1970 kierroslukumittari.
1970 kierroslukumittari.
Tutkailin sähkö kaaviota kierroslukumittarin osalta ja näyttää kulkevan latausreleen kautta ja puolalle ei johtoa ollenkaan.
Onko näissä joku dieselin mittari? Ongelmahan on kun mittari on mykkä,ois kiva saada tuo originelli viisari heilumaan.
Autohan on 1970 cougar xr7,lienee riittävän läheistä sukua mustangille.
Onko näissä joku dieselin mittari? Ongelmahan on kun mittari on mykkä,ois kiva saada tuo originelli viisari heilumaan.
Autohan on 1970 cougar xr7,lienee riittävän läheistä sukua mustangille.
Re: 1970 kierroslukumittari.
Tämä on kyllä surkea keksintö kun syttyvirta menee mittarin kautta ja ei toimi sen jälkeen kun sytkä muutettu ns.nykyaikaan.
Saa siihen näköjään perus kieppimittarinkin originaali tyyliin +300$,pitänee kirjoittaa joulupukille.
Saa siihen näköjään perus kieppimittarinkin originaali tyyliin +300$,pitänee kirjoittaa joulupukille.
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 1970 kierroslukumittari.
Juu, pitää olla kaikki retrona, jotta pelaa: Rally pack / kiekkamittari.
-
- Aktiivi
- Viestit: 44
- Liittynyt: 04 Huhti 2010, 12:44
- Auto: 1955 kupla supercharged
1956 lincoln premiere
1972 kupla
1996 GT Convertible
…ja pari käyttistä - Paikkakunta: Lpr
Re: 1970 kierroslukumittari.
MSD:n sytkään saa ”mokkulan” millä toimii alkuperäinen kiekkamittari => näin ainakin minun -69:ssä (MSD8920)
- shine can never replace attitude -
Re: 1970 kierroslukumittari.
Tein koemielessä kytkennän jossa kiekkamittarin kautta vastusjohtoa pitkin puolalle ja täys jännite jakajalle ja ihmetys oli suuri koska kieppikello heräsi henkiin.
Nyt kysymys kuuluukin pysyykö kieppikello ehjänä tuolla puolan pienellä ensiö käämin vastuksella 0,4 ohmia.
Alkuperäinen kärkijakajan puolahan on ilmeisesti n.3 ohmia.
Tuohonhan voisi viritellä etuvastuksen tai vaihtaa puolan isompivastukselliseen.
Kipinähän tuossa heikkenee mutta tykkäisin niin nuista alkuperäisistä mittareista eikä tuolla kilpaa ajeta,siihen käyttöön on muut laitteet.
Tuossahan on Pertronix III jakaja + samaan sarjaan kuuluva flame thrower puola.
Nyt kysymys kuuluukin pysyykö kieppikello ehjänä tuolla puolan pienellä ensiö käämin vastuksella 0,4 ohmia.
Alkuperäinen kärkijakajan puolahan on ilmeisesti n.3 ohmia.
Tuohonhan voisi viritellä etuvastuksen tai vaihtaa puolan isompivastukselliseen.
Kipinähän tuossa heikkenee mutta tykkäisin niin nuista alkuperäisistä mittareista eikä tuolla kilpaa ajeta,siihen käyttöön on muut laitteet.
Tuossahan on Pertronix III jakaja + samaan sarjaan kuuluva flame thrower puola.
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 1970 kierroslukumittari.
Oleellista on, että Pertronix saa täyden 12V ilman etuvastuksia, joka on siis tilanne.
Puolan plus-napaan menee siis nyt mittarin läpi ja jos mittari on edelleen tuolla vanhalla tekniikalla, niin ei minusta rikkoonnu tuossa kytkennässä.
Kipinä saattaa olla tosiaan vaan heikompi, kuten jo itsekin sanot.
Puolan plus-napaan menee siis nyt mittarin läpi ja jos mittari on edelleen tuolla vanhalla tekniikalla, niin ei minusta rikkoonnu tuossa kytkennässä.
Kipinä saattaa olla tosiaan vaan heikompi, kuten jo itsekin sanot.