Vehkeessa olisi muutakin pikkufeelua, jotka silmamaaraisesti olisi aika helppo laittaa kuntoon "toistaiseksi". Siis kiveniskemia ym. Koputtelun perusteella parissa kohtaa on kuitupaikkausta (seuraavassa maalauksessa pois jne) ja takaikkunoista nakyi pintakukkaa sisapinnalla n. 10cm matkalta (ts. paneelit auki sisalta, rapsuttelua ja maalia). Kyljet ja kone muuten ok. Tiivisteet ja kumit uusiksi ym. Vahan houkuttaisi ostaa viikonloppuprojekti, mutta tuo takapaksin pohjan kukka epailyttaa. Olis vaan aika halpa..
'65 ruostetta takakontissa
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
'65 ruostetta takakontissa
Suoraan asiaan: Kuinka hankala on paikata? On muhinut tovin ja maali pohjineen lahtee useamman sentin halkaisijaisina levyina pois, jos nyppii. On siis maalattu ruosteen paalle joskus.
Vehkeessa olisi muutakin pikkufeelua, jotka silmamaaraisesti olisi aika helppo laittaa kuntoon "toistaiseksi". Siis kiveniskemia ym. Koputtelun perusteella parissa kohtaa on kuitupaikkausta (seuraavassa maalauksessa pois jne) ja takaikkunoista nakyi pintakukkaa sisapinnalla n. 10cm matkalta (ts. paneelit auki sisalta, rapsuttelua ja maalia). Kyljet ja kone muuten ok. Tiivisteet ja kumit uusiksi ym. Vahan houkuttaisi ostaa viikonloppuprojekti, mutta tuo takapaksin pohjan kukka epailyttaa. Olis vaan aika halpa..
Vehkeessa olisi muutakin pikkufeelua, jotka silmamaaraisesti olisi aika helppo laittaa kuntoon "toistaiseksi". Siis kiveniskemia ym. Koputtelun perusteella parissa kohtaa on kuitupaikkausta (seuraavassa maalauksessa pois jne) ja takaikkunoista nakyi pintakukkaa sisapinnalla n. 10cm matkalta (ts. paneelit auki sisalta, rapsuttelua ja maalia). Kyljet ja kone muuten ok. Tiivisteet ja kumit uusiksi ym. Vahan houkuttaisi ostaa viikonloppuprojekti, mutta tuo takapaksin pohjan kukka epailyttaa. Olis vaan aika halpa..
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Ja usein todellisuus on maalauksen yhteydessä uudet kyljet ja ovet tai pintapellit. Mutta jos halpa on niin osta pois, aina parempi tullissa mitä huonompi
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Jos kyseessä on bensatankin "katto", sen voi korjata kemiallisella metallilla. Tein ko. homman viime talvena omaani ja hyvä tuli, vuodot ja bensan haju loppuivat. Kannattaa muuten kurkistaa sinne takapaksin maton alle silloin tällöin. Yleensä sieltä löytyy kosteutta, joka syövyttää tankin katon puhki. Johtunee kondenssi-ilmiöstä, kun kylmää bensaa laitetaan tankkiin ja takapaksissa on lämmin?
Tavallaan, mutta kun ei ne käy aina edes katsomassa autoja. Joskus se on myös onneksi...kop kop.Vee8 kirjoitti:, aina parempi tullissa mitä huonompi
Takakontissa kannattanee tsekata pohjapelti varsinkin runkopalkkien päältä, ja erityisesti takasakkelien päältä. Sitten ehkä sottuinen kokeilu mutta työnnäppä kätönen alas takanurkkiin ja koittele, miltä siellä tuntuu...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
kuten yllä on jo todettu takakontin lattia koostuu vain muutamista paloista.about Bensatankki, sen edessä ja takana olevat palat ja kaksi sivulla olevaa "pikkusiipeä".
Takakontin ruoste kannattaa ottaa suht vakavasti. Siellä pellin alla on takakselin kiinnitykset ja auton apurunkoa...
Pikkusiipien vaihto on hommana väliltä kohtuuhomma-isohko kohtuuhomma
Jos koko palat menee vaihtoon, mikä on kyllä parempi kun vaan väliaikainen paikkohitsaus, niin jonkunverran hitsaushommaa on edessä.
Pikkupalat on pistehitsattu taka-apurunkoihin, takaloksujen alareunaan ja taka "crosmemberiin". Sitten vähän poraamista tankin kiinnityspulteille ja pintakäsittely. Hommaa mutta hyvä kyllä tulee kun vaan väkertää.
Peltien istuvuudesta ja työkaluista yms. riippuen viikonlopun viiva kuuden harastelijapäivän homma. Samalla kun takakontin pohja on auki kannatta vilasta esillä pilkottavien taka-apurunkojen kunto....siitä se sitten lähtee se mopo...
Repropalat on tosi halpoja mutta ainakin omalla kohdallani taiwanin pokien tekeleet ei ollu kovinkaan samalla metriluvulla
muun auton kanssa. Eli vähän peltien taivuttelua on myös tiedossa.
mukavaa hommaa jos malttaa olla stressaamatta. On kiva katsella uutta kun musse saa uutta peltiä...
[/img]
Takakontin ruoste kannattaa ottaa suht vakavasti. Siellä pellin alla on takakselin kiinnitykset ja auton apurunkoa...
Pikkusiipien vaihto on hommana väliltä kohtuuhomma-isohko kohtuuhomma
Jos koko palat menee vaihtoon, mikä on kyllä parempi kun vaan väliaikainen paikkohitsaus, niin jonkunverran hitsaushommaa on edessä.
Pikkupalat on pistehitsattu taka-apurunkoihin, takaloksujen alareunaan ja taka "crosmemberiin". Sitten vähän poraamista tankin kiinnityspulteille ja pintakäsittely. Hommaa mutta hyvä kyllä tulee kun vaan väkertää.
Peltien istuvuudesta ja työkaluista yms. riippuen viikonlopun viiva kuuden harastelijapäivän homma. Samalla kun takakontin pohja on auki kannatta vilasta esillä pilkottavien taka-apurunkojen kunto....siitä se sitten lähtee se mopo...
Repropalat on tosi halpoja mutta ainakin omalla kohdallani taiwanin pokien tekeleet ei ollu kovinkaan samalla metriluvulla
muun auton kanssa. Eli vähän peltien taivuttelua on myös tiedossa.
mukavaa hommaa jos malttaa olla stressaamatta. On kiva katsella uutta kun musse saa uutta peltiä...
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Jeps. Kiitoksia! Kyseessa ei ollut tankin "katto" vaan sen vieressa menevat palkit (?) tai pokkaukset. Homma olisi siis ilmeisesti tiputtaa tankki pois ja hitsiliimata uutta palaa tilalle. Toisaalta heppu puhui, etta taalla hitsaustaitoiset eivat enaa mielellaan koske vanhoihin musteihin, kun ne on liian usein aika pommeja. Noh. Pitaa jatkaa hepun pehmitysta. Ensimmaisessa erassa silla meinasi jo jalat pettaa, kun osottelin kinneria sormella.. 
-
surmanajaja
- Aktiivi
- Viestit: 39
- Liittynyt: 04 Kesä 2004, 08:17
- Paikkakunta: Etelä-Savo
runkopalkit kannattaa tutkia aika tarkkaan, itse ostin aikoinaan floridan tuontimussen, kontti näytti ihan hyvältä, mutta kun iskin runkopalkkiin ruuvimeisselillä niin meni läpi kuin voista..meni sitten osiksi se auto. kuulemma auton papereilla liikkuu suomessa yksi auto, ja ruostekasakin saattaa olla projektina tallissa jossain..