Oon aikanaan laittanut vuoden 2010 Volkkariin pienkonebensaa tankin täyteen. Hyvin toimi. Harmikseni en mitannut kulutusta silloin.
Ford Performance 363 crate engine
- LSHT
- Mega-addikti
- Viestit: 630
- Liittynyt: 16 Marras 2019, 19:09
- Auto: 1965 Mustang HT 289 A-code (MR), Prairie Bronze
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Ford Performance 363 crate engine
Powered by Kiromax
Re: Ford Performance 363 crate engine
600 heposvoimaa foxin taikka äsäännään, siinä siinä saa vitosta pukata pesään, ennenku alkaa pitoja löytymään perus katugummilla, jos ei välistä ehi hajota jotain
Mutta voi jehna se ois hauskaa.. ei se hajoaminen, vaan helvetinmoinen sutiminen .


-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: Ford Performance 363 crate engine
Noh laskeskelin tossa sitten mitä foxiin saa pistettyä.
Perus foxi omamassa 1230kg saa laittaa 245kw
Jos nostaa omamassan 1340kg saa laittaa 268kw mikä on f150 coyote variantin tehot, eli pikku lihotuksella saa uusilla säädöksillä suomessa laillisesti coyote moottorin foxiin.
Painoista sen verran selvennystä että kw/kg väli määräytyy tehdas omapainon mukaan mutta maksimi teho minkä muutoskatsastuksessa saa moottorissa olla määräytyy todellisen omapainon mukaan mikä punnitaan muutoskatsastuksen yhteydessä
Tämä siis rangerin viestiin liittyen
Perus foxi omamassa 1230kg saa laittaa 245kw
Jos nostaa omamassan 1340kg saa laittaa 268kw mikä on f150 coyote variantin tehot, eli pikku lihotuksella saa uusilla säädöksillä suomessa laillisesti coyote moottorin foxiin.
Painoista sen verran selvennystä että kw/kg väli määräytyy tehdas omapainon mukaan mutta maksimi teho minkä muutoskatsastuksessa saa moottorissa olla määräytyy todellisen omapainon mukaan mikä punnitaan muutoskatsastuksen yhteydessä
Tämä siis rangerin viestiin liittyen
ranger kirjoitti: ↑11 Maalis 2021, 21:39 Vähän kun jenkki sivustoja kattelee nykyään niin foxi ei ole mikään jos se ei ole ahdettu tai jos siihen ei ole laitettu Coyotea.
Mä olen niin vanha ukko että en kaipaile enää noita turboja tai remmiahtimia. Coyoten kyllä mielellään laittaisin mutta taitaa olla hankalaa täällä peräpohjolassa. Ei siinä se on hienoa jos itse pystyy tehokkaan koneen tekemään jonka kanssa ei heti ekana kesänä kolmannella ajokerralla tule ongelmia. Kyllä se meikäläisen kone on joko crate moottori tai sitten teettäminen osaajalla täällä Suomessa. Yhdeltä jo kyselinkin mutta siinäkin mentiin 347 teossa avaimet käteen vanhasta lohkosta "helposti" 10k€ tuntumaan tai yli....
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
Re: Ford Performance 363 crate engine
Hmm...interesting.


Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: Ford Performance 363 crate engine
Karrikoidusti noin, toki max kokonaispaino rajana ja saattaa joutua henkilömäärää karsimaan jos paljon omamassaa nostaa ja toki myös akselimassoja ei saa ylittää
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
Re: Ford Performance 363 crate engine
Okei, mutta rajatapauksissa voi pienikin "keinotekoinen" lisäys auttaa rajan oikealle puolelle. Tai vaihtoehtoisesti moottorin kevennyksen jättäminen tekemättä. Eli ei kannata systeemiä rakentaa ihan valmiiksi asti ennen katsastusta vaan laittaa ne alukannet jne. vasta sitten myöhemmin, kun paperityöt on tehty.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: Ford Performance 363 crate engine
Juu ja vähän käydä vaakalla kattoon ennen leimalle menoo
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
Re: Ford Performance 363 crate engine
Pitäiskö foxiin sitten rakennella lukkiutumaton jarrujärjestelmä s15 tekstien mukaan.Kankkis kirjoitti: ↑15 Maalis 2021, 13:24 Noh laskeskelin tossa sitten mitä foxiin saa pistettyä.
Perus foxi omamassa 1230kg saa laittaa 245kw
Jos nostaa omamassan 1340kg saa laittaa 268kw mikä on f150 coyote variantin tehot, eli pikku lihotuksella saa uusilla säädöksillä suomessa laillisesti coyote moottorin foxiin.
Painoista sen verran selvennystä että kw/kg väli määräytyy tehdas omapainon mukaan mutta maksimi teho minkä muutoskatsastuksessa saa moottorissa olla määräytyy todellisen omapainon mukaan mikä punnitaan muutoskatsastuksen yhteydessä
Tämä siis rangerin viestiin liittyenranger kirjoitti: ↑11 Maalis 2021, 21:39 Vähän kun jenkki sivustoja kattelee nykyään niin foxi ei ole mikään jos se ei ole ahdettu tai jos siihen ei ole laitettu Coyotea.
Mä olen niin vanha ukko että en kaipaile enää noita turboja tai remmiahtimia. Coyoten kyllä mielellään laittaisin mutta taitaa olla hankalaa täällä peräpohjolassa. Ei siinä se on hienoa jos itse pystyy tehokkaan koneen tekemään jonka kanssa ei heti ekana kesänä kolmannella ajokerralla tule ongelmia. Kyllä se meikäläisen kone on joko crate moottori tai sitten teettäminen osaajalla täällä Suomessa. Yhdeltä jo kyselinkin mutta siinäkin mentiin 347 teossa avaimet käteen vanhasta lohkosta "helposti" 10k€ tuntumaan tai yli....
ajoneuvon jarrut, voimansiirto ja akselistot vastaavat mitoitukseltaan vähintään vertailuajoneuvoa ja lukkiutumaton jarrujärjestelmä vastaa vertailuajoneuvossa vaadittua lukkiutumatonta jarrujärjestelmää;
Kettu 
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: Ford Performance 363 crate engine
Onko jossain foxeissa ollut ABS jarrut vakio varusteena? Ja ilmeisesti foxin vertailumalli on Cobra R niin onko siinä ollut vakio varusteena ABS jarrut.ranger kirjoitti: ↑15 Maalis 2021, 15:48Pitäiskö foxiin sitten rakennella lukkiutumaton jarrujärjestelmä s15 tekstien mukaan.Kankkis kirjoitti: ↑15 Maalis 2021, 13:24 Noh laskeskelin tossa sitten mitä foxiin saa pistettyä.
Perus foxi omamassa 1230kg saa laittaa 245kw
Jos nostaa omamassan 1340kg saa laittaa 268kw mikä on f150 coyote variantin tehot, eli pikku lihotuksella saa uusilla säädöksillä suomessa laillisesti coyote moottorin foxiin.
Painoista sen verran selvennystä että kw/kg väli määräytyy tehdas omapainon mukaan mutta maksimi teho minkä muutoskatsastuksessa saa moottorissa olla määräytyy todellisen omapainon mukaan mikä punnitaan muutoskatsastuksen yhteydessä
Tämä siis rangerin viestiin liittyenranger kirjoitti: ↑11 Maalis 2021, 21:39 Vähän kun jenkki sivustoja kattelee nykyään niin foxi ei ole mikään jos se ei ole ahdettu tai jos siihen ei ole laitettu Coyotea.
Mä olen niin vanha ukko että en kaipaile enää noita turboja tai remmiahtimia. Coyoten kyllä mielellään laittaisin mutta taitaa olla hankalaa täällä peräpohjolassa. Ei siinä se on hienoa jos itse pystyy tehokkaan koneen tekemään jonka kanssa ei heti ekana kesänä kolmannella ajokerralla tule ongelmia. Kyllä se meikäläisen kone on joko crate moottori tai sitten teettäminen osaajalla täällä Suomessa. Yhdeltä jo kyselinkin mutta siinäkin mentiin 347 teossa avaimet käteen vanhasta lohkosta "helposti" 10k€ tuntumaan tai yli....
ajoneuvon jarrut, voimansiirto ja akselistot vastaavat mitoitukseltaan vähintään vertailuajoneuvoa ja lukkiutumaton jarrujärjestelmä vastaa vertailuajoneuvossa vaadittua lukkiutumatonta jarrujärjestelmää;
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: Ford Performance 363 crate engine
Mikä on foxin vertailumalli GT? SVT COBRA?
Eikä tolla väliä edes kun GT vertailulla jo osuu tuohon kw/kg lokeroon niin parempi vaan jos vertailumallina GT.
Uusissa säädöksissä myös tuota vertailumalli asiaa muutettu ja käsittääkseni jos on vaan valmistettu yli 500kpl ja samalle markkina alueelle mihin mallia muutenkin valmistettu
Ja jos ei vertailumallissa ole ABS jarruja niin ei niitä tarvii koneen muutoksessakaan
Eikä tolla väliä edes kun GT vertailulla jo osuu tuohon kw/kg lokeroon niin parempi vaan jos vertailumallina GT.
Uusissa säädöksissä myös tuota vertailumalli asiaa muutettu ja käsittääkseni jos on vaan valmistettu yli 500kpl ja samalle markkina alueelle mihin mallia muutenkin valmistettu
Ja jos ei vertailumallissa ole ABS jarruja niin ei niitä tarvii koneen muutoksessakaan
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
Re: Ford Performance 363 crate engine
Kyllähän tuo vaatii perinpohjaisen selvityksen ennen trafin suuntaan ennen kuin tuohon kojootti swappiin lähtee. Vähän on epävarma olo kuitenkin miten hyväksyttäisiin.....
Muutenhan tuossa ei ole mitään mystistä koska näitä on tehty jenkeissä niin paljon. Kaikki tarvittavat osat löytyy helposti ja f150 motukat näyttää olevan huokeita. Hydroboost jarrut pitää laittaa, Ford Performancen control packkiä suositellaan mieluummin kuin käytetyn koneen mukana tulevaa joka kustantaa aika paljon. T5 käy laatikoksi mutta ei kestäne tehojen puolesta, Kytkinkoppa, pitkät pakosarjat, k memberi, jäähdytin, muut mahdolliset vaadittavat jarrupäivitykset (luulis 6 mäntäiset wilwoodit riittävän), öljypohja, jne...
Koneita saa huokeella joten näkisin että Kaaran 20k€ ei mene
Muutenhan tuossa ei ole mitään mystistä koska näitä on tehty jenkeissä niin paljon. Kaikki tarvittavat osat löytyy helposti ja f150 motukat näyttää olevan huokeita. Hydroboost jarrut pitää laittaa, Ford Performancen control packkiä suositellaan mieluummin kuin käytetyn koneen mukana tulevaa joka kustantaa aika paljon. T5 käy laatikoksi mutta ei kestäne tehojen puolesta, Kytkinkoppa, pitkät pakosarjat, k memberi, jäähdytin, muut mahdolliset vaadittavat jarrupäivitykset (luulis 6 mäntäiset wilwoodit riittävän), öljypohja, jne...
Koneita saa huokeella joten näkisin että Kaaran 20k€ ei mene
Kettu 
Re: Ford Performance 363 crate engine
Paat normi SBF:n niin kaikki sopii kuin ennenkin ja auto on seuraavana kesänä säädettynä ajossa, paat jonkun ihan muun (vaikka sen kojootin) niin homma paisuu ja huonolla tuurilla sähläät sen kanssa 5 vuotta ennen kuin istuu ja kaikki pelaa. 

Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
Re: Ford Performance 363 crate engine
Joo siinä vois olla että joutuus parikertaa miettiä, haluaako voksiin laittaa 20k Vai ostaako -05 -06 mallin Gt:n sillärahalla, tai muutama tonni lisää, ja ahdettu 525hp:n 2006 tuolta nettiautosta...

-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: Ford Performance 363 crate engine
05/06 gt moottori+laatikko paketteja välillä 3-4k€ myynnissä ihan suomessa, toki ei oo kojootti mut silti jo vakiona ihan mukava tekniikka.
Tarkotukseni oli tuoda vaan esille että nyky säädöksillä myös suomessa on mahdollista kyseisiä tekniikoita istuttaa esim. foxiin. Toki tulee hintaa ja saman tehon saa vanhasta malmikasasta otettua mutta onko se sitten kuitenkaan ihan samanlailla se voima käytössä tai luotettavuus niin siihen en ota kantaa
Tarkotukseni oli tuoda vaan esille että nyky säädöksillä myös suomessa on mahdollista kyseisiä tekniikoita istuttaa esim. foxiin. Toki tulee hintaa ja saman tehon saa vanhasta malmikasasta otettua mutta onko se sitten kuitenkaan ihan samanlailla se voima käytössä tai luotettavuus niin siihen en ota kantaa
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
Re: Ford Performance 363 crate engine
kuulostaa aika hyvältä plääniltä. Onneks ei ole mikään hätä kun nykyteknikka pelovaa ihan hyvin. Joten tässä voi rauhassa mietiskellä vaihtoehtoja ja vaikka pikkuhiljaa kasata sellaista palapeliä mikä alkaa tuntumaan hyvältä.

Kettu 