Alipaine modulaattori

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
jylppy
Tulokas
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 13:34

Alipaine modulaattori

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Tuleeko sieltä paljon öljyä jos sen joutuu vaihtaan. Ei tunnu säätö
vaikuttavan.
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Mikäli on kyse automaattivaihteiston modulaattorista, arvaisin että ei tule, koska on öljypinnan yläpuolella.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Kas sen verran lorissee,että laita astiaa alle, uusi heti paikalle samantien kun wanaha poijjes. ..riippuu ehkä lootasta,mut C4 lorotteli juu.
Tarkkailija
Aktiivi
Viestit: 123
Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55

Viesti Kirjoittaja Tarkkailija »

Juu, plorisee, tulee siivoustalkoot ilman astiaa
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Jälleen kerran kokemus ajoi arvailujen edelle.

Tulemme seisomaan syötyjen sanojemme takana. (AW Yrjänä)
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Mihin sellasta modulaattoria tarvitsee? Paremmin vaihtaa ilman.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Ahti kirjoitti:Mihin sellasta modulaattoria tarvitsee? Paremmin vaihtaa ilman.
Siihen vaihteiston persiiseen! ehe ehe! no vaihtaahan se vaikka letku irti, joutuu vaan huudattaa enämpi, ei mukava normaaliajossa.
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Alipainemodulaattorin virka on säädellä
osakaasualuella vaihteiston vaihtopisteitä ylöspäin
jos sulla on punaraidalinen se on säädettävä
(säätöruuvi näkyy letkun kiinnitysputken päässä)
se on polttoaine taloudelisuuteen vaikuttava osa!
sen saa vaihtamaan joko aikaisemmin tai myöhemmin
säätö vaikuttaa n 5mph aluella , säätö myotäpäivään myöhäistää
vastapäivään aikaistaa kokeilemalla parhaiten selviää!
esim eli 1-2 vaihto 20mph-25mph 2-3 40-45mph
jos ei kytke letkua kiinni vaihtaa ylemmillä kierroksilla / täyskaasulla vasta jos haluaa kiihdytellä täysii D llä , vanha kikka.... 8)
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Joo ja ymmärtääkseeni nostaa myös linjapaineita jos letku irti. Omassa vessassa on ainoo konsti millä saa vetämään kakkosella tappiin asti. Mutta kieltämättä vähän turhan pitkään menee ylöspäin vaihdoissa, neljän ruuhkassa vähän ilkee muuten ihan hyvin voi ajaa ilmankin :wink:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Tarkkailija
Aktiivi
Viestit: 123
Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55

Viesti Kirjoittaja Tarkkailija »

Niin, ja paukuttaa vaihteet silmään oikein rytinällä, ei sitä kestä Erkkikään. Vedettäessä mustaa kumia jää baanaan muistoksi vaihteen vaihtumisesta ilman sitä modulaattoria. Arvaan ettei C4 kestä moista paukuttelua pitkään, kun on muutenkin heiveröinen
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

joo linjapaineet kasvaa kun vedätetään ylärekisteriin tosin pumpun
regu tulee onneksi vastaan.. siksi tömäys tuntuu vahteen mennessä
vihdoin päälle kun on välysiä laatikon sisällä
ei se ajamista haittaa modulaattorin toimimattomuus mutta jos ajatellaan orgis auton kannalta ei ihan suositeltavaa ajomukavuuden kannalta?
itsekkin olen kokenut kun seuraava vaihde ei menekkään ajoissa
päälle... vaan vetänyt kepistä ja motti kiljuu rajoittajaa vasten....
kun on vielä ollut manuaalikoneisto :wink:
Tarkkailija
Aktiivi
Viestit: 123
Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55

Viesti Kirjoittaja Tarkkailija »

Miten onnistuisi jos linjapaineita pikkasen laskisi, saiskohan siistimmät vaihdot? Vai luistaako heti? Kumma kyllä TF904 ja 727 ei paukuttele yhtään vaikka poweria syöttää akselista sisään. Taitavat olla parempia laatikoita
Vastaa Viestiin