Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Suurta pään raavintaa aiheuttaa nyt wanhuksen perä. Ja sen ääntely
60-70kph vauhdissa peittää alleen kaiken muun melun - ja on muuten ärsyttävä ujellus. Oisko jopa pahentunu kesän mittaan. Satasen vauhdissa ovien huonot tiivisteet onneksi kompensoi..
Jossain on vähän väljää lisäksi kun aika selkeästi napauttaa jos vaihtaa suuntaa (D<->R). Kardaanin ristikot on tarkastettu keväällä (mut ei vaihdettu, kun ok).
Mistähän tuosta nyt ottais varmaksi selvää että onko seuraava isompi remonttikohde takaosastolla?
Sepä ei tuo 8" aukee taaksepäin. On tuossa öljylle täyttöproppu, mut ei siitä taida saada pohjalla olevaa mahdollista roskaa luotettavasti ulos.
Pitänee ottaa 3rd member ulos siis. Menee kyllä tallikauden puolelle tuo operaatio..
Unohtui mainita, ei ole lukkoa.
Öljyäkin oli viime kesänä kun kurkattiin.
Ehkä syytä koko taka-akseli kunnostaa.
3rd member -> laakereiden vaihto ja säätö (mahdollisesti välityksen vaihto ja lukko, useita erilaisia lukkoja saatavilla).
Vetoakseleiden laakereiden + akselitiivisteiden vaihto. Pahasti kuluneet vetoakseleiden laakerit pitää myös ääntä!
Samalla voisi tyhjennyspropun asentaa panjoon.
Huohotus venttiilin puhdistus!
Liitteet
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vähän asian vierestä, mutta mitä periä earlyissä on käytetty? Varmaan ainakin 8" mutta mitä muita, varsinkin mitä alunperin 6-koneisissa, ja nelipultti vanteilla?
kaara91 kirjoitti: ↑30 Elo 2018, 11:02
Jos kaikki uutta paitsi vetarit, niin 4-500€ +työt.
Aikalailla noin se menee jos työlle ei paljoa laske.
Ford 8" / Trac-Lok Posi / Ring & Pinion Gear / Bearing Kit / Package
Your Price: $505.00
Build or upgrade a 8 inch Ford center section / third member
•Billet steel Trac Lock clutch style limited slip posi unit 28 spline
•Master Bearing Kit with Timken USA bearings, shims, seals, etc.
•Ring & Pinion gear set in your choice of ratio
•All items are new and come with 1 year manufacturers warranty
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Arto65FB kirjoitti: ↑28 Elo 2018, 10:57
65-66 K-koodi HiPoissa oli 8 3/4 tuumainen 9 tuumaisessa perässä. Muuten oli kaseissa 8-tuumaisia ja kutosissa 7 1/4 perä.
Arto65FB kirjoitti: ↑28 Elo 2018, 10:57
65-66 K-koodi HiPoissa oli 8 3/4 tuumainen 9 tuumaisessa perässä. Muuten oli kaseissa 8-tuumaisia ja kutosissa 7 1/4 perä.
8-tuumaisesta on pre-'67 ja myöhemmät versiot, jos sillä nyt jotain väliä on:
https://www.hemmings.com/magazine/mus/2008/05/Ford-8-in--differential-carriers/1626174.html kirjoitti:
The ribs in the carrier housing are another easy identifier of early 8-inch rearends. Those carriers having only horizontal ribs on the case were used in cars built before 1967. Pre-'67 differentials will also have a fill plug on the rear of the housing as you might see on a conventional rear cover. Later-model 8-inch carriers added a fill plug to the carrier itself and the rear housing had no filler hole. The '67 and up carriers had vertical ribs added to better reinforce the carrier assembly.
9-tuumaisestakin on eri valutavoilla tehdyt versiot.. lue vaikka täältä jos kiinnostaa.
kaara91 kirjoitti: ↑30 Elo 2018, 11:02
Jos kaikki uutta paitsi vetarit, niin 4-500€ +työt.
Aikalailla noin se menee jos työlle ei paljoa laske.
Ford 8" / Trac-Lok Posi / Ring & Pinion Gear / Bearing Kit / Package
Your Price: $505.00
Build or upgrade a 8 inch Ford center section / third member
•Billet steel Trac Lock clutch style limited slip posi unit 28 spline
•Master Bearing Kit with Timken USA bearings, shims, seals, etc.
•Ring & Pinion gear set in your choice of ratio
•All items are new and come with 1 year manufacturers warranty
Tilasin tän setin itelle ja paketista paljastu yukon gear & axle setti. Yuokonin laakerit ja lukko, välitys on joku mikäliemistälie. Lukon valmiste nro on ydgf8-28-ag ja hinta oli rahteinee, tulleinee n.850€
Ja lopputulos oli paljon uutta osaa perään. Viritettiin kuitenkin
Koskapa auton pidemmän tähtäimen tehotavoite on enemmän kuin tuon alkuperäisen perän luvataan yleisesti kestävän, niin ulkoistin liikkuvien toimituksen Futuragelle. Kiitos vaan.
Nyt on tyhjäysproppu, lukko ja 3.8 välitys. Entinen oli lukoton 2.8. Ens talvena laitellaan sitten ylivaihdelaatikko..