Emmi kirjoitti: Nyt ollaan tuon öljyn kanssa siinä kriittisessä pisteessä että se todellakin Alkaa Loppua
Sehän piti loppua jo 1973, kummasti sitä vaan riittää. No kaikkihan voidaan tehdä osamme että riittäisi pidempään, mutta tämä paikka lienee vähän huono alkaa riidellä siitä, että millä vehkeellä ajetaan. Ei taitaisi montaa Mustangia liikkua kun pitäisi valita kulkupeli taloudellisuuden mukaan. Eräs kuutos-guru jenkeistä vinkkaa seuraavaa:
Start with what you've got,
*Advance the initial setting on your distributor.
*Make sure your carb is as lean as possible, not over-choked, low float level and no leaks.
*Make sure your air filter is not a restriction.
*Duct hot air to the carb intake.
*Make sure your accelerator pump is set as lean as possible.
*High temperature makes mileage. Do everything you can to keep the heat in the engine. Try a higher rated thermostat.
Make sure your-
*vehicle is as light as possible,
*tire pressure is at the maximum recommended PSI,
*brakes are not dragging and alignment is dead on.
A taller rear tire will give you a better economy ratio, but you won’t notice in MPG because your odometer won't show the change.
*Next oil change, try a lighter grade of oil. Synthetic oils make more mileage, but are twice the price. They also hold up better in high heat conditions. Do not overfill your crankcase with oil.
Do not overfill your gas tank and don’t be tempted to top it off. These two practices lead to spills, expansion and evaporation. Park in a shady spot whenever possible.
Consider installing a vacuum gauge and relearn to drive by using the gauge to maintain the highest vacuum under all circumstances.
*Avoid cold starts, preheat before starting when possible.
*Don’t idle to warm up, just drive slow and low for the 1st seven miles. *Don’t sit and idle EVER!!! Don't go through the drive-thru window. Shut the engine off and go in.
*Avoid traffic and stop-and-go driving.
*Plan your trips and avoid unnecessary driving.
*Slow down and coast whenever possible.
*Drive as if you have a raw egg between your foot and the gas pedal.
Hyvä MPG on kompromissi. Lisäksi jos voit ottaa huomioon reitin korkeuserot (valitse tasaisempi reitti jos ei pidempi), välttää turhia vaihteen vaihtoja jne. Jotkut noista vinkeistä ei kosketa kaikkia, mutta eiköhän siitä löydy parantamisen varaa itse kullekin.