Toyo Proxes R888R
Toyo Proxes R888R
Toyo Proxes R888R, Sìistin näköiset kumit. Soveltuuko ollenkaan kadulle vai häipyykö alta alle aika yksikön?
Mites Nankang Sportnex NS-2R, taitaisi olla fiksumpi valinta kadulle.
Kokemuksia näistä?
Mites Nankang Sportnex NS-2R, taitaisi olla fiksumpi valinta kadulle.
Kokemuksia näistä?
Kettu 
Re: Toyo Proxes R888R
Eihän nuo hintansa puolesta ole tosiaankaan vertailukelpoisia keskenään. Ominaisuudet varmaan Toyossa paremmat ja autourheiluun tarkoitettu. Nankang enemmän kadulle, halpis merkki mutta tosi hyvän näköinen, tulee vähän prätkän rengas mieleen kuvioinnista.
Kettu 
- musseGT
- Addikti
- Viestit: 346
- Liittynyt: 13 Syys 2013, 23:44
- Auto: Shelby GT500 vm 2009 Tube: https://www.youtube.com/channel/UCudyXE ... Llc8cKZ2YQ
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Toyo Proxes R888R
Itsellä Toyot alla ja olleet päivittäinkäytössä sekä rata-ajossa. Suosittelen. 2 kesää ajelee jos ei polttele ylimääräistä rengasta. Tosin nyt kuitenkin siirryn katupyöriin siviiliajossa ja radalle vain toyot (lompakko ei kestä).
- musseGT
- Addikti
- Viestit: 346
- Liittynyt: 13 Syys 2013, 23:44
- Auto: Shelby GT500 vm 2009 Tube: https://www.youtube.com/channel/UCudyXE ... Llc8cKZ2YQ
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Toyo Proxes R888R
Nyt tullut Nangangilta mielenkiintoinen uutuus AR-1, jotka ostan testeen ensi kesäksi. Pakosta, koska Toyolal ei ole 20 tuuman koossa 265 tai 275 kokoja saatavilla, joita tarvitsen eteen.
https://nettivanne.fi/auton-renkaat/kil ... el_search=
https://nettivanne.fi/auton-renkaat/kil ... el_search=
Re: Toyo Proxes R888R
Toi Nankang NS-2R on endurancen yksityyppirengas 205/45-16 tai 205/50-15, ollut endurancessa käytössä jo useita vuosia (halpa!!). Keskimäärin hyvä rengas myös harrastus käyttöön, joka toimii myös sateella kohtuullisesti. Looginen ja kestävä. Pito ominaisuuksiltaan ei kaikkein paras, mutta opettaa kuskia paremmin kuin liian pitävä rengas. Suosittelen!
Jos katselette noita endurance kierros aikoja ja -määriä niin kyllä toi rengas aika nopeakin on.
Kestää hyvin 6 tunnin kisan eli noin +160 kierrosta (jää vielä jotain jäljelle) ja parhaimmillaan pääsee aikaan 1.57 s Botniaring.
Jos katselette noita endurance kierros aikoja ja -määriä niin kyllä toi rengas aika nopeakin on.
Kestää hyvin 6 tunnin kisan eli noin +160 kierrosta (jää vielä jotain jäljelle) ja parhaimmillaan pääsee aikaan 1.57 s Botniaring.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Toyo Proxes R888R
Mä otan yhden uuden semislicksin mukaan Pesämäelle, saa siinä sitte haistella miltä tuntuis 

#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: Toyo Proxes R888R
Jatkan nyt täälä vaiika voisi olla toisaalla. (Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu).
Mitä parempi rengas sitä helpompi saavutta hyviä tuloksia, mutta sitä vaikeampi oppia hallitsemaan renkaan käytöstä.
-> huonoilla renkailla opit ajamaan ja kun opit ajamaan niin voi vaihtaa vähän parempiin renkaisiin.
Yksityypirenkailla ajettaessa vain auton säädöt ja kuski vaikuttaa tulokseen. Ei siis ole renkaiden vika jos jää viimeiseksi.
Mitä parempi rengas sitä helpompi saavutta hyviä tuloksia, mutta sitä vaikeampi oppia hallitsemaan renkaan käytöstä.
-> huonoilla renkailla opit ajamaan ja kun opit ajamaan niin voi vaihtaa vähän parempiin renkaisiin.
Yksityypirenkailla ajettaessa vain auton säädöt ja kuski vaikuttaa tulokseen. Ei siis ole renkaiden vika jos jää viimeiseksi.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Toyo Proxes R888R
Tuossa näyte miten Nankang NS-2R 205-45 /16 toimii niin kuivalla kuin sateella. Samalla hyvä esimerkki kuinka ajetaan limiitillä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Toyo Proxes R888R
Itse nyt olen ajanut tämän kesän ( ja pari kuukautta viime kesänä ) vanhemmalla versiolla eli R888. Paluuta minulla ns katurenkaaseen radalla ei ole. Ajoin ensin halvoilla katurenkailla, sitten siirryin ns parempiin katuversioihin. Kun sain nuo Toyot alle, niin ei meinannut uskoa, miten hienoa on ajaa renkailla, joilla oikeasti pääsee hyödyntämään nykyistä alustaa. Tosin oli pakko vaihtaa jäykemmät jouset, kun edelliset eivät pysyneet renkaiden mukana. Alkoi kurveissa auto kallistelemaan liikaa, kun alkoi pystyä nojaamaan renkaisiin totuttua enempi. Samoin on mahtava ajaa useampi kierros kun renkaat vain paranee kun lämpenee. Ennen alkoivat luistamaa ja murenemaan, kun lämpenivät. No, minulla siviiliauto, jossa lisätty äänieristettä, kaikki mukavuusvarusteet paikoillaan, stereot soittaa Abbaa, kun ajelen radalla ja navigaattori huutaa käänny ympäri...
Tuohon ajotyyliin on näköjään minulla täysin väärä käsitys. Olen yrittänyt opetella ajamaan ilman luistoja. Pieneen nelipyöräluistoon auto saa lähteä, mutta jos esim perä karkaa sivulle, yritän miettiä aina seuraavalla kerralla, että miten saan tuon korjattua, ettei näin käy uudelleen. Itse olen aina tähän asti luullut, että kun auto lähtee luistamaan, niin silloin asiat on mennyt pieleen. Nyt siis puhun rata-ajosta. Oma auto on yritetty rakentaa niin, että se menisi radalla kuin "raiteilla". Samoin radalla yritän välttää turhia riskejä, ettei vain lipsahtaisi. Vielä en ole edes pyörähtänyt. Joku sanoo, että ajan liian hiljaa, mutta itse en halua ehdoin tahdoin kokeilla onnea...Olen kuitenkin säästänyt tuohon autoon n 10 vuotta ja en halua ihan helpolla tuhota sitä. Toivotaan, ettei näin käy. Yritetään ajella harkiten.
Itse ajan siviiliajot tosiaan tavallisilla renkailla ja radalla käyn kääntymässä Toyoilla. Nyt reilun ekan kesän perusteella näyttäisi, että Toyot tulee kestämään minun ajossa 3 - 4 vuotta. Itse ajan n 10-15 tkm vuodessa Mustangilla. Siksi erikseen renkaat radalle ja kadulle.
Tuohon ajotyyliin on näköjään minulla täysin väärä käsitys. Olen yrittänyt opetella ajamaan ilman luistoja. Pieneen nelipyöräluistoon auto saa lähteä, mutta jos esim perä karkaa sivulle, yritän miettiä aina seuraavalla kerralla, että miten saan tuon korjattua, ettei näin käy uudelleen. Itse olen aina tähän asti luullut, että kun auto lähtee luistamaan, niin silloin asiat on mennyt pieleen. Nyt siis puhun rata-ajosta. Oma auto on yritetty rakentaa niin, että se menisi radalla kuin "raiteilla". Samoin radalla yritän välttää turhia riskejä, ettei vain lipsahtaisi. Vielä en ole edes pyörähtänyt. Joku sanoo, että ajan liian hiljaa, mutta itse en halua ehdoin tahdoin kokeilla onnea...Olen kuitenkin säästänyt tuohon autoon n 10 vuotta ja en halua ihan helpolla tuhota sitä. Toivotaan, ettei näin käy. Yritetään ajella harkiten.
Itse ajan siviiliajot tosiaan tavallisilla renkailla ja radalla käyn kääntymässä Toyoilla. Nyt reilun ekan kesän perusteella näyttäisi, että Toyot tulee kestämään minun ajossa 3 - 4 vuotta. Itse ajan n 10-15 tkm vuodessa Mustangilla. Siksi erikseen renkaat radalle ja kadulle.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Toyo Proxes R888R


Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Toyo Proxes R888R
Nyt se tehty. Haaveena ollut, että jos joskus mentäs Botniarinki alle kahden minuutin ja nyt se meni. Entinen ennätys oli 2:03:50. Tämä ajettu ns katurenkailla ja nyt ekaa kertaa kierretty kyseistä rataa Toyoilla. Vaikka rata oli osittain märkä ja keli aika viileä, niin kyllä piti todella hyvin. Parannusta edelliseen ennätykseen meikein 7 sekuntia. En ole kovin kokenut radalla kävijä, mutta nyt kun alusta ja renkaat pelaa yhteen, niin auto todella nautinnollinen ajaa. Tekisi mieli sanoa, että vakio alustalle nuo Toyot ei sovi. Liian pehmeä. Mutta tosiaan kokemus rata-ajosta aika ohkanen. Vasta 5 vuotta sitten ekaa kertaa elämässä kokeilin radalla menoa. Ja koukkuunhan sitä on jäänyt...
Re: Toyo Proxes R888R
Tuossa on virhe.
F/A ennätys on minulla 2015 2.02.947 s. tämä on ajettu samassa kisassa kuin Kesselin aika, joka on muuten ajettu 64 Ford Falconilla, tai siten siinä on sotkettu Harri Ukkosen Barrakuda ja Kesselin Falcon.
Tosin harjoituksissa Henry Snabb on ajanut 1.58, ja jotain, tätähän ei lueta viralliseksi ajaksi koska sitä ei ole ajettu kilpailussa.
Niin nämä on ajettu niillä kusiluistimilla Dunlop.
Jos noita aikoja haluaa verrata niin kannattaa kiinnittää huomio Roadsport -, BMW -ja Historic F/G/H luokkien aikoihin. Näistä kaikki muut luokat Historic F ikäkautta lukuun ottamatta ajaa joillakin E hyväksytyllä ”katu” renkaalla.
Tuossa Kaaran listassa on yksi erittäin mielenkiintoinen aika.
Historic G/D Ari Oksala LemUA Ford Escort 1300 GT 1:59.022 30.06.2019
F/A ennätys on minulla 2015 2.02.947 s. tämä on ajettu samassa kisassa kuin Kesselin aika, joka on muuten ajettu 64 Ford Falconilla, tai siten siinä on sotkettu Harri Ukkosen Barrakuda ja Kesselin Falcon.
Tosin harjoituksissa Henry Snabb on ajanut 1.58, ja jotain, tätähän ei lueta viralliseksi ajaksi koska sitä ei ole ajettu kilpailussa.
Niin nämä on ajettu niillä kusiluistimilla Dunlop.
Jos noita aikoja haluaa verrata niin kannattaa kiinnittää huomio Roadsport -, BMW -ja Historic F/G/H luokkien aikoihin. Näistä kaikki muut luokat Historic F ikäkautta lukuun ottamatta ajaa joillakin E hyväksytyllä ”katu” renkaalla.
Tuossa Kaaran listassa on yksi erittäin mielenkiintoinen aika.
Historic G/D Ari Oksala LemUA Ford Escort 1300 GT 1:59.022 30.06.2019
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 441
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Toyo Proxes R888R
Onnittelut! Huikea suoritus Simolta. Kerhon nopein aika? Auton paino ilmastointeineen, stereoineen sun muine mukavuuksineen kompensoi helposti kusiluistimien puutteen. 1650kg ehkä?
Näillä painavilla autoilla tosiaan tarvitaan kunnon renkaat kunnon aikoihin. Simolla suunta auton rakentelussa on ollut selvästi enemmän kuin oikea.
Näillä painavilla autoilla tosiaan tarvitaan kunnon renkaat kunnon aikoihin. Simolla suunta auton rakentelussa on ollut selvästi enemmän kuin oikea.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Re: Toyo Proxes R888R
Kiitän! Itselle tosiaan tuo 2 minuuttia ollut unelma, ja en uskonut että se olisi mahdollista. Ja nyt meni useampi kierros alle. Nytkään renkaat eivät olleet moksiskaan tuosta ajoryppäästä. Mutta opetus tuli. Älkää laittako "halpoja" jarrupaloja autoon radalle. Kolmannella kerralla yritys loppui lyhyeen, kun alkoi rahina kuulumaan jarrutuksessa. Pinta lähti irti palasta. Oltiin sitten metalli metallia vasten... Muut palat kuin "uudet" mutta yksi metallilla.
En tiedä muista S197 omistajista, mutta luistonestolla radalla ei tee mitään. Lähtee luistamaan ja sitten leikkaa tehot pois. Tähän mennessä vaarallisimmat tilanteet radalla on tullut, kun olen unohtanut luistoneston päälle. En tiedä, onko kehittynyt uudemmissa malleissa, mutta omassa 2005:ssa en tykkää siitä ollenkaan.
On muuten ihan käsittämätön aika tuolla Escortilla.
En tiedä muista S197 omistajista, mutta luistonestolla radalla ei tee mitään. Lähtee luistamaan ja sitten leikkaa tehot pois. Tähän mennessä vaarallisimmat tilanteet radalla on tullut, kun olen unohtanut luistoneston päälle. En tiedä, onko kehittynyt uudemmissa malleissa, mutta omassa 2005:ssa en tykkää siitä ollenkaan.
On muuten ihan käsittämätön aika tuolla Escortilla.
Viimeksi muokannut simppa 73, 25 Syys 2019, 11:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Toyo Proxes R888R
Joo, erittäin hyvä aika, en halua väittää toista. Todella positiivista kuulla, että rata-ajo kiinnostaa.
Ei noilla +50 vuotta vanhoilla kovin kovaa pääse vaikka mitä tekisi (FIA säännöt rajoittaa).
https://historicdb.fia.com/sites/defaul ... oup_gt.pdf
ja tuolta löytyy loput hakemalla.
https://historicdb.fia.com/cars/list
K-liite antaa hieman pelivaraa tiettyihin asioihin samoin turvallisuus asiat.
Jarrut, tuossa minun autossa on alkuperäiset jarrut edessä levyt takana rummut, mutta jarrupalat ovat tätä päivää kestää yleensä koko kilpakauden. Yhtäjaksoisesti arvioisin 5-6 tuntia rata kilvanajoa eli noin 200 - 250 kierrosta Suomen radoilla. Tämä on arvio koska kahta tuntia pidempään en ole yhtäjaksoisesti ajanut kilpaa. Eli jarrut tulee olla samaa luokkaa kuin renkaat ja alusta, tietenkin painavat autot vaativat jarruilta ja renkailta hieman enemmän.
Roadsport V8:ssa käytin Yokohama A048 Medium Compound 225/45/16, ihan hyvä rengas.
Luiston esto?
ABS?
Mitä noi on?
Ei noilla +50 vuotta vanhoilla kovin kovaa pääse vaikka mitä tekisi (FIA säännöt rajoittaa).
https://historicdb.fia.com/sites/defaul ... oup_gt.pdf
ja tuolta löytyy loput hakemalla.
https://historicdb.fia.com/cars/list
K-liite antaa hieman pelivaraa tiettyihin asioihin samoin turvallisuus asiat.
Jarrut, tuossa minun autossa on alkuperäiset jarrut edessä levyt takana rummut, mutta jarrupalat ovat tätä päivää kestää yleensä koko kilpakauden. Yhtäjaksoisesti arvioisin 5-6 tuntia rata kilvanajoa eli noin 200 - 250 kierrosta Suomen radoilla. Tämä on arvio koska kahta tuntia pidempään en ole yhtäjaksoisesti ajanut kilpaa. Eli jarrut tulee olla samaa luokkaa kuin renkaat ja alusta, tietenkin painavat autot vaativat jarruilta ja renkailta hieman enemmän.
Roadsport V8:ssa käytin Yokohama A048 Medium Compound 225/45/16, ihan hyvä rengas.
Luiston esto?
ABS?
Mitä noi on?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.