1970 kierroslukumittari.

Sisustaan liittyvät detaljit löydät täältä
BB
Aktiivi
Viestit: 67
Liittynyt: 06 Marras 2007, 17:16

1970 kierroslukumittari.

Viesti Kirjoittaja BB »

Tutkailin sähkö kaaviota kierroslukumittarin osalta ja näyttää kulkevan latausreleen kautta ja puolalle ei johtoa ollenkaan.
Onko näissä joku dieselin mittari? Ongelmahan on kun mittari on mykkä,ois kiva saada tuo originelli viisari heilumaan.

Autohan on 1970 cougar xr7,lienee riittävän läheistä sukua mustangille.
BB
Aktiivi
Viestit: 67
Liittynyt: 06 Marras 2007, 17:16

Re: 1970 kierroslukumittari.

Viesti Kirjoittaja BB »

Tämä on kyllä surkea keksintö kun syttyvirta menee mittarin kautta ja ei toimi sen jälkeen kun sytkä muutettu ns.nykyaikaan.

Saa siihen näköjään perus kieppimittarinkin originaali tyyliin +300$,pitänee kirjoittaa joulupukille.
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: 1970 kierroslukumittari.

Viesti Kirjoittaja starsky »

BB kirjoitti: 01 Tammi 2019, 19:55 Tämä on kyllä surkea keksintö kun syttyvirta menee mittarin kautta ja ei toimi sen jälkeen kun sytkä muutettu ns.nykyaikaan.

Saa siihen näköjään perus kieppimittarinkin originaali tyyliin +300$,pitänee kirjoittaa joulupukille.
Juu, pitää olla kaikki retrona, jotta pelaa: Rally pack / kiekkamittari.
mikkok
Aktiivi
Viestit: 44
Liittynyt: 04 Huhti 2010, 12:44
Auto: 1955 kupla supercharged
1956 lincoln premiere
1972 kupla
1996 GT Convertible
…ja pari käyttistä
Paikkakunta: Lpr

Re: 1970 kierroslukumittari.

Viesti Kirjoittaja mikkok »

BB kirjoitti: 01 Tammi 2019, 19:55 Tämä on kyllä surkea keksintö kun syttyvirta menee mittarin kautta ja ei toimi sen jälkeen kun sytkä muutettu ns.nykyaikaan.
MSD:n sytkään saa ”mokkulan” millä toimii alkuperäinen kiekkamittari => näin ainakin minun -69:ssä (MSD8920)
- shine can never replace attitude -
BB
Aktiivi
Viestit: 67
Liittynyt: 06 Marras 2007, 17:16

Re: 1970 kierroslukumittari.

Viesti Kirjoittaja BB »

Tein koemielessä kytkennän jossa kiekkamittarin kautta vastusjohtoa pitkin puolalle ja täys jännite jakajalle ja ihmetys oli suuri koska kieppikello heräsi henkiin.

Nyt kysymys kuuluukin pysyykö kieppikello ehjänä tuolla puolan pienellä ensiö käämin vastuksella 0,4 ohmia.

Alkuperäinen kärkijakajan puolahan on ilmeisesti n.3 ohmia.

Tuohonhan voisi viritellä etuvastuksen tai vaihtaa puolan isompivastukselliseen.

Kipinähän tuossa heikkenee mutta tykkäisin niin nuista alkuperäisistä mittareista eikä tuolla kilpaa ajeta,siihen käyttöön on muut laitteet.

Tuossahan on Pertronix III jakaja + samaan sarjaan kuuluva flame thrower puola.
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: 1970 kierroslukumittari.

Viesti Kirjoittaja starsky »

Oleellista on, että Pertronix saa täyden 12V ilman etuvastuksia, joka on siis tilanne.

Puolan plus-napaan menee siis nyt mittarin läpi ja jos mittari on edelleen tuolla vanhalla tekniikalla, niin ei minusta rikkoonnu tuossa kytkennässä.

Kipinä saattaa olla tosiaan vaan heikompi, kuten jo itsekin sanot.
Vastaa Viestiin