Vesipumppu vuoto
-
- Addikti
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: Vesipumppu vuoto
Jakopään ketju ja ratas on sitten sun moottorissa erilainen kun muissa.
Jos siis sulla on kaikki orginaalia?
Ne ovat Ns kapeaa mallia eli sinne Ei käy ihan mikä vaan jakopää.
Jos siis sulla on kaikki orginaalia?
Ne ovat Ns kapeaa mallia eli sinne Ei käy ihan mikä vaan jakopää.
En mee vannomaan et kaikki on alkuperäistä. Kannet ja oheislaitteet ainakin ovat. Täytyy alkaa purkailee ja ihmettelee mitä löytyy. Toivottavasti liikkuu viel joskus 
- LSHT
- Mega-addikti
- Auto: 1965 Mustang HT 289 A-code (MR), Prairie Bronze
Mäkin oon aivan keltanokkana avannut tänä vuonna jakopään kahdesti, ja auto käy silti, eikä vuoda jäähdytinnestettä. Kyllä se remppa sulla onnistuu! Ja mulla ne kaaran mainitsemat vedet just lillui koneen päällä, kun joka paikka vuosi kuin seula, tai siis tihkui, mutta kuitenkin... Damperin (harmonic balancer) ulosvetäjä pitää olla valmiina irrotusöljyn ja kärsivällisyyden lisäksi. Ulosvetäjää parempi työkalu on toki sellainen laite, joka on tehty myös laittamaan damperin takaisin. Sellaisella koukku-/kouramallisella ulosvetäjällä voit rikkoa damperin helposti, koska siellä raudan sisällä on kumia.
Edit. Mulla on yks jakosetti kaupan, mutta myyn sen vain, jos se on sulle takuulla sopiva. Setti oli ainakin omaan kuusvitoseen sopimaton. Hinta on noudettaessa halpa.
Edit. Mulla on yks jakosetti kaupan, mutta myyn sen vain, jos se on sulle takuulla sopiva. Setti oli ainakin omaan kuusvitoseen sopimaton. Hinta on noudettaessa halpa.
Viimeksi muokannut LSHT, 17 Elo 2020, 22:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Powered by Kiromax
-
- Addikti
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Tässä ne osanumerot mitä kaipaat jos on orkkis systeemit.
sprocket, timing, camshaft, Cloyes® brand S350
sprocket, timing, crankshaft, Cloyes brand S351
chain, timing, Cloyes brand C358
sprocket, timing, camshaft, Cloyes® brand S350
sprocket, timing, crankshaft, Cloyes brand S351
chain, timing, Cloyes brand C358
c8ae-6059-a tällainen timing cover oli paikoillaan. Romukopas oli syöpynyt c5oe-6059-a.
- starsky
- Aina äänessä
- Auto: 1966 ht
Nyt on tekemisen meininkiä. Edelleen suosittelen kyselemään asioita myös niiltä yhteistyökumppanilistan osatoimittajilta (toki info tulee myös kerholaisiltakin), koska ainakin itse kun aloittelin korjaushommia oli minulle korvaamaton apu yhdestä kotimaisesta toimittajasta. Tuli aina hyvät vinkit mitä kannattaa omaan tarpeeseen tehdä ja osaset oli oikeat omaan autoon. Ja tietty jos jollain kerholaisella on justiin oikeanlainen koppa/pumppu ym. niin kannataa hommata suoraan kerholaiselta.
Ensin kuitenkin purku ja tarkistus, että mitä osia koneen sisältä löytyy ja vasta sitten hankkimaan. Jos et ole konetta koskaan avannut ja alkuperä epämääräinen, niin on saatettu kasailla vaikka minkälaisella kokoonpanolla.
Kannattaa foorumilta haeskella infoa ja lukea vanhoja ketjuja, joissa kajotaan tuon jakopään alueen asioihin mm:
302 rullajakopään ja bensapumpun epäkeskon sovitusta
etustefan öljyvuoto
Dampperi
Ja myöskin polttoainepumpun kanssa tulee tuossa toimittua. Eli hakusanoja foorumin hakuun ja lueskelemaan.
Ja jos kone aidoilla Hipo-sisuskaluilla tehty, niin Hipo erikoisuudet pitää huomioida.Yleensä keskustellaan perus 289/302 rakentelusta. Eli hipo-haulla kannattaa katsella myös ketjuja.
Ensin kuitenkin purku ja tarkistus, että mitä osia koneen sisältä löytyy ja vasta sitten hankkimaan. Jos et ole konetta koskaan avannut ja alkuperä epämääräinen, niin on saatettu kasailla vaikka minkälaisella kokoonpanolla.
Kannattaa foorumilta haeskella infoa ja lukea vanhoja ketjuja, joissa kajotaan tuon jakopään alueen asioihin mm:
302 rullajakopään ja bensapumpun epäkeskon sovitusta
etustefan öljyvuoto
Dampperi
Ja myöskin polttoainepumpun kanssa tulee tuossa toimittua. Eli hakusanoja foorumin hakuun ja lueskelemaan.
Ja jos kone aidoilla Hipo-sisuskaluilla tehty, niin Hipo erikoisuudet pitää huomioida.Yleensä keskustellaan perus 289/302 rakentelusta. Eli hipo-haulla kannattaa katsella myös ketjuja.
-
- Addikti
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Moi
Kuvista voi jo kertoa että hipo dampperi on paikallaan.
Tämä viittaa siihen että kampuralta löytyy myös hipo counter weight.
Jos tämä on niin tarvit kapean ketjun.
Kuvista voi jo kertoa että hipo dampperi on paikallaan.
Tämä viittaa siihen että kampuralta löytyy myös hipo counter weight.
Jos tämä on niin tarvit kapean ketjun.
Ei kenelläkään ois Varsinais-Suomes sitä damperin ulosvetäjää lainata? Ei tosiaan viitti semmosel normaalil 2-3 jalkaisel vetää jos mahdollisuus on että menee rikki.
Mä teen näin.
Damperin pultti löysälle.
Puran se kolmijalkavetäjän ja käytän vain sen pitkän jenkaosan ja siihen kiinnittyvän poikittaisen osan.
Hihnapyörä kolmella pitkällä pultilla kiiinni niin että damperin ja hihnapyörän väliin jää parin sentin rako.
Tohon rakoon kolmijalkavetäjästä se se poikittainen osa. Himpun kirii pultteja että saa maksimimäärän vetoa eli lähes kiinni tuohon väliosaan.
Sitten vaan jenkaan tuohon väliin jääneeseen osaan sen pitkän jenkaosan ja se vetää hihnapyörää apuna käyttäen damperin mukanaan.
Eli esim tästä:
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000019462
käytetään vain noi mustat osat
Damperin pultti löysälle.
Puran se kolmijalkavetäjän ja käytän vain sen pitkän jenkaosan ja siihen kiinnittyvän poikittaisen osan.
Hihnapyörä kolmella pitkällä pultilla kiiinni niin että damperin ja hihnapyörän väliin jää parin sentin rako.
Tohon rakoon kolmijalkavetäjästä se se poikittainen osa. Himpun kirii pultteja että saa maksimimäärän vetoa eli lähes kiinni tuohon väliosaan.
Sitten vaan jenkaan tuohon väliin jääneeseen osaan sen pitkän jenkaosan ja se vetää hihnapyörää apuna käyttäen damperin mukanaan.
Eli esim tästä:
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000019462
käytetään vain noi mustat osat
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Pitäisikö lohkosta tyhjentää vedet myös niistä lohkon sivuilla olevista tulpista? aattelin tuleeko vettä paljon pihal ku timing cover irtoo?
- ak72
- Mega-addikti
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Ei tule mahdottomasti jos olet valmiiksi alavesiletkun irrottanut. Öljypohjaan saattaa kyllä livahtaa vettä että siinä saa olla tarkkana. Itse olen yleensä vaihtanut samalla öljyt jos olen jakopäänkopan irrottanut.
- LSHT
- Mega-addikti
- Auto: 1965 Mustang HT 289 A-code (MR), Prairie Bronze
Jakokoppaa irrottaessa vettä voi tosiaan vähän lirahtaa. Mä otin letkun ja ison injektioruutan kanssa niitä "kaivoja" tyhjiksi, kun niitä sivutulppia en saanut helposti auki. Vähän oli työlästä ryystää sitä nestettä ulos, mut taisin selvitä yhdellä pienellä pisaralla vettä öljypohjassa ton siivoukseni ansiosta.