taas jättää paljon detonaatiotilaa, jos palotapahtuma ei etene optimaalisesti. Siksi wedge voi olla hyvä muoto, kun sillä saadaan puristettua ilmabensaseos minne halutaan syttymisen ja palamisen kannalta.
Ei ku nythän mä luin, että kannen virtauksen kannalta. Oliskohan Porttari vielä täällä?
Eiköhän kanvan muodolla ole suurempi merkitys kuin palotilan muodolla kannen virtaus ominaisuuksiin. Palotilan vaikutus lähinnä palotapahtumaan jolloin pallon muotoinen olisi paras vaihtoehto, käytänössä soikio.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Ajattelin lähinnä sitä että miten palotila ja venttiili toimivat yhdessä parhaalla mahdollisella tavalla. Esim. jos itse kansia porttailee, niin minkälaiseksi muotoillaan imukanava, imuventtiili ja palotilasta imuventtiilin ympäristö? Ja sama juttu taas Pako puolelle, palotilasta pakokanavan ympäristö, pakoventtiili ja pakokanava?
Muotoilu ja kulmien pyöristys.
Muotoilu ja kulmien pyöristys.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
67 Mustang HT "Trans Am"
Joo, noita Davidin videoita oon katsonut useita, ja siellä on varmaan parhaat vinkit. Niitä vinkkejä aion käyttää jos vielä joskus moottori tulee rakennettua