Ford Performance 363 crate engine

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
ranger
Mega-addikti
Viestit: 878
Liittynyt: 23 Elo 2017, 22:13
Auto: Fox GT 89
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ford Performance 363 crate engine

Viesti Kirjoittaja ranger »

Säilyvyys siinä on kuulemma hyvä. Kaveri huoltaa perämoottoreita ja talvisäilytykseen 4 tahti koneet "ajetaan" pienkone bensalla.
Kettu 🦊
Avatar
ranger
Mega-addikti
Viestit: 878
Liittynyt: 23 Elo 2017, 22:13
Auto: Fox GT 89
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ford Performance 363 crate engine

Viesti Kirjoittaja ranger »

Siinä olis dynottu 347 Holley Sniper EFIllä 7000 taalaa. Overdriven puolella jopa kehuttu Blueprint Engines firmaa.
Plug and play.

https://blueprintengines.com/products/3 ... -bp3474ctf.
Kettu 🦊
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: Ford Performance 363 crate engine

Viesti Kirjoittaja ToniH »

ranger kirjoitti: 13 Maalis 2021, 11:07Säilyvyys siinä on kuulemma hyvä. Kaveri huoltaa perämoottoreita ja talvisäilytykseen 4 tahti koneet "ajetaan" pienkone bensalla.
Joo, ei mene vanhaksi eikä tervaannu. Ja etanolivapaata 104-oktaanista. :wink: Käytän kaikissa pienkoneissa sekä mopoissa. Neste myy 4T pk-bensaa pumpuista joillain asemillaan ja hinta pari euroa litra (vrt. kanisterikama). Tietämäni minua lähin asema, josta sitä saa pumpusta, on Matinkylän Neste. Tulee välillä ohi ajaessa haettua kanisteri käyteen.

Olen saanut sillä elvytettyä vuosia seisseitä pienkoneita, jotka eivät ole lähteneet käyntiin. Siis ilman kaasarin purkua ja ultrapesua. PK-bensa sisään ja pumppausta ja vetelyä niin, että varmasti on tavaraa kaasarissa. Sitten takas varaston hyllylle ja uusi yritys myöhemmin, kun pk-bensa on liuottanut vahat tervat. Ja vaikka jotain konetta tulisi ajettua 98:lla siksi, etten ole ehtinyt hakemaan pk-bensaa, niin vuoden viimeiset ajot aina pk:lla niin vehje on taas tikissään kesän tullen.

En ole vielä kokeillut miten auto toimisi tuolla mutta en keksi miksei toimisi. Meinaan, että jos tästä vielä normibensan verot vähän nousee niin alkaa olla halvempaa ajaa pk-bensalla. :lol:

Tuli tuosta ekasta crate-koneesta mieleen, että mainostehot on tod. näk. ajettu kaasarilla. Siihen ruisku päälle niin tod. näk. ihan samoihin tehoihin ei päästä - ainakaan Foxin tai SN95:n pitkärunnerisen ruiskun kanssa (edes Edelbrock tms. aftermarket-version kanssa). Ja saasteystävällisempi nokka vielä niin sekin laskenee hieman tehoja. Luulisin kuitenkin, että joku 400+hp olisi mahdollinen mukavana katuversiona? Luulis silläkin kulkevan. :wink:

Ja Blueprintin koneesta: mikäköhän lohko tossa on? Onko toi joku perinteinen? Paree kuin Foxeissa/SN95:ssa?
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Ford Performance 363 crate engine

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

ranger kirjoitti: 13 Maalis 2021, 11:14 Siinä olis dynottu 347 Holley Sniper EFIllä 7000 taalaa. Overdriven puolella jopa kehuttu Blueprint Engines firmaa.
Plug and play.

https://blueprintengines.com/products/3 ... -bp3474ctf.
Mä oon rakentanut uusiksi yhden bluprintin stroker-koneen, se oli ainakin päin peetä tehty. Rullalohko jossa laahurinokka ja nostimet, 3000 mailia ja nokan laakerit raudalla. Kovanostoinen nokka ja hirmuiset venttiillinjouset. Blueprint performance kannet = vakio gt kansi jossa cnc:llä tehty yksinkertainen poraus imukanavaan pari senttiä istukasta sisäänpäin. Koneessa niin paljon roskia sisällä että piti hoonata ja laakeroida.
Hyvä siitä tuli kumminkin oikeilla osilla.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: Ford Performance 363 crate engine

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Kaverit ovat kertoneet, että jenkkicratet kantsisi ennen asennusta ottaa auki ja tarkistaa osat, välykset jne. Jos kone on hyvin kasattu niin menee tiivistesarjan ja työn hinta mutta tuurilla voi säästää pitkän pennin ja paljon päänsärkyä.

Vaikka monille crateille saa takuun niin voi olla paha rasti sitä täältä enää takas lähettämään takuukäsittelyyn, jonka tulos on epävarma.

Joitain vuosia sitten yksi saksalainen foorumituttu tilasi letukkaansa Golenilta koneen hyvien jenkkiarvostelujen perusteella. Kun se saapui se oli persiilleen kasattu, muistaakseni laakeripukit oli halvemmat kuin tilatut ja kone ruosteessa niin päältä kuin sisältä. En muista saiko hän sitä koskaan setvittyä jenkkipään kanssa vai menikö omaan piikkiin mutta taisi olla ainakin vuoden prokkis ennen kuin auto oli takas liikenteessä.

Jos ite ostaisin crate-koneen niin varmaan suosisin autonvalmistajan omaa tuotantoa, ne on ainakin standardoitu osiltaan eli sisältävät mitä pitääkin. Kasaus tod.näk. ko. valmistajan normaalia laatua. No, ehkä joku Edelbrock voisi olla turvallinen valinta myös (?). Jos kyseessä olisi kympin pläjäys niin tasan tarkistuttaisin kuitenkin sen täällä kotomaassa.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Ford Performance 363 crate engine

Viesti Kirjoittaja PeteP »

:krooh:
Avatar
ranger
Mega-addikti
Viestit: 878
Liittynyt: 23 Elo 2017, 22:13
Auto: Fox GT 89
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ford Performance 363 crate engine

Viesti Kirjoittaja ranger »

PeteP kirjoitti: 13 Maalis 2021, 13:52 https://www.uspartsperformance.fi/perfo ... 007-x2302e

Siinä ois ahtomoottoriaihio .
Tää olis helppo vaihtoehto ja periatteessa mulle riittävä tollasenaan ilman mitään ahtoja. Hakis vaan Roihupellosta ja heittäs rahat silmille. Puoltuntia edestakaisin. :D Noita näyttää olevan tasaiseen tahtiin hyllyssäkin.
Kettu 🦊
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: Ford Performance 363 crate engine

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

Onkos joku jo laskenut paljonko tehoa uudet rakennussäännöt sallivat foxiin pistää.
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: Ford Performance 363 crate engine

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Se vaan että suomen bensalle liian alhaiset puristukset. Jos siinä on 9 staattiset, niin E nokalla jää dynaamiset alemmas mitä vakio koneessa.9,7-10:1 rutuilla kone laulaa ihan eri malliin...
Tossa just mietiskelin, että mahtaisiko tosta koneesta tulla joku 260+hp tjsp, jos siihen päälle länttää Foxin ruiskun? Tai vaikka olisi aftermarketti orkkistyylinen niin mahtaako 300hp mennä puhki?

Puristusten nosto takuun säilyttäen ei varmaan oikein onnaa. Uudet männät tai kansien sheivaus salettiin hukkaa takuun. Palotilat 64cc, joten tarttis hattuarviona varmaan johonkin 60cc ellei jopa alle saada jotta saisi 10:1 tjsp. aikaiseksi? Jos nokalla saisi kompensoitua niin se ei välttämättä sotkisi takuuasioita? Siis jos jostain valmistajan takuista välittää.

Saiskohan tota konetta shorttina eli ilman kansia? Siihen sitten jotku pienemmillä palotiloilla olevat alukannet päälle tyyliin AFR 165 tai 185 tai ehkä jotain Edelbrockilta tjsp.

Mulla on itellä tämä jälkimmäinen strategia toisenmerkkisessä. Katsomani long block maksaa $7950 ja short block $4450. Olen jo hommannut Edelbrockin kannet, Compin Ultra Pro magnum -keinarit, Weiandin imusarjan ja Edelin bensa- ja vesipumput ja sytkäkin löytyy. Hmm... nyt kun mietin niin dampperi multa taitaa vielä uupua. Periaatteessa ei tarttis enää tilata kuin se short block ja ruveta kasaamaan. No, tokihan tuohon vielä menee kaikenmoista hilua mutta tuurilla jää alle long blockin ja lisäosat on itse itselleni valitsemat. Niin ja kustannus on ajallisesti hajautettu eli ei kirpaise kerralla niin paljoa.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: Ford Performance 363 crate engine

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

kaara91 kirjoitti: 13 Maalis 2021, 16:57 Eikös se vanhakin rakennussääntö riitä..Niin paljon kuin perse kestää rahoittaa.. :lol:
Onkos ne jotenkin muuttuneet..Joko pannaan kimppakojoottititilaus menemään...
Onhan ne muuttuneet 1.3 alkaen, esim alitehoseen taunukseen saa nyky säännöillä laittaa max 200kw tekniikan. Siittä laskemaan vaan josko sais ihan vakiona tehokkaan tekniikan pellin alle.
Tokihan vanhat säännöt sait vanhaa virittää niin paljon kun halusit kun sitä tehoa tarvinnut vuosi katsastuksessa todistaa, uusissa säännöissä poistu tilavuus rajoitus ja teho määräytyy omamassasta laskettavan teho/paino suhteen mukaan
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: Ford Performance 363 crate engine

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Joo, tämä olisi mielenkiintoista. Mites nykyään koneenvaihdot eri merkkien välillä?
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: Ford Performance 363 crate engine

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

https://www.traficom.fi/fi/ajankohtaist ... uuttaminen.
Lisäksi OD:lla pitkä ketju missä hyvää faktaa kun vaan jaksaa epäoleellisen joukosta kahlata

Teho ainoa mikä ratkaisee, merkillä ei väliä
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: Ford Performance 363 crate engine

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Kankkis kirjoitti: 13 Maalis 2021, 19:13Teho ainoa mikä ratkaisee, merkillä ei väliä
Oujee! :ban:

Nimimerkillä: '66 Land Roveriin USFord V6? Tehopainosuhde vakiona 15.28 eli saa laskea 10:een. Se ei mahdollista kuin 117hp. Mutta poikkeusehdon 3.8.2 mukaan tehopainosuhteesta ei tarvitse välittää, jos erillisrunko ja silloin saa laittaa 100KW (136hp) koneen.Tehonlisäys 77%! SN95 V6 peruskone 145hp. Täytyypä tutustua Fox V6:siin, sieltä löytyy varmaan sopivampi vaihtoehto. Näitä luulis olevan tallien nurkat täynnä eikä maksa paljon mittää.
Viimeksi muokannut ToniH, 14 Maalis 2021, 09:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ford Performance 363 crate engine

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Uudet rakentelusäädökset on hyvät, kun mk1 Capriin vois nyt laittaa vaikkapa 6.8l Triton V10:n 😅 (kun vaan akselimassat ei ylity)
Mach1 -71
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: Ford Performance 363 crate engine

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

Early mustang vähän auki mut ilmeisesti kaikki earlyt (64-72) luetaan samaksi mallisarjaksi niin avaa kanssa kivasti vaihtoehtoja
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Vastaa Viestiin