Ford Performance 363 crate engine
Re: Ford Performance 363 crate engine
Säilyvyys siinä on kuulemma hyvä. Kaveri huoltaa perämoottoreita ja talvisäilytykseen 4 tahti koneet "ajetaan" pienkone bensalla.
Kettu 
Re: Ford Performance 363 crate engine
Siinä olis dynottu 347 Holley Sniper EFIllä 7000 taalaa. Overdriven puolella jopa kehuttu Blueprint Engines firmaa.
Plug and play.
https://blueprintengines.com/products/3 ... -bp3474ctf.
Plug and play.
https://blueprintengines.com/products/3 ... -bp3474ctf.
Kettu 
Re: Ford Performance 363 crate engine
Joo, ei mene vanhaksi eikä tervaannu. Ja etanolivapaata 104-oktaanista.

Olen saanut sillä elvytettyä vuosia seisseitä pienkoneita, jotka eivät ole lähteneet käyntiin. Siis ilman kaasarin purkua ja ultrapesua. PK-bensa sisään ja pumppausta ja vetelyä niin, että varmasti on tavaraa kaasarissa. Sitten takas varaston hyllylle ja uusi yritys myöhemmin, kun pk-bensa on liuottanut vahat tervat. Ja vaikka jotain konetta tulisi ajettua 98:lla siksi, etten ole ehtinyt hakemaan pk-bensaa, niin vuoden viimeiset ajot aina pk:lla niin vehje on taas tikissään kesän tullen.
En ole vielä kokeillut miten auto toimisi tuolla mutta en keksi miksei toimisi. Meinaan, että jos tästä vielä normibensan verot vähän nousee niin alkaa olla halvempaa ajaa pk-bensalla.

Tuli tuosta ekasta crate-koneesta mieleen, että mainostehot on tod. näk. ajettu kaasarilla. Siihen ruisku päälle niin tod. näk. ihan samoihin tehoihin ei päästä - ainakaan Foxin tai SN95:n pitkärunnerisen ruiskun kanssa (edes Edelbrock tms. aftermarket-version kanssa). Ja saasteystävällisempi nokka vielä niin sekin laskenee hieman tehoja. Luulisin kuitenkin, että joku 400+hp olisi mahdollinen mukavana katuversiona? Luulis silläkin kulkevan.

Ja Blueprintin koneesta: mikäköhän lohko tossa on? Onko toi joku perinteinen? Paree kuin Foxeissa/SN95:ssa?
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Ford Performance 363 crate engine
Mä oon rakentanut uusiksi yhden bluprintin stroker-koneen, se oli ainakin päin peetä tehty. Rullalohko jossa laahurinokka ja nostimet, 3000 mailia ja nokan laakerit raudalla. Kovanostoinen nokka ja hirmuiset venttiillinjouset. Blueprint performance kannet = vakio gt kansi jossa cnc:llä tehty yksinkertainen poraus imukanavaan pari senttiä istukasta sisäänpäin. Koneessa niin paljon roskia sisällä että piti hoonata ja laakeroida.ranger kirjoitti: ↑13 Maalis 2021, 11:14 Siinä olis dynottu 347 Holley Sniper EFIllä 7000 taalaa. Overdriven puolella jopa kehuttu Blueprint Engines firmaa.
Plug and play.
https://blueprintengines.com/products/3 ... -bp3474ctf.
Hyvä siitä tuli kumminkin oikeilla osilla.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: Ford Performance 363 crate engine
Kaverit ovat kertoneet, että jenkkicratet kantsisi ennen asennusta ottaa auki ja tarkistaa osat, välykset jne. Jos kone on hyvin kasattu niin menee tiivistesarjan ja työn hinta mutta tuurilla voi säästää pitkän pennin ja paljon päänsärkyä.
Vaikka monille crateille saa takuun niin voi olla paha rasti sitä täältä enää takas lähettämään takuukäsittelyyn, jonka tulos on epävarma.
Joitain vuosia sitten yksi saksalainen foorumituttu tilasi letukkaansa Golenilta koneen hyvien jenkkiarvostelujen perusteella. Kun se saapui se oli persiilleen kasattu, muistaakseni laakeripukit oli halvemmat kuin tilatut ja kone ruosteessa niin päältä kuin sisältä. En muista saiko hän sitä koskaan setvittyä jenkkipään kanssa vai menikö omaan piikkiin mutta taisi olla ainakin vuoden prokkis ennen kuin auto oli takas liikenteessä.
Jos ite ostaisin crate-koneen niin varmaan suosisin autonvalmistajan omaa tuotantoa, ne on ainakin standardoitu osiltaan eli sisältävät mitä pitääkin. Kasaus tod.näk. ko. valmistajan normaalia laatua. No, ehkä joku Edelbrock voisi olla turvallinen valinta myös (?). Jos kyseessä olisi kympin pläjäys niin tasan tarkistuttaisin kuitenkin sen täällä kotomaassa.
Vaikka monille crateille saa takuun niin voi olla paha rasti sitä täältä enää takas lähettämään takuukäsittelyyn, jonka tulos on epävarma.
Joitain vuosia sitten yksi saksalainen foorumituttu tilasi letukkaansa Golenilta koneen hyvien jenkkiarvostelujen perusteella. Kun se saapui se oli persiilleen kasattu, muistaakseni laakeripukit oli halvemmat kuin tilatut ja kone ruosteessa niin päältä kuin sisältä. En muista saiko hän sitä koskaan setvittyä jenkkipään kanssa vai menikö omaan piikkiin mutta taisi olla ainakin vuoden prokkis ennen kuin auto oli takas liikenteessä.
Jos ite ostaisin crate-koneen niin varmaan suosisin autonvalmistajan omaa tuotantoa, ne on ainakin standardoitu osiltaan eli sisältävät mitä pitääkin. Kasaus tod.näk. ko. valmistajan normaalia laatua. No, ehkä joku Edelbrock voisi olla turvallinen valinta myös (?). Jos kyseessä olisi kympin pläjäys niin tasan tarkistuttaisin kuitenkin sen täällä kotomaassa.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
Re: Ford Performance 363 crate engine
Tää olis helppo vaihtoehto ja periatteessa mulle riittävä tollasenaan ilman mitään ahtoja. Hakis vaan Roihupellosta ja heittäs rahat silmille. Puoltuntia edestakaisin.PeteP kirjoitti: ↑13 Maalis 2021, 13:52 https://www.uspartsperformance.fi/perfo ... 007-x2302e
Siinä ois ahtomoottoriaihio .

Kettu 
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: Ford Performance 363 crate engine
Onkos joku jo laskenut paljonko tehoa uudet rakennussäännöt sallivat foxiin pistää.
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
Re: Ford Performance 363 crate engine
Tossa just mietiskelin, että mahtaisiko tosta koneesta tulla joku 260+hp tjsp, jos siihen päälle länttää Foxin ruiskun? Tai vaikka olisi aftermarketti orkkistyylinen niin mahtaako 300hp mennä puhki?Se vaan että suomen bensalle liian alhaiset puristukset. Jos siinä on 9 staattiset, niin E nokalla jää dynaamiset alemmas mitä vakio koneessa.9,7-10:1 rutuilla kone laulaa ihan eri malliin...
Puristusten nosto takuun säilyttäen ei varmaan oikein onnaa. Uudet männät tai kansien sheivaus salettiin hukkaa takuun. Palotilat 64cc, joten tarttis hattuarviona varmaan johonkin 60cc ellei jopa alle saada jotta saisi 10:1 tjsp. aikaiseksi? Jos nokalla saisi kompensoitua niin se ei välttämättä sotkisi takuuasioita? Siis jos jostain valmistajan takuista välittää.
Saiskohan tota konetta shorttina eli ilman kansia? Siihen sitten jotku pienemmillä palotiloilla olevat alukannet päälle tyyliin AFR 165 tai 185 tai ehkä jotain Edelbrockilta tjsp.
Mulla on itellä tämä jälkimmäinen strategia toisenmerkkisessä. Katsomani long block maksaa $7950 ja short block $4450. Olen jo hommannut Edelbrockin kannet, Compin Ultra Pro magnum -keinarit, Weiandin imusarjan ja Edelin bensa- ja vesipumput ja sytkäkin löytyy. Hmm... nyt kun mietin niin dampperi multa taitaa vielä uupua. Periaatteessa ei tarttis enää tilata kuin se short block ja ruveta kasaamaan. No, tokihan tuohon vielä menee kaikenmoista hilua mutta tuurilla jää alle long blockin ja lisäosat on itse itselleni valitsemat. Niin ja kustannus on ajallisesti hajautettu eli ei kirpaise kerralla niin paljoa.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: Ford Performance 363 crate engine
Onhan ne muuttuneet 1.3 alkaen, esim alitehoseen taunukseen saa nyky säännöillä laittaa max 200kw tekniikan. Siittä laskemaan vaan josko sais ihan vakiona tehokkaan tekniikan pellin alle.
Tokihan vanhat säännöt sait vanhaa virittää niin paljon kun halusit kun sitä tehoa tarvinnut vuosi katsastuksessa todistaa, uusissa säännöissä poistu tilavuus rajoitus ja teho määräytyy omamassasta laskettavan teho/paino suhteen mukaan
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
Re: Ford Performance 363 crate engine
Joo, tämä olisi mielenkiintoista. Mites nykyään koneenvaihdot eri merkkien välillä?
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: Ford Performance 363 crate engine
https://www.traficom.fi/fi/ajankohtaist ... uuttaminen.
Lisäksi OD:lla pitkä ketju missä hyvää faktaa kun vaan jaksaa epäoleellisen joukosta kahlata
Teho ainoa mikä ratkaisee, merkillä ei väliä
Lisäksi OD:lla pitkä ketju missä hyvää faktaa kun vaan jaksaa epäoleellisen joukosta kahlata
Teho ainoa mikä ratkaisee, merkillä ei väliä
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
Re: Ford Performance 363 crate engine
Oujee!

Nimimerkillä: '66 Land Roveriin USFord V6? Tehopainosuhde vakiona 15.28 eli saa laskea 10:een. Se ei mahdollista kuin 117hp. Mutta poikkeusehdon 3.8.2 mukaan tehopainosuhteesta ei tarvitse välittää, jos erillisrunko ja silloin saa laittaa 100KW (136hp) koneen.Tehonlisäys 77%! SN95 V6 peruskone 145hp. Täytyypä tutustua Fox V6:siin, sieltä löytyy varmaan sopivampi vaihtoehto. Näitä luulis olevan tallien nurkat täynnä eikä maksa paljon mittää.
Viimeksi muokannut ToniH, 14 Maalis 2021, 09:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
Re: Ford Performance 363 crate engine
Uudet rakentelusäädökset on hyvät, kun mk1 Capriin vois nyt laittaa vaikkapa 6.8l Triton V10:n
(kun vaan akselimassat ei ylity)
Mach1 -71
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: Ford Performance 363 crate engine
Early mustang vähän auki mut ilmeisesti kaikki earlyt (64-72) luetaan samaksi mallisarjaksi niin avaa kanssa kivasti vaihtoehtoja
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6