66:n kansimysteeri
- LSHT
- Mega-addikti
- Viestit: 630
- Liittynyt: 16 Marras 2019, 19:09
- Auto: 1965 Mustang HT 289 A-code (MR), Prairie Bronze
- Paikkakunta: Vantaa
66:n kansimysteeri
Päämekaanikkoni 66:ssa on mystiset sylinterikannet. Auto on siis suht tuore hankinta, eikä historia ole yhtään tiedossa.
Koneena pitäisi olla 289, mutta jotain erikoisempaa sille on tehty. Kannet ei takuulla ole alkuperäiset, mutta Fordin kannet ne yhdestä Ford-leimasta päätellen kuitenkin on.
Liitteenä on muutama kuva epämääräisistä leimoista. Yksi selkeä ero vakiokansiin löytyy sytytystulpista, jotka ovat vakion (18 mm) sijaan 14 mm:n kierteellä.
Oisko kellään hajua?
Avun tarvitsija löytyy täältä foorumilta nimellä Merri, mutta nyt just ei riitä kädet naputtelemaan viestiä.
Koneena pitäisi olla 289, mutta jotain erikoisempaa sille on tehty. Kannet ei takuulla ole alkuperäiset, mutta Fordin kannet ne yhdestä Ford-leimasta päätellen kuitenkin on.
Liitteenä on muutama kuva epämääräisistä leimoista. Yksi selkeä ero vakiokansiin löytyy sytytystulpista, jotka ovat vakion (18 mm) sijaan 14 mm:n kierteellä.
Oisko kellään hajua?
Avun tarvitsija löytyy täältä foorumilta nimellä Merri, mutta nyt just ei riitä kädet naputtelemaan viestiä.
Powered by Kiromax
Re: 66:n kansimysteeri
Olisko gt40 kannet, veikkaisin. Tosin niiden päässä pitäis olla sellaset pikkurivat. Tossa kuvassa ei taida olla jos oikein katson
Tuolla jotai tunnistusvinkkiä
https://www.stangnet.com/mustang-forums ... xXmTfDKoig
Tuolla jotai tunnistusvinkkiä
https://www.stangnet.com/mustang-forums ... xXmTfDKoig
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: 66:n kansimysteeri
Moro
Sanoisin että 82 malliset 302 kannet
Sanoisin että 82 malliset 302 kannet
- LSHT
- Mega-addikti
- Viestit: 630
- Liittynyt: 16 Marras 2019, 19:09
- Auto: 1965 Mustang HT 289 A-code (MR), Prairie Bronze
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 66:n kansimysteeri
Vielä irtosi lisätieto, että kansien "etupäässä" on leimattuna 41.
Powered by Kiromax
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: 66:n kansimysteeri
Päivämäärä koodin mukaan.
Joko 82 maaliskuun 6 tai 92 maaliskuun 6.
Joko 82 maaliskuun 6 tai 92 maaliskuun 6.
- LSHT
- Mega-addikti
- Viestit: 630
- Liittynyt: 16 Marras 2019, 19:09
- Auto: 1965 Mustang HT 289 A-code (MR), Prairie Bronze
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 66:n kansimysteeri
Nyt ois vähän parempi kuva, kun sain paremman valon ja kameran paremmin. Leima on kyllä aika suhruinen. Terävällä piikillä yritin noita numeroita lukea, kun silmällä ei kunnolla näe. Tulkkasin oman "mielipiteeni" tohon liitteeseen.
Powered by Kiromax
- LSHT
- Mega-addikti
- Viestit: 630
- Liittynyt: 16 Marras 2019, 19:09
- Auto: 1965 Mustang HT 289 A-code (MR), Prairie Bronze
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 66:n kansimysteeri
Eli tuo mikä ensin näytti 206:lta, onkin 2C6 eli 19x2 maalis 6.
Ja kiitokset kaikille vaivannäöstä! Todellisen selvyyden saa sitten joskus, kun on aika irrottaa kannet koneesta.
Powered by Kiromax
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: 66:n kansimysteeri
Moro
Voihan siihen vaihtaa 66-67 pikkupalotila kannet jos alakerta on 289.
Näitä on suht hyvin on tarjolla.
Moottorin päivämäärä koodi löytyy siitä kuskin puolelta vesipumpun kohdalta.
Siitä voi aloittaa sen tutkimisen.
Toinen koodi on startin alla.
Voihan siihen vaihtaa 66-67 pikkupalotila kannet jos alakerta on 289.
Näitä on suht hyvin on tarjolla.
Moottorin päivämäärä koodi löytyy siitä kuskin puolelta vesipumpun kohdalta.
Siitä voi aloittaa sen tutkimisen.
Toinen koodi on startin alla.
- LSHT
- Mega-addikti
- Viestit: 630
- Liittynyt: 16 Marras 2019, 19:09
- Auto: 1965 Mustang HT 289 A-code (MR), Prairie Bronze
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 66:n kansimysteeri
Niin se taitaa olla, ainakin mun omassa autossani on. Tota autoa ei ole vielä saatu sitä vertaa tutkimuksiin, että lohkon numero ois selvillä...tai paljon muukaan... mutta pirteältä se kone vaikuttaa!
Powered by Kiromax