Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman
Putsasitko laatikon päästä ne vaseliinit pois?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman
Onhan sinulla sopiva joke eli samamäärä rihloja jokessa kuin askin ulostuloakselissa!
T5 joken tukilaakereissa on mitta eroja, yleensä joutuu hoonaamaan tai kalvamaan tukilaakerin jokeen sopivaksi.
Shifteri pois, sifterin asento valitsin pois sitten lähtee askin häntä irti. Hoonaus tai kalvaminen sopivaan välykseen ja askin häntä paikoilleen.
Ei mikään iso operaatio, en lähtisi jokea sorvaamaan koska siten se ei sovi enää mihinkään muuhun kohteeseen.
Kyllähän noi osat pitää olla rasvassa.
Minulla ei tuottanut mitään vaikeuksia sovittaa jokea vaikka laatikon ulostulo akseli, tukilaakeri ja stefa olivat tukevasti rasvatut.
HUOM!
Spline Driveshaft Slip Yoke with Outer Ring for 1965-1973 V8 Mustangs.
Slip Yoke Measurements:
Centerline of U-Joint to End of Yoke: 8-3/32"
Width at the U-Joints: 3-1/2"
Width at the Yoke: 1-1/2"
Spline: 28 x 1-7/32"
Slip Yoke Measurements:
Centerline of U-Joint to End of Yoke: 8-1/4"
Width at the U-Joints: 3-1/2"
Width at the Yoke: 1-1/2"
Spline: 25 x 1-7/64"
T5 joken tukilaakereissa on mitta eroja, yleensä joutuu hoonaamaan tai kalvamaan tukilaakerin jokeen sopivaksi.
Shifteri pois, sifterin asento valitsin pois sitten lähtee askin häntä irti. Hoonaus tai kalvaminen sopivaan välykseen ja askin häntä paikoilleen.
Ei mikään iso operaatio, en lähtisi jokea sorvaamaan koska siten se ei sovi enää mihinkään muuhun kohteeseen.
Kyllähän noi osat pitää olla rasvassa.
Minulla ei tuottanut mitään vaikeuksia sovittaa jokea vaikka laatikon ulostulo akseli, tukilaakeri ja stefa olivat tukevasti rasvatut.
HUOM!
Spline Driveshaft Slip Yoke with Outer Ring for 1965-1973 V8 Mustangs.
Slip Yoke Measurements:
Centerline of U-Joint to End of Yoke: 8-3/32"
Width at the U-Joints: 3-1/2"
Width at the Yoke: 1-1/2"
Spline: 28 x 1-7/32"
Slip Yoke Measurements:
Centerline of U-Joint to End of Yoke: 8-1/4"
Width at the U-Joints: 3-1/2"
Width at the Yoke: 1-1/2"
Spline: 25 x 1-7/64"
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman
Mulla ei nyt tässä ole mikrometriä, mutta mauserilla sain yoken paksuudeksi 38.1 koko matkalta. Mutta tää on siis mauserilla mitattu. Yoke on kyllä muuten hyvälaatuisen tuntuinen, tokko mitään kaukoidän ihmeitä. Tuo laatikon "Made in Mexico" herättää kyllä tiettyjä tuntemuksia. Rihlat kyllä stemmaa sillä yoke meni sisään jonkin matkaa ennekuin tuli stoppi eli jumiutui. Laatikko on nyt auton alla ja sen yläpuolella on vähän ahtaat paikat. Miten tuo shifterin asentovalitsin lähtee irti? Vaihteiston peräosa on varmaan sitten helppo irroittaa.
Juu, olihan siellä jonkin verran vaseliinia, mutta en poistanut sitä kun en ollut tietoinen asiasta
, mutta sillä ei sitten vissiin ollut sen suurempaa vaikutusta asiaan. Okei ja nyt sitten tilataan stefa ja tukilaakeri varmuuden vuoksi (mahtaako olla kellään kotona?). Yokea en viitsis lähteä muuttelemaan ellei nyt ihan ole pakko.
Laitoin tuon shifterin siirtäjän holkin kuvan koska tuon myyjän mukaan se laatikossa oleva on jotain heikompaa matskua ja saattaa olla ongelmallinen tulevaisuudessa, ehkä? Tämä on jotain messinkiä.
Kun olis taas tän tinnyt kun laatikko makasi vielä tuossa tallin lattialla ja joke irtonaisena vieressä.
Jahka tuo megatsu tulee parin viikon kulutta paikalle niin katsotaan mitä voidaan tehdä. Minä toimin tässä vaan konsultoivana assistenttina
On kuitenkin upeata minkälaisia apuja täällä saa kun on näiden kasien kanssa vähän noviisi. Kyllä se keväällä kulkee jollei merivesi nouse ja ilmasto tuhoudu ennen sitä
Juu, olihan siellä jonkin verran vaseliinia, mutta en poistanut sitä kun en ollut tietoinen asiasta

Laitoin tuon shifterin siirtäjän holkin kuvan koska tuon myyjän mukaan se laatikossa oleva on jotain heikompaa matskua ja saattaa olla ongelmallinen tulevaisuudessa, ehkä? Tämä on jotain messinkiä.
Kun olis taas tän tinnyt kun laatikko makasi vielä tuossa tallin lattialla ja joke irtonaisena vieressä.

Jahka tuo megatsu tulee parin viikon kulutta paikalle niin katsotaan mitä voidaan tehdä. Minä toimin tässä vaan konsultoivana assistenttina

On kuitenkin upeata minkälaisia apuja täällä saa kun on näiden kasien kanssa vähän noviisi. Kyllä se keväällä kulkee jollei merivesi nouse ja ilmasto tuhoudu ennen sitä

Re: Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman
Tuo kuvan käikäle tulee irroittaa, jos laatikon hännän aikoo ottaa pois. Käikäle on kiinni yhdellä tapilla ja alta löytyy kuula ja jousi.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman
Hyvä tietää, taitaa olla kuusiokoloavaimen paikka, tuumanen sellainen 

Re: Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman
Joukista puuttuu yksi rihla ihan tarkoituksella joten se on vissiin jees. Hyvä etten pannut litkuja laatikkoon, joten se helpottaa hommia. Koneen pystyy helposti kallistamaan taaksepäin kun ei vesiletkuja ole vielä tiellä eikä pakoputket ole paikallaan. Tuetaan laatikko takaa niin ettei roiku. Jos niin käyn niin vien tuon holkin hoonattavaksi ammattimiehelle koneistamoon. Ja joukki tietysti mukaan.
Re: Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman
Hyvä tietää kun koneistamoon mennään 

Re: Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman
Sekoittaako nää täällä osia, sillä eikös T-5:n sovi tämä:
https://www.velocity-group.de/en/transm ... tko500/tko
Eikä tämä:
https://www.velocity-group.de/en/transm ... 0/t5/3550/
Vai eikös kumpikaan....
https://www.velocity-group.de/en/transm ... tko500/tko
Eikä tämä:
https://www.velocity-group.de/en/transm ... 0/t5/3550/
Vai eikös kumpikaan....
Re: Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman
Ajattelin vaan kun tuossa puslassa ei ole öljyreikää....
Re: Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman
Pitäisköhän tilata nämä, jollei niitä ole kellään lainata:
https://www.streetsidetools.com/product-p/sst-0160.htm
Vaihteiston takaosan saa autona alla irti niinkuin oli "puhetta", mutta sen takaisin laitto onkin kuulema sitten kinkkisempi homma.
https://www.streetsidetools.com/product-p/sst-0160.htm
Vaihteiston takaosan saa autona alla irti niinkuin oli "puhetta", mutta sen takaisin laitto onkin kuulema sitten kinkkisempi homma.
Re: Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman
Hommasin työkalun ja sillä lähti hela ulos laatikosta. Siinä saa kyllä olla tarkkana ettei tuhoa työkalua niinkuin minä tein. Helan reunat ovat kapeat ja täynnä vaseliinia, joten työkalun tarttuminen helaan on vähän tuuripeliä, mutta ulos se tuli. Mutta jotenkin sain työkalun solmuun. Se sai otteen vain osalla hampaista mutta sekin riitti.
Akselitiivisteen takaosa oli täynnä vaseliinia. Kai se oli tarkoituksella. Uusi hela ja tiiviste on tulossa. Helaa täytyy ilmeisesti varovasti hioa jos se tuntuu tiukahkolta. Sehän supistuu kun sen lyö paikalleen, joten pieni välys joukkiin on paikallaan ennen sen asennusta. Laatikossa olleessa helassa ei ollut minkäänlaista öljyreikää.
Akselitiivisteen takaosa oli täynnä vaseliinia. Kai se oli tarkoituksella. Uusi hela ja tiiviste on tulossa. Helaa täytyy ilmeisesti varovasti hioa jos se tuntuu tiukahkolta. Sehän supistuu kun sen lyö paikalleen, joten pieni välys joukkiin on paikallaan ennen sen asennusta. Laatikossa olleessa helassa ei ollut minkäänlaista öljyreikää.
Re: Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman
Onko näissä laatikoissa eroja? Tuli lähinnä mieleen kun helassa ei ollut öljylle reikää ja se oli varsin täys vaseliinia. Pohdin tätä lähinnä kun asennan sinne uuden helan ja tiivisteen. Joukissa on spoori jotta vaseliini/öljy pääsee kulkemaan. 

Re: Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman
Tuota tosiaan ihmettelin, tuota vaseliinin määrää ja öljyreiän puuttumista. Uudet hela ja stefa on tulossa, joten nähdään onko siinä sitten öljyreikää. Joukki vaikuttaa oikein hyvälaatuiselta, joten sen pitäisi olla ihan jees. Irrallaan hela menee siihenjoukkiin naftisti, mutta ilman ahdistelua, joten sitä voi käyttää jonkilaisena mallina kun uusi on tullut, josko sitä joutuu hivenen hiomaan. Panen sen paikoilleen öljyn kanssa ilman vaseliinia. Katsotaan nyt sitten miltä se vaikuttaa. Parasta olisi tietysti hioa hela paikoillaan, mutta nyt ei lähdetä laatikkoa purkamaan. Kevät tulee ja pitää päästä baanalle.
Sain uuden Standardin valmistaman PCV - venttiilin ja mietiskelin sen toimintaa. Sen sisällä helisee jokin härpäke ja onko tarkoitus että se sulkeutuu ja lämmittyään laskee vain huohotuksen yhteen suuntaan. Nythän siinä ilma kulkee vapaasti suuntaan ja toiseen
Kiitos muuten jälleen tyhjentävästä vastauksesta.

Sain uuden Standardin valmistaman PCV - venttiilin ja mietiskelin sen toimintaa. Sen sisällä helisee jokin härpäke ja onko tarkoitus että se sulkeutuu ja lämmittyään laskee vain huohotuksen yhteen suuntaan. Nythän siinä ilma kulkee vapaasti suuntaan ja toiseen

Kiitos muuten jälleen tyhjentävästä vastauksesta.

Re: Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman
Selkis, kiitos linkistä ja hyvät viikonloput 
