Polttoainemielenosoitus eduskuntatalolla 10.9.05 klo 13.00

Yleisiä autoharrastusta koskevia asioita ja höpinöitä. Ei tekniset kysymykset yms.

Valvoja: Ville K

Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

djcombo kirjoitti:Kävin eduskunta-talolla katsomassa meininkiä tänään. Siellä oli noin 10 ihmistä. Jee!...kova mielenosoitus! Autoista 5 oli BMW:tä. Onnex menin julkisilla, ettei menny bensaa hukkaan moisen tyhmän tempauksen takia. :evil:
Pitihän se arvata. Minäkin purnaan mutta en sitten osallistu. Periaattesta tietysti voisi osallistua kun eiväthän tuollaiset mitään auta.
Minä pommitan mielummin päättäjiä sähköpostiviesteillä.
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

djcombo kirjoitti:Kävin eduskunta-talolla katsomassa meininkiä tänään. Siellä oli noin 10 ihmistä. Jee!...kova mielenosoitus! Autoista 5 oli BMW:tä. Onnex menin julkisilla, ettei menny bensaa hukkaan moisen tyhmän tempauksen takia. :evil:
Höh, olisit suostutellu vaikka yv:llä niin olis vaikka coopralla lähdetty, olisit voinu olla kartturina etten olis eksyny. Oliko ees yhtään mustankia paikalla? Varmaan monelle maalaiselle kuten minulle on suuri haaste lähteä mihinkään keskustaan palloilemaan, ilman kartturia, pe-iltana piti löytää jossain sörnäisissä olevaan paikkaan huonoilla ohjeilla niin meni täysin leikkimiseksi.
Go tell Alice....
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Aku_81 kirjoitti:Höh, olisit suostutellu vaikka yv:llä niin olis vaikka coopralla lähdetty, olisit voinu olla kartturina etten olis eksyny. Oliko ees yhtään mustankia paikalla? Varmaan monelle maalaiselle kuten minulle on suuri haaste lähteä mihinkään keskustaan palloilemaan, ilman kartturia, pe-iltana piti löytää jossain sörnäisissä olevaan paikkaan huonoilla ohjeilla niin meni täysin leikkimiseksi.
Eipä näkynyt yhtään Mustangia. 1 Toyota oli lisäksi. :x
Avatar
Emmi
Addikti
Viestit: 433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '99 Ford Puma 1,7
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Emmi »

....aika kaukana ne vetyautot kuitenkin vielä on noin käytännössä. Nyt ollaan tuon öljyn kanssa siinä kriittisessä pisteessä että se todellakin Alkaa Loppua ja fuusioreaktiokin on vasta ihan lapsenkengissä. Käytännössä hankala toteuttaa, ja toivonkin että Joku tekee asialle Jotain pian :) Totuus vain on se että ei oo helppoo sekään...
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Jos tulee jotain vetyautoja, tarkoittaako se sitä, että Mustangit voi laittaa pihan perälle kukkapenkiksi ja joutuu ostamaan jonkin pullapitkon? :(
Avatar
Dervish
Aina äänessä
Viestit: 1550
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 09:33
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Dervish »

BW-364 kirjoitti:Jos tulee jotain vetyautoja, tarkoittaako se sitä, että Mustangit voi laittaa pihan perälle kukkapenkiksi ja joutuu ostamaan jonkin pullapitkon? :(
Pullapitkoa.. aijaijai.. nyt pitää mennä kauppaan ja ostaa pullapitkoa.. kiitos ny kauhiast.. *snirf*

Joo, gaso loppuu sitte ku se loppuu, siihen asti en ala sitä säästeleen kuin oman talouteni takia.
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!! :pehva:
-Homer65
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Emmi kirjoitti:....aika kaukana ne vetyautot kuitenkin vielä on noin käytännössä. Nyt ollaan tuon öljyn kanssa siinä kriittisessä pisteessä että se todellakin Alkaa Loppua ja fuusioreaktiokin on vasta ihan lapsenkengissä. Käytännössä hankala toteuttaa, ja toivonkin että Joku tekee asialle Jotain pian :) Totuus vain on se että ei oo helppoo sekään...
Hohhoijaa :oops:
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Eiköhän sitä ruveta ajeleen jossain vaiheessa kaasulla, ei olis kummoiset viritettävät systeemit kun mustikin kulkis kaasulla, sitähän saa( paskasta )ja se ei lopu ihan heti!!!.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Emmi kirjoitti: Nyt ollaan tuon öljyn kanssa siinä kriittisessä pisteessä että se todellakin Alkaa Loppua
Sehän piti loppua jo 1973, kummasti sitä vaan riittää. No kaikkihan voidaan tehdä osamme että riittäisi pidempään, mutta tämä paikka lienee vähän huono alkaa riidellä siitä, että millä vehkeellä ajetaan. Ei taitaisi montaa Mustangia liikkua kun pitäisi valita kulkupeli taloudellisuuden mukaan. Eräs kuutos-guru jenkeistä vinkkaa seuraavaa:

Start with what you've got,
*Advance the initial setting on your distributor.
*Make sure your carb is as lean as possible, not over-choked, low float level and no leaks.
*Make sure your air filter is not a restriction.
*Duct hot air to the carb intake.
*Make sure your accelerator pump is set as lean as possible.
*High temperature makes mileage. Do everything you can to keep the heat in the engine. Try a higher rated thermostat.

Make sure your-
*vehicle is as light as possible,
*tire pressure is at the maximum recommended PSI,
*brakes are not dragging and alignment is dead on.

A taller rear tire will give you a better economy ratio, but you won’t notice in MPG because your odometer won't show the change.

*Next oil change, try a lighter grade of oil. Synthetic oils make more mileage, but are twice the price. They also hold up better in high heat conditions. Do not overfill your crankcase with oil.

Do not overfill your gas tank and don’t be tempted to top it off. These two practices lead to spills, expansion and evaporation. Park in a shady spot whenever possible.

Consider installing a vacuum gauge and relearn to drive by using the gauge to maintain the highest vacuum under all circumstances.

*Avoid cold starts, preheat before starting when possible.
*Don’t idle to warm up, just drive slow and low for the 1st seven miles. *Don’t sit and idle EVER!!! Don't go through the drive-thru window. Shut the engine off and go in.
*Avoid traffic and stop-and-go driving.
*Plan your trips and avoid unnecessary driving.
*Slow down and coast whenever possible.
*Drive as if you have a raw egg between your foot and the gas pedal.

Hyvä MPG on kompromissi. Lisäksi jos voit ottaa huomioon reitin korkeuserot (valitse tasaisempi reitti jos ei pidempi), välttää turhia vaihteen vaihtoja jne. Jotkut noista vinkeistä ei kosketa kaikkia, mutta eiköhän siitä löydy parantamisen varaa itse kullekin.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
mustangveera
Addikti
Viestit: 223
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja mustangveera »

jep jep tuli kyllä airan kanssa kahteen otteeseen ajelua ton tönön ohi ja totesin ettei paikalla ollut ainuttakaan amerikan autoa vaan noit muita nätisti tuunattja kuppeja :lol: okei sit vietiin poni ton tuvan taakse parkkiin ja käveltiin talon eestä pari kertaa eikä vieläkään ollu amerikan autoja paikalla . nooh kiitti sepolle kaffesta.ja kiitti sille valkoiselle ponille-68 joka opasti meitit saaristolaiset ulos jottain mice eiku mecelininkatua pitkin kotio kohti.kiva pointti ol ett tankillisella pääsee pääkaupunkikylään ja kotio vaiks pikkasen eksyttiin hkissä :lol: ja ilma oli hyvä pikku cruisinkille hkiin :wink: t.yx ratikka viivoilla uukäännös+pussi kaistoilla ajellu ja hukassa :wink:
bootsi
Aktiivi
Viestit: 31
Liittynyt: 18 Kesä 2005, 11:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja bootsi »

Emmi kirjoitti:....Nyt ollaan tuon öljyn kanssa siinä kriittisessä pisteessä että se todellakin Alkaa Loppua...
n. Puolet on öljyvaroista nyt käytetty, mutta kulutus on kasvanut koko ajan.
Avatar
mach1
Addikti
Viestit: 208
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja mach1 »

bootsi kirjoitti:
Emmi kirjoitti:....Nyt ollaan tuon öljyn kanssa siinä kriittisessä pisteessä että se todellakin Alkaa Loppua...
n. Puolet on öljyvaroista nyt käytetty, mutta kulutus on kasvanut koko ajan.
Joku vuos sitten laskettiin, että tunnetut varat ennustetulla kulutuksella riittäis n. 40 v. Sillon ei ollu tiedossa Kiinan ajoneuvokannan räjähtäminen. Koko ajan kuitenkin löytyy uusia kenttiä, paikat vaan on aina vaan vaikeampia, ja sit on sellasia, jotka mr. Bush kyllä ottaa käyttöön vaikka luonnonsuojelijat vastustaakin (Alaska). Irakissakin soditaan vain ja ainoastaan siitä syystä, että jenkeillä riittäis halpaa bensaa.
Sitten on esim tuossa Suomenlahden eteläpuolella alueita, joissa öljy on sitoutunut liuskeeseen. Öljyn erottaminen liuskeista ei kannata ennenkuin hinta on riittävän korkealla.

Loppuu aikanaan, mutta sitä ennen hinnat alkaa pikkuhiljaa nousta ja viimeisistä tipoista soditaan kyllä lisää. Saa nähdä miten käy corveten tuotannon, kun öljy on myös muovin raaka-aine. :lol:
Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Joo mut sitten kun verottaja suostuu kohtelemaan kaasupelejä tasaarvoisesti, niin sillon kyllä tulee kaasu kalut minun ajokkiin, bensa on vain varalla sen jälkeen. Ja kyllä se jakssa kaasullakin polttaa kumia riittävästi jos on tarvista.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

ROKI kirjoitti:Joo mut sitten kun verottaja suostuu kohtelemaan kaasupelejä tasaarvoisesti, niin sillon kyllä tulee kaasu kalut minun ajokkiin, bensa on vain varalla sen jälkeen. Ja kyllä se jakssa kaasullakin polttaa kumia riittävästi jos on tarvista.
Tuossa on roki asennetta, ei pelkällä bensalla ajeta jos muukin on mahdollista. Ei taida kaasupelien tehot verrattuna bensaan olevan kuin vähän huonommat joten miksei rengas palaisi :wink:
Go tell Alice....
Avatar
mach1
Addikti
Viestit: 208
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja mach1 »

70-luvun energiakriisin aikaan nähtiin sellaisiakin pahan hajusia ihmeitä kuin petroolille viritettyjä jenkkejä. Parit kolmet kupariset kannentiivisteet oli aseteltu päällekkäin, että puristuksia oli saatu laskettua. Ja keittelihän ne Mad Maxissa kääpiöt sianpaskasta bio-kaasua, joten ei oo uus keksintö sekään. Ja jos ei muu auta, niin klapipönttö mustin perään. :shock:

Jossain lehdessä oli n. vuosi sitten kuva chevy capricesta, jonka peräkärryssä oli koko tehdas. Putket vaan oli vedetty koneeseen. En tiedä miten kumi palaa tollasella yhdistelmällä. Slalom kisa vois olla milenkiintonen, kun kilpailijat valmistautuis vuorollaan ajoon lisäämällä klapeja pönttöön.... :lol:
Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen
Vastaa Viestiin