Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman
Re: Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman
Mulla on tuolla myydään osiossa kardaani jouten.
Toni
Toni
Re: Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman
Kiitos vaan tarjouksesta, mutta omani on muuten ihan ok. Uudet nivelet, lyhennys ja tasapainoitus siihen tehdään.
Re: Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman
Kiitos linkistä! Aika hitekkiä osittain, mutta ihan mielenkiintoisia pointteja asennusta silmälläpitäen. En tiennytkään että tiesin noin vähän kardaaneista 

Re: Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman
Kardaanista on ollut paljon juttua, mutta näihin en löytänyt tietoa. No, teetin kokonaan uuden kestovoidelluilla Spicerin nivelillä. Pitääkö spooreja voidella ennen asennusta ja mikä mahtaa olla takana olevien U - pulttien oikea kiristysmomentti?
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman
Momenttihan on suhteessa kierteen kokoon ja materiaaliin, Ameriikan foorumilla joku kehoitti käyttämään 75 ft lbs (eli noin 100 Nm) mutta pulttien koosta ei ollut tietoa. Omaan silmään tuo vaikutti melko paljolta pulttien kokoon nähden.
Tuossa yksi taulukko:

-64 Falconin shop manuaalissa 13-20 ft lbs (n.18-27 Nm) kutoskoneiselle ja 30-45 ft lbs (n. 41-61 Nm) V8.
Pari kertaa edittiä ja Kaara samaan aikaan, löysit näköjään paremman taulukon.
Tuossa yksi taulukko:

-64 Falconin shop manuaalissa 13-20 ft lbs (n.18-27 Nm) kutoskoneiselle ja 30-45 ft lbs (n. 41-61 Nm) V8.
Pari kertaa edittiä ja Kaara samaan aikaan, löysit näköjään paremman taulukon.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman
Kiitos vastauksista!
Toi kardaani homma selvisi. Kannattaa ehkä pistää vähän Dextronia yokeeen stefan kohdalle ettei pyöri alussa kuivana. Oon hommannut kahdet öljyt eli halvempaa Dexron III sisääajoon (n. 500 km) ja sitten Red Oilin D4:ta jatkokäyttöön ohjeen mukaisesti
.
Tuo hengitys olikin mielenkiintoinen sarka. Eli vänkärin puolelta pvc venttiilin kautta ilmaputsariin, mutta sitten tuo toinen puoli josta sen pitäisi mennä
imusarjaan En ole vaan löytänyt imusarjasta mestaa sille. Kaasarin alle ei varmaan mahdu mitään erillistä laippaa. Täytynee jättää vapaasti hengittäväksi siltä osin.
Kaasari on Holley Street Avenger 570 cfm eletric choke ja imusarja Edelbrock Performer Rpm Air Gap Manifold.


Tuo hengitys olikin mielenkiintoinen sarka. Eli vänkärin puolelta pvc venttiilin kautta ilmaputsariin, mutta sitten tuo toinen puoli josta sen pitäisi mennä
imusarjaan En ole vaan löytänyt imusarjasta mestaa sille. Kaasarin alle ei varmaan mahdu mitään erillistä laippaa. Täytynee jättää vapaasti hengittäväksi siltä osin.
Kaasari on Holley Street Avenger 570 cfm eletric choke ja imusarja Edelbrock Performer Rpm Air Gap Manifold.
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman
Ei vaan pcv venttiilin kautta imusarjaan/kaasuttimen ala reunaan. Itsellä on edel performer missä huohotus letkun paikka, täytyy mennä kaasuläppien alle kanava mihkä kytketään muuten ei toimi oikein ja toiseen venakoppaan joko hengittävä korkki tai semmonen mistä leku ilmanputsariin
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
Re: Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman
Ok, täytyypä tutkia tuota kaasaria ja imusarjaa vähän tarkemmin josko sieltä löytyisi letkun paikka.
Re: Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman
Imusarjaan ei tarvitse tehdä mitään. Kaasarin alaosasta löytyy tarvittavat yhteet PCV liitokselle (voit käyttää myös power brake yhdettä, joka on kaasarin takaosassa). Loput vedät sitten kuvan mukaan. Ei voi erehtyä. Onhan sinulla PCV venttiili, joka tulee asentaa oikeinpäin.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman
Ja tuossa muut mahdollisuudet.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman
Moikka Mexico 65, joo siellä on tosiaan kaasarissa nuo yhteet. No nyt sitten asia selkis. Toi PCV venttiili pitää vielä hommata ja letkun pätkät. 

Re: Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman
Lueskelin tuolla tuota mielenkiintoista Noobin moottori ja T-5 laatikkon asennus blogia. Siitä jäi mieleen että onko olemassa T-5 boxiin eri mittaisia yokeja. Yritin tänään työntää uutta kardaania paikoilleen eikä se mennyt sovinnolla sisään kuin pari senttiä kunnes jumittui johonkin tiukkaan, mikä lie.
Ainakin filkoissa se menee aivan työtämällä sisälle.
Mulla on uusi T-5 boxi ja niinikään uusi yoke (TRA-650-5179) . Onko näihin olemassa erimittaisia yokeja vai pitääkö se yoke tunkea sisään laatikkoon puoliväkisin. Tosi tiukalta tuntuu, eikä se pyöri sitten suuntaan eikä toiseen.
Spoorit ovat puhtaat ja kunnossa. Laatikossa oli akselin päässä aika tuhdisti vaseliinia ilmeisesti jo tehtaalta lähdettäessä. Yoke menee ilmeisesti useammassa asennossa sisään, oletan.
Ainakin filkoissa se menee aivan työtämällä sisälle.

Spoorit ovat puhtaat ja kunnossa. Laatikossa oli akselin päässä aika tuhdisti vaseliinia ilmeisesti jo tehtaalta lähdettäessä. Yoke menee ilmeisesti useammassa asennossa sisään, oletan.

Re: Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman
Joo, joltain helalta se vaikuttaa sillä kardaani ei pysähtynyt kuin seinään vaan niinkuin jumiutui. Pikkuisen massavasaralla kopautin sisään päin ja se tosiaan hannasi entistä pahemmin. Kumma kun on uutta tavaraa ja tällaisia ongelmia. Milläs sen sais hoonattua, vai pitäisikö hieraista yoken ulkopintaa?
Re: Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman
Vaatiiko tuo helan irroitus koko laatikon purkua koneesta ja sitten laatikon avaamista? Boxi on tehty Mexikossa. Ostin nää siis boxin ja joken Södis vainaalta (oli mun hyvä kaveri) FinnAmista. Huomasin muuten että saksalainen firma myy jotain puslaa tähän boxiin:
https://www.velocity-group.de/en/transm ... ft-bushing
Onko siinä jokin heikko kohta vaihdekepin alla?
Nyt kun autoa on tehty melkein hylsystä lähtien, niin yllättää uustuotanto osien usein heikko laatu noin yleisesti. Autoja on sentään paljon ja luulisi uustuotanto osien laadullinen valmistaminen olevan kannattavaa.
https://www.velocity-group.de/en/transm ... ft-bushing
Onko siinä jokin heikko kohta vaihdekepin alla?
Nyt kun autoa on tehty melkein hylsystä lähtien, niin yllättää uustuotanto osien usein heikko laatu noin yleisesti. Autoja on sentään paljon ja luulisi uustuotanto osien laadullinen valmistaminen olevan kannattavaa.
Re: Moottorin asennus T5-laatikolla tai ilman
Jatkoin tuota pusla mysteerin selvittelyä ja selvisihän sen rakenne. Se siis pitäisi saada ulos sieltä perästä hoonaamista varten. Siihen löytyy myös erikoistyökalu jolla sen saa sieltä ulos ja sitten työkalu jolla sen saa sitten lyötyä sinne sisään. Se hoonaaminenkin on mielenkiintoista sinänsä, kun se pakoilleen asennettaessa menee kasaan joten se pitää etukäteen ottaa huomioon. Ellei sitten aleta hiomaan jokea jotta saadaan ulkohalkaisija pienemmäksi.