Rumpujarrut edessä ja takana, aika kovat ja saa painaa aika lailla, että auto pysähtyy vaikka on tehostaja. Pääsylinteri on nyt avattu, vuotaa hieman ja on vuotanut jarrutehostajan sisälle. Auton jarrutehostaja ei varmaankaan ole alkuperäinen. Pääsylinteri ruosteessa. Kun ostin auton niin katselin, että rummuissa olevat sylinterit näyttävät uusilta.
Noh, aloin googlaamaan uutta tehostajaa ja pääsylinteriä pakettina ja havaitsin, ettei noita tehostajia yksi kuppisten pääsylinterin kanssa liiemmin enää myydä vaan trendi näyttää olevan konvertointi kaksipiirijarruiksi. Mikäs siinä, lisäähän se turvallisuutta eikä liene kummonen homma vetää 2 jarruputkea pääsylinteriltä, toinen jakotukille ja putki taakse jakotukki ohittaen liittimellä taakse menevään putkeen + yhden reiän tulppaus jakotukissa. Näin kuvittelen, että toi tehdään.
Googlailin ja soittelin jarrutehostaja + pääsylineri pakettia eli konversiokittiä tms. Mistään ei tunnu löytyvän sellaista, jonka saisi rintapeltiin kiinni nykyisiin rautoihin tai olisi omat raudat mukana, jolla tehostajan saa kiinni alkuperäisiin pultteihin rintapellissä. Soiteltu Tradeparts, Niemensivu, US Parts. Löytyy muutamia ns. ”yleismalleja” mutta ei havaintoa miten ne sopii ja saa kiinni. Mitään uusia reikiä en haluaisi rintapeltiin alkaa porailemaan ja muutenkin viritykset vierastuttaa.
Mitäs kokeneemmat sanotte, onko suositusta mikä jarrutehostaja kannattaisi hankkia ja mistä? Idea siis on, että asennus alkuperäisiin rintapellin kohtiin onnistuisi helposti, tehostaa jarruja ok ja mahtuu hyvin sille varattuun tilaan. Kokoa myös mietin, nykyinen lienee 7” tms eli ilmeisesti aika tehoton.
Tomo
Jarrutehostajan vaihto -65
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Jarrutehostajan vaihto -65
Hyvin olet soitellut yhteistyökumppaneista kaikki läpi, mutta kannattaa viimeisetkin koluta vielä josko olisi tietoa.
Lisäksi kahlaa erilaisilla hakusanoilla vielä foorumia, vähän hajallaan on tieto ja paljon on tietysti konversioon (etujarrut levyiksi) liittyviä mm.:
Mustang 66, rumpujarrujen tehostaminen
Kokeiles vielä foorumia kahlata hakusanoilla (erikseen):
"tehostin"
"rumpujarrut"
Tehostimen raudathan voi teetättää/porata sellaisiksi rintapellin puolelta, että menee rintapellin orkkisreikiin.
Nuo ei kummoiset ole muokata siis sopiviksi (mallikuva vaan jostain tehostimesta)
Lisäksi kahlaa erilaisilla hakusanoilla vielä foorumia, vähän hajallaan on tieto ja paljon on tietysti konversioon (etujarrut levyiksi) liittyviä mm.:
Mustang 66, rumpujarrujen tehostaminen
Kokeiles vielä foorumia kahlata hakusanoilla (erikseen):
"tehostin"
"rumpujarrut"
Tehostimen raudathan voi teetättää/porata sellaisiksi rintapellin puolelta, että menee rintapellin orkkisreikiin.
Nuo ei kummoiset ole muokata siis sopiviksi (mallikuva vaan jostain tehostimesta)
Re: Jarrutehostajan vaihto -65
Kiitos! Jep, haen noilla hakusanoilla. Toki noi tukiraudat voi muokata tarvittaessa mutta jos löytyy joka suoraan sopisi niin toki parempi.
Päätin kirjoittaa kun luin CJ Ponypartsin myymästä ”helppo asentaa” Master Power Brake konversiosta mutta kun sitten löysin asennusohjeen niin olikin juuri tuollainen värkkäys, jossa autoa joutuu modaamaan ja kun tarkoitus on pitää alkuperäisenä niin ei oikein nappaa. Linkin takana asennusohje, jota tarkoitan:
https://www.mpbrakes.com/images/MPB-F200-103.pdf
Noh, tässä nyt pohdin ja selvittelen. Ihan hauskaa hommaahan tämä on.
Tomo
Päätin kirjoittaa kun luin CJ Ponypartsin myymästä ”helppo asentaa” Master Power Brake konversiosta mutta kun sitten löysin asennusohjeen niin olikin juuri tuollainen värkkäys, jossa autoa joutuu modaamaan ja kun tarkoitus on pitää alkuperäisenä niin ei oikein nappaa. Linkin takana asennusohje, jota tarkoitan:
https://www.mpbrakes.com/images/MPB-F200-103.pdf
Noh, tässä nyt pohdin ja selvittelen. Ihan hauskaa hommaahan tämä on.
Tomo
Re: Jarrutehostajan vaihto -65
No niin, tämä projekti on ohi. Päädyin ostamaan Scott Drake 7” boosteri+pääsylinteripaketin Summit Racingilta (valmistaja käsittääkseni ABS Brakes). Ei ollut läheskään halvin (374$ + alvi+tulli+rahti) mutta 5v takuu boosterilla niin ajattelin, että varmaan hyvä. Tosin epäilin ettei tehostusvoima ehkä kummoinen ole. Lisäksi sopi rintapellin pultteihin, säädettävä push rod ja mahtui muutenkin ok. Mulla siis rummut joka kulmassa. Asennutin korjaamolla kun olen noviisi enkä uskaltanut jarrujen kanssa alkaa räpläämään. Kovat jarrut muuttuivat mukaviksi ja poljin voimaa tarvitsee nyt huomattavasti vähemmän. En keksi valittamista. Tomo