Ford Performance 363 crate engine

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
LSHT
Mega-addikti
Viestit: 630
Liittynyt: 16 Marras 2019, 19:09
Auto: 1965 Mustang HT 289 A-code (MR), Prairie Bronze
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ford Performance 363 crate engine

Viesti Kirjoittaja LSHT »

ToniH kirjoitti: 13 Maalis 2021, 11:24 En ole vielä kokeillut miten auto toimisi tuolla mutta en keksi miksei toimisi. Meinaan, että jos tästä vielä normibensan verot vähän nousee niin alkaa olla halvempaa ajaa pk-bensalla. :lol:
Oon aikanaan laittanut vuoden 2010 Volkkariin pienkonebensaa tankin täyteen. Hyvin toimi. Harmikseni en mitannut kulutusta silloin.
Powered by Kiromax
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Ford Performance 363 crate engine

Viesti Kirjoittaja PeteP »

600 heposvoimaa foxin taikka äsäännään, siinä siinä saa vitosta pukata pesään, ennenku alkaa pitoja löytymään perus katugummilla, jos ei välistä ehi hajota jotain :) Mutta voi jehna se ois hauskaa.. ei se hajoaminen, vaan helvetinmoinen sutiminen .
:krooh:
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: Ford Performance 363 crate engine

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

Noh laskeskelin tossa sitten mitä foxiin saa pistettyä.
Perus foxi omamassa 1230kg saa laittaa 245kw
Jos nostaa omamassan 1340kg saa laittaa 268kw mikä on f150 coyote variantin tehot, eli pikku lihotuksella saa uusilla säädöksillä suomessa laillisesti coyote moottorin foxiin.

Painoista sen verran selvennystä että kw/kg väli määräytyy tehdas omapainon mukaan mutta maksimi teho minkä muutoskatsastuksessa saa moottorissa olla määräytyy todellisen omapainon mukaan mikä punnitaan muutoskatsastuksen yhteydessä
Tämä siis rangerin viestiin liittyen
ranger kirjoitti: 11 Maalis 2021, 21:39 Vähän kun jenkki sivustoja kattelee nykyään niin foxi ei ole mikään jos se ei ole ahdettu tai jos siihen ei ole laitettu Coyotea.
Mä olen niin vanha ukko että en kaipaile enää noita turboja tai remmiahtimia. Coyoten kyllä mielellään laittaisin mutta taitaa olla hankalaa täällä peräpohjolassa. Ei siinä se on hienoa jos itse pystyy tehokkaan koneen tekemään jonka kanssa ei heti ekana kesänä kolmannella ajokerralla tule ongelmia. Kyllä se meikäläisen kone on joko crate moottori tai sitten teettäminen osaajalla täällä Suomessa. Yhdeltä jo kyselinkin mutta siinäkin mentiin 347 teossa avaimet käteen vanhasta lohkosta "helposti" 10k€ tuntumaan tai yli....
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: Ford Performance 363 crate engine

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Kankkis kirjoitti: 15 Maalis 2021, 13:24Painoista sen verran selvennystä että kw/kg väli määräytyy tehdas omapainon mukaan mutta maksimi teho minkä muutoskatsastuksessa saa moottorissa olla määräytyy todellisen omapainon mukaan mikä punnitaan muutoskatsastuksen yhteydessä
Hmm...interesting. :idea: Eli muutoskatsastukseen kantsii asentaa rautakannet, rautaimari ja vielä pultata hitonmoisia lyijypainoja penkkien alle ja varapyörän tilalle? Ja silloin ei tartte ihan mistään vaihtomoottorin papereissa olevan muutaman kymmenen hepan ylityksestä huolehtia? :drum:
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: Ford Performance 363 crate engine

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

Karrikoidusti noin, toki max kokonaispaino rajana ja saattaa joutua henkilömäärää karsimaan jos paljon omamassaa nostaa ja toki myös akselimassoja ei saa ylittää
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: Ford Performance 363 crate engine

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Okei, mutta rajatapauksissa voi pienikin "keinotekoinen" lisäys auttaa rajan oikealle puolelle. Tai vaihtoehtoisesti moottorin kevennyksen jättäminen tekemättä. Eli ei kannata systeemiä rakentaa ihan valmiiksi asti ennen katsastusta vaan laittaa ne alukannet jne. vasta sitten myöhemmin, kun paperityöt on tehty.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: Ford Performance 363 crate engine

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

Juu ja vähän käydä vaakalla kattoon ennen leimalle menoo
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Avatar
ranger
Mega-addikti
Viestit: 878
Liittynyt: 23 Elo 2017, 22:13
Auto: Fox GT 89
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ford Performance 363 crate engine

Viesti Kirjoittaja ranger »

Kankkis kirjoitti: 15 Maalis 2021, 13:24 Noh laskeskelin tossa sitten mitä foxiin saa pistettyä.
Perus foxi omamassa 1230kg saa laittaa 245kw
Jos nostaa omamassan 1340kg saa laittaa 268kw mikä on f150 coyote variantin tehot, eli pikku lihotuksella saa uusilla säädöksillä suomessa laillisesti coyote moottorin foxiin.

Painoista sen verran selvennystä että kw/kg väli määräytyy tehdas omapainon mukaan mutta maksimi teho minkä muutoskatsastuksessa saa moottorissa olla määräytyy todellisen omapainon mukaan mikä punnitaan muutoskatsastuksen yhteydessä
Tämä siis rangerin viestiin liittyen
ranger kirjoitti: 11 Maalis 2021, 21:39 Vähän kun jenkki sivustoja kattelee nykyään niin foxi ei ole mikään jos se ei ole ahdettu tai jos siihen ei ole laitettu Coyotea.
Mä olen niin vanha ukko että en kaipaile enää noita turboja tai remmiahtimia. Coyoten kyllä mielellään laittaisin mutta taitaa olla hankalaa täällä peräpohjolassa. Ei siinä se on hienoa jos itse pystyy tehokkaan koneen tekemään jonka kanssa ei heti ekana kesänä kolmannella ajokerralla tule ongelmia. Kyllä se meikäläisen kone on joko crate moottori tai sitten teettäminen osaajalla täällä Suomessa. Yhdeltä jo kyselinkin mutta siinäkin mentiin 347 teossa avaimet käteen vanhasta lohkosta "helposti" 10k€ tuntumaan tai yli....
Pitäiskö foxiin sitten rakennella lukkiutumaton jarrujärjestelmä s15 tekstien mukaan.

ajoneuvon jarrut, voimansiirto ja akselistot vastaavat mitoitukseltaan vähintään vertailuajoneuvoa ja lukkiutumaton jarrujärjestelmä vastaa vertailuajoneuvossa vaadittua lukkiutumatonta jarrujärjestelmää;
Kettu 🦊
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: Ford Performance 363 crate engine

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

ranger kirjoitti: 15 Maalis 2021, 15:48
Kankkis kirjoitti: 15 Maalis 2021, 13:24 Noh laskeskelin tossa sitten mitä foxiin saa pistettyä.
Perus foxi omamassa 1230kg saa laittaa 245kw
Jos nostaa omamassan 1340kg saa laittaa 268kw mikä on f150 coyote variantin tehot, eli pikku lihotuksella saa uusilla säädöksillä suomessa laillisesti coyote moottorin foxiin.

Painoista sen verran selvennystä että kw/kg väli määräytyy tehdas omapainon mukaan mutta maksimi teho minkä muutoskatsastuksessa saa moottorissa olla määräytyy todellisen omapainon mukaan mikä punnitaan muutoskatsastuksen yhteydessä
Tämä siis rangerin viestiin liittyen
ranger kirjoitti: 11 Maalis 2021, 21:39 Vähän kun jenkki sivustoja kattelee nykyään niin foxi ei ole mikään jos se ei ole ahdettu tai jos siihen ei ole laitettu Coyotea.
Mä olen niin vanha ukko että en kaipaile enää noita turboja tai remmiahtimia. Coyoten kyllä mielellään laittaisin mutta taitaa olla hankalaa täällä peräpohjolassa. Ei siinä se on hienoa jos itse pystyy tehokkaan koneen tekemään jonka kanssa ei heti ekana kesänä kolmannella ajokerralla tule ongelmia. Kyllä se meikäläisen kone on joko crate moottori tai sitten teettäminen osaajalla täällä Suomessa. Yhdeltä jo kyselinkin mutta siinäkin mentiin 347 teossa avaimet käteen vanhasta lohkosta "helposti" 10k€ tuntumaan tai yli....
Pitäiskö foxiin sitten rakennella lukkiutumaton jarrujärjestelmä s15 tekstien mukaan.

ajoneuvon jarrut, voimansiirto ja akselistot vastaavat mitoitukseltaan vähintään vertailuajoneuvoa ja lukkiutumaton jarrujärjestelmä vastaa vertailuajoneuvossa vaadittua lukkiutumatonta jarrujärjestelmää;
Onko jossain foxeissa ollut ABS jarrut vakio varusteena? Ja ilmeisesti foxin vertailumalli on Cobra R niin onko siinä ollut vakio varusteena ABS jarrut.
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: Ford Performance 363 crate engine

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

Mikä on foxin vertailumalli GT? SVT COBRA?

Eikä tolla väliä edes kun GT vertailulla jo osuu tuohon kw/kg lokeroon niin parempi vaan jos vertailumallina GT.
Uusissa säädöksissä myös tuota vertailumalli asiaa muutettu ja käsittääkseni jos on vaan valmistettu yli 500kpl ja samalle markkina alueelle mihin mallia muutenkin valmistettu

Ja jos ei vertailumallissa ole ABS jarruja niin ei niitä tarvii koneen muutoksessakaan
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Avatar
ranger
Mega-addikti
Viestit: 878
Liittynyt: 23 Elo 2017, 22:13
Auto: Fox GT 89
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ford Performance 363 crate engine

Viesti Kirjoittaja ranger »

Kyllähän tuo vaatii perinpohjaisen selvityksen ennen trafin suuntaan ennen kuin tuohon kojootti swappiin lähtee. Vähän on epävarma olo kuitenkin miten hyväksyttäisiin.....

Muutenhan tuossa ei ole mitään mystistä koska näitä on tehty jenkeissä niin paljon. Kaikki tarvittavat osat löytyy helposti ja f150 motukat näyttää olevan huokeita. Hydroboost jarrut pitää laittaa, Ford Performancen control packkiä suositellaan mieluummin kuin käytetyn koneen mukana tulevaa joka kustantaa aika paljon. T5 käy laatikoksi mutta ei kestäne tehojen puolesta, Kytkinkoppa, pitkät pakosarjat, k memberi, jäähdytin, muut mahdolliset vaadittavat jarrupäivitykset (luulis 6 mäntäiset wilwoodit riittävän), öljypohja, jne...

Koneita saa huokeella joten näkisin että Kaaran 20k€ ei mene
Kettu 🦊
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: Ford Performance 363 crate engine

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Paat normi SBF:n niin kaikki sopii kuin ennenkin ja auto on seuraavana kesänä säädettynä ajossa, paat jonkun ihan muun (vaikka sen kojootin) niin homma paisuu ja huonolla tuurilla sähläät sen kanssa 5 vuotta ennen kuin istuu ja kaikki pelaa. :wink:
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Ford Performance 363 crate engine

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Joo siinä vois olla että joutuus parikertaa miettiä, haluaako voksiin laittaa 20k Vai ostaako -05 -06 mallin Gt:n sillärahalla, tai muutama tonni lisää, ja ahdettu 525hp:n 2006 tuolta nettiautosta...
:krooh:
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: Ford Performance 363 crate engine

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

05/06 gt moottori+laatikko paketteja välillä 3-4k€ myynnissä ihan suomessa, toki ei oo kojootti mut silti jo vakiona ihan mukava tekniikka.

Tarkotukseni oli tuoda vaan esille että nyky säädöksillä myös suomessa on mahdollista kyseisiä tekniikoita istuttaa esim. foxiin. Toki tulee hintaa ja saman tehon saa vanhasta malmikasasta otettua mutta onko se sitten kuitenkaan ihan samanlailla se voima käytössä tai luotettavuus niin siihen en ota kantaa
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Avatar
ranger
Mega-addikti
Viestit: 878
Liittynyt: 23 Elo 2017, 22:13
Auto: Fox GT 89
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ford Performance 363 crate engine

Viesti Kirjoittaja ranger »

ToniH kirjoitti: 16 Maalis 2021, 10:03 Paat normi SBF:n niin kaikki sopii kuin ennenkin ja auto on seuraavana kesänä säädettynä ajossa, paat jonkun ihan muun (vaikka sen kojootin) niin homma paisuu ja huonolla tuurilla sähläät sen kanssa 5 vuotta ennen kuin istuu ja kaikki pelaa. :wink:
kuulostaa aika hyvältä plääniltä. Onneks ei ole mikään hätä kun nykyteknikka pelovaa ihan hyvin. Joten tässä voi rauhassa mietiskellä vaihtoehtoja ja vaikka pikkuhiljaa kasata sellaista palapeliä mikä alkaa tuntumaan hyvältä. :peukku:
Kettu 🦊
Vastaa Viestiin