Levyjarrujen kunnostus / uusiminen

Keskustelua museoajoneuvoista ja entisöinnistä.

Valvoja: Ville K

Alueen säännöt
Keskustelua museoajoneuvoista ja entisöinnistä yleensä. Race, tuning yms. jutut älköön tänne eksykö.
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: Levyjarrujen kunnostus / uusiminen

Viesti Kirjoittaja Late »

Käsittääkseni vaihtaa kyllä saa, mutta ulkoasultaan oltava alkuperäisen oloiset. Mitä se sitten käytännössä tarkoittaa jää tarkastajasta riippuvaksi, mutta ei mitään reikäisiä jättilaikkoja kuusimäntäisillä satuloilla kannattane mennä esittämään. :wink: Tässähän taitaa rajoittaa aikalailla alkuperäisten vanteiden koko, 14 ja 15 tuumaisten vanteiden sisään kun ei ihan mahdottomat jarrut sovi. Tuo mainitsemasi Wilwoodin setti äkkivilkaisulla näyttää siltä että tuskin tulee mr leimalla ongelmia, varsinkin jos satulan maalaa "vanhemmaksi" jollain alkuperäisemmällä sävyllä. Kysy toki alueesi tarkastajalta.

Pakko kysyä että mitäs vikaa orkkiksissa jarruissa on? Uudet levyt, satulat kuntoon/uudet, hyvät Hawkin tms palat ja "rallimallin" nesteet niin kestää kyllä jarrutella satunnaisesti radallakin.
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
JooSexSex
Addikti
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed
Paikkakunta: Vantaa - Vanda

Re: Levyjarrujen kunnostus / uusiminen

Viesti Kirjoittaja JooSexSex »

Minulla on museoautossa tuollainen Wilwoodin setti mustilla satuloilla ja urittamattomilla levyillä. Mahtuvat 14" vanteen sisään ja muutenkin pyrkivät olemaan classic. Museotarkistaja ei niistä mitään maininnut. Jos käyttää vanteita, joista näkyy satulat läpi, niin voihan ne Wilwood-tekstit maalata mustiksi.
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Re: Levyjarrujen kunnostus / uusiminen

Viesti Kirjoittaja janne260 »

Itelle tulis mieleen tämä, siloisilla levyillä. Todennäköisesti toimii ja autenttinen ulkonäkö satuloissa, eikä hintakaan ole järjetön. Ja kotimaasta löytyy huolitsija noille.
https://opentrackerracing.com/product/4 ... 1965-1966/
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Vastaa Viestiin