Paras mahdollinen palotilan muoto???

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Paras mahdollinen palotilan muoto???

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Niin mikä on paras mahdollinen palotilan muoto, hemi puolipallon muotoinen vai mikä? Kannen virtauksen kannalta.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Paras mahdollinen palotilan muoto???

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Erinomainen kysymys, johon ei yksiselittäistä vastausta taida olla. Hemi on siitä hyvä, että kipinä saadaan melko keskelle (yleensä) puolipallomaista palotilaa. Mutta se taas jättää paljon detonaatiotilaa, jos palotapahtuma ei etene optimaalisesti. Siksi wedge voi olla hyvä muoto, kun sillä saadaan puristettua ilmabensaseos minne halutaan syttymisen ja palamisen kannalta.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Paras mahdollinen palotilan muoto???

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Ei ku nythän mä luin, että kannen virtauksen kannalta. Oliskohan Porttari vielä täällä?
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Paras mahdollinen palotilan muoto???

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Eiköhän kanvan muodolla ole suurempi merkitys kuin palotilan muodolla kannen virtaus ominaisuuksiin. Palotilan vaikutus lähinnä palotapahtumaan jolloin pallon muotoinen olisi paras vaihtoehto, käytänössä soikio.
Liitteet
palotila vs. virtaus.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Paras mahdollinen palotilan muoto???

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Ajattelin lähinnä sitä että miten palotila ja venttiili toimivat yhdessä parhaalla mahdollisella tavalla. Esim. jos itse kansia porttailee, niin minkälaiseksi muotoillaan imukanava, imuventtiili ja palotilasta imuventtiilin ympäristö? Ja sama juttu taas Pako puolelle, palotilasta pakokanavan ympäristö, pakoventtiili ja pakokanava?
Muotoilu ja kulmien pyöristys.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Paras mahdollinen palotilan muoto???

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »



65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Paras mahdollinen palotilan muoto???

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Joo, noita Davidin videoita oon katsonut useita, ja siellä on varmaan parhaat vinkit. Niitä vinkkejä aion käyttää jos vielä joskus moottori tulee rakennettua 😊👍
Vastaa Viestiin