'65 ruostetta takakontissa

On sulla muodot Mustangin...
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

'65 ruostetta takakontissa

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Suoraan asiaan: Kuinka hankala on paikata? On muhinut tovin ja maali pohjineen lahtee useamman sentin halkaisijaisina levyina pois, jos nyppii. On siis maalattu ruosteen paalle joskus.

Vehkeessa olisi muutakin pikkufeelua, jotka silmamaaraisesti olisi aika helppo laittaa kuntoon "toistaiseksi". Siis kiveniskemia ym. Koputtelun perusteella parissa kohtaa on kuitupaikkausta (seuraavassa maalauksessa pois jne) ja takaikkunoista nakyi pintakukkaa sisapinnalla n. 10cm matkalta (ts. paneelit auki sisalta, rapsuttelua ja maalia). Kyljet ja kone muuten ok. Tiivisteet ja kumit uusiksi ym. Vahan houkuttaisi ostaa viikonloppuprojekti, mutta tuo takapaksin pohjan kukka epailyttaa. Olis vaan aika halpa.. :wink:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
MarkkuJ
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 12:39
Paikkakunta: Tampere, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuJ »

Missä kohtaa takapaksia? Eikös se takapaksin pohja siitä keskeltä ole sama kuin bensatankki joita saa ihan uutena kittinä ja samalla tulee toimiva bensamittarikin.
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Ja usein todellisuus on maalauksen yhteydessä uudet kyljet ja ovet tai pintapellit. Mutta jos halpa on niin osta pois, aina parempi tullissa mitä huonompi
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
66poni
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 66poni »

Jos kyseessä on bensatankin "katto", sen voi korjata kemiallisella metallilla. Tein ko. homman viime talvena omaani ja hyvä tuli, vuodot ja bensan haju loppuivat. Kannattaa muuten kurkistaa sinne takapaksin maton alle silloin tällöin. Yleensä sieltä löytyy kosteutta, joka syövyttää tankin katon puhki. Johtunee kondenssi-ilmiöstä, kun kylmää bensaa laitetaan tankkiin ja takapaksissa on lämmin?
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Vee8 kirjoitti:, aina parempi tullissa mitä huonompi
Tavallaan, mutta kun ei ne käy aina edes katsomassa autoja. Joskus se on myös onneksi...kop kop.

Takakontissa kannattanee tsekata pohjapelti varsinkin runkopalkkien päältä, ja erityisesti takasakkelien päältä. Sitten ehkä sottuinen kokeilu mutta työnnäppä kätönen alas takanurkkiin ja koittele, miltä siellä tuntuu...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
2065
Mega-addikti
Viestit: 855
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 2065 »

kuten yllä on jo todettu takakontin lattia koostuu vain muutamista paloista.about Bensatankki, sen edessä ja takana olevat palat ja kaksi sivulla olevaa "pikkusiipeä".

Takakontin ruoste kannattaa ottaa suht vakavasti. Siellä pellin alla on takakselin kiinnitykset ja auton apurunkoa...

Pikkusiipien vaihto on hommana väliltä kohtuuhomma-isohko kohtuuhomma :)
Jos koko palat menee vaihtoon, mikä on kyllä parempi kun vaan väliaikainen paikkohitsaus, niin jonkunverran hitsaushommaa on edessä.
Pikkupalat on pistehitsattu taka-apurunkoihin, takaloksujen alareunaan ja taka "crosmemberiin". Sitten vähän poraamista tankin kiinnityspulteille ja pintakäsittely. Hommaa mutta hyvä kyllä tulee kun vaan väkertää.
Peltien istuvuudesta ja työkaluista yms. riippuen viikonlopun viiva kuuden harastelijapäivän homma. Samalla kun takakontin pohja on auki kannatta vilasta esillä pilkottavien taka-apurunkojen kunto....siitä se sitten lähtee se mopo... :lol:

Repropalat on tosi halpoja mutta ainakin omalla kohdallani taiwanin pokien tekeleet ei ollu kovinkaan samalla metriluvulla
muun auton kanssa. Eli vähän peltien taivuttelua on myös tiedossa.

mukavaa hommaa jos malttaa olla stressaamatta. On kiva katsella uutta kun musse saa uutta peltiä... :twisted: [/img]
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Jeps. Kiitoksia! Kyseessa ei ollut tankin "katto" vaan sen vieressa menevat palkit (?) tai pokkaukset. Homma olisi siis ilmeisesti tiputtaa tankki pois ja hitsiliimata uutta palaa tilalle. Toisaalta heppu puhui, etta taalla hitsaustaitoiset eivat enaa mielellaan koske vanhoihin musteihin, kun ne on liian usein aika pommeja. Noh. Pitaa jatkaa hepun pehmitysta. Ensimmaisessa erassa silla meinasi jo jalat pettaa, kun osottelin kinneria sormella.. :wink:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 774
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Mun mussen kontti oli myös aika pahan näköinen kun sen ostin. Mutta kun sen hiekkapuhalsi, niin ei se ollutkaan enää pahan näköinen :D Vetäsin vaan uuden maalin päälle. Hyvin on kestänyt 10 vuotta ruostumati. Olen tosin kuivannut ja tuulettanut kontin säännöllisesti.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Se taka kontti on helpoimpia kohtia hitsailla koko mustissa. Itse laittelin niitä sivu peltejä ja puoli metriä palkkia... Kait sen joku halvalla laittaa, esim. mä jos on talli missä tehä eikä kiire... ?
surmanajaja
Aktiivi
Viestit: 39
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 08:17
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja surmanajaja »

runkopalkit kannattaa tutkia aika tarkkaan, itse ostin aikoinaan floridan tuontimussen, kontti näytti ihan hyvältä, mutta kun iskin runkopalkkiin ruuvimeisselillä niin meni läpi kuin voista..meni sitten osiksi se auto. kuulemma auton papereilla liikkuu suomessa yksi auto, ja ruostekasakin saattaa olla projektina tallissa jossain..
Vastaa Viestiin