Kampuran takatiiviste / stefa / main seal
Kampuran takatiiviste / stefa / main seal
Kattelin, että '95 5.0:aan se olis jompikumpi noista:
Fel-Pro Rear Main Seals BS40620
Fel-Pro Rear Main Seals BS40644
Eka on kumia, toka on kumia ja teflonia (PTFE). Järki sanoisi, että teflon on paree mutta onko kokemuksia suuntaan tai toiseen? Vai ei mitään väliä?
EDIT: tuotelinkit paremmin aikaa kestäviksi
Fel-Pro Rear Main Seals BS40620
Fel-Pro Rear Main Seals BS40644
Eka on kumia, toka on kumia ja teflonia (PTFE). Järki sanoisi, että teflon on paree mutta onko kokemuksia suuntaan tai toiseen? Vai ei mitään väliä?
EDIT: tuotelinkit paremmin aikaa kestäviksi
Viimeksi muokannut ToniH, 11 Helmi 2020, 09:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
Re: Kampuran takatiiviste / stefa / main seal
Minä olen käyttänyt omissa koneissani Fel-Pro Performance Rear Main Bearing Seals 2941.
Samoin tuota PTFE tiivistettä olen käyttänyt Jeselin jakopäässä,
Jesel Timing Cover Crank Seals SEL-37200
Fel-Pro Performance main bearing seals are made of high-grade materials, such as silicone, polyacrylate, or fluoroelastomer. Race engine builders prefer these premium seals for their severe-duty needs.
Samoin tuota PTFE tiivistettä olen käyttänyt Jeselin jakopäässä,
Jesel Timing Cover Crank Seals SEL-37200
Fel-Pro Performance main bearing seals are made of high-grade materials, such as silicone, polyacrylate, or fluoroelastomer. Race engine builders prefer these premium seals for their severe-duty needs.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Kampuran takatiiviste / stefa / main seal
Okei kiitti. Näyttää siis aika selkeältä - kumpi vaan on ok, jolloin loogisesti valitsen kalliimman
Ja tefloni pitää kaiketi laittaa kuivana. Tuo kuivana laitto koskee kaiketi teflonin osalta vain akselin puolta, jossa se teflonosuus on liikkuvaa akselia vasten, jossa se itsevoitelee tiivistettävän pinnan?
Gumminen vissiin voidellaan öljyllä tms.? Jenkkifoorumeilla jotkut tykkäävät sipaista hiuksenohuen kerroksen RTV:tä kumitiivisteen lohkoa vasten tulevalle ulkokehälle ennen asennusta. Oletteko moista harrastaneet?

Ja tefloni pitää kaiketi laittaa kuivana. Tuo kuivana laitto koskee kaiketi teflonin osalta vain akselin puolta, jossa se teflonosuus on liikkuvaa akselia vasten, jossa se itsevoitelee tiivistettävän pinnan?
Gumminen vissiin voidellaan öljyllä tms.? Jenkkifoorumeilla jotkut tykkäävät sipaista hiuksenohuen kerroksen RTV:tä kumitiivisteen lohkoa vasten tulevalle ulkokehälle ennen asennusta. Oletteko moista harrastaneet?
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
Re: Kampuran takatiiviste / stefa / main seal
Kiitoksia.
Mullahan on kone vielä tehtaan jäljiltä ja en ole ainakaan huomannut, että vuotaisi vielä mistään. Kilsoja on 129th tjsp mutta ikää tietty jo 25v, joten ajattelin tiivisteen uusimisen ennakoivana huoltona olevan hyvä ajatus kytkin, vauhtipyörä jne. -rempan yhteydessä. Mun tuurilla se vuotaa kuitenkin kohta, jos jätän tekemättä.
Tosin, olen huomannut joskus paikalta lähtiessä pientä nykimistä kytkimessä, joka voisi ehkä viitata siihe, että kytkin olisi saanut öljyä? Voi toki olla kytkimen kuluneisuuttakin, näkee sitten kun avaa.
Mullahan on kone vielä tehtaan jäljiltä ja en ole ainakaan huomannut, että vuotaisi vielä mistään. Kilsoja on 129th tjsp mutta ikää tietty jo 25v, joten ajattelin tiivisteen uusimisen ennakoivana huoltona olevan hyvä ajatus kytkin, vauhtipyörä jne. -rempan yhteydessä. Mun tuurilla se vuotaa kuitenkin kohta, jos jätän tekemättä.

Tosin, olen huomannut joskus paikalta lähtiessä pientä nykimistä kytkimessä, joka voisi ehkä viitata siihe, että kytkin olisi saanut öljyä? Voi toki olla kytkimen kuluneisuuttakin, näkee sitten kun avaa.
Viimeksi muokannut ToniH, 11 Helmi 2020, 10:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
Re: Kampuran takatiiviste / stefa / main seal
Joo, luinkin jostain foorumilta, että 302:ssa on läpiporatut pultinreiät ja 351w:ssä ei - poikkeuksena aftermarketkampurat, joissa voi olla mitä vain.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
Re: Kampuran takatiiviste / stefa / main seal
Tuossa vähän kumpaakin lasittumista ja sulamista. Oli mennyt vauhtipyörä jo tasaisesta kupiksi. Kytkin oli morjens, mutta kyllä sillä vielä viimeinen kisa ennen huoltoa ajettiin eikä se edes luistanut. Eikä tuolla kytkin kopassa öljyä ole vaan paljon kytkinlevystä irronnutta pölyä. Taka stefa on yksiosainen, joka on muutettu kaksiosaisesta yksiosaiseksi, lohko on 290 C5AE.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Kampuran takatiiviste / stefa / main seal
Törmäsin tämmöseen edulliseen vauhtipyörän, jonka kehutaan olevan nodular cast ironia (ductile Iron), jolla surfaukseni perusteella olisi etua perusvalurautaan verrattuna. Sijoittuu kaiketi ominaisuuksiltaan johonkin valuraudan ja teräksen väliin. Muistelen nodularia nähneeni jossain kampuraspekseissä tms. Mutta, onko näistä kokemuksia vauhtipyörissä?
https://www.ebay.com/itm/CLUTCHMAX-OEM- ... 3108555096
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ductile_iron
https://www.pentictonfoundry.com/news/d ... -vs-steel/
https://www.ebay.com/itm/CLUTCHMAX-OEM- ... 3108555096
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ductile_iron
https://www.pentictonfoundry.com/news/d ... -vs-steel/
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73