Mustang 5.0 -88 ongelmia...

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
TapsaV
Hiljaisempi
Auto: 88 GT

Re: Mustang 5.0 -88 ongelmia...

Viesti Kirjoittaja TapsaV »

Täältähän löytyi kivasti tietoa huomista varten. Tänään tosiaan vaihdoin tulpat, johdot, jakajan kannen ja pyörijän. Tyjäkäynti tasottui eikä ainakaan kotimatkalla pamauttanu enään putkessä täyskaasu kiihdytyksen jälkeen. Huomenna olisi tarkotus säätää sytkä ja tuo tyhjäkäynti kun se on nyt alimmillaan karvan vajaa 1000rpm. Uskaltaakohan tuota MAPpia koittaa putsaa ihan vaan brake cleanerilla? ja onko siitä ylipäätään mitään hyötyä?

Smoggipumpun putket on aavistuksen v#ttumaisessa paikassa tuota 4-pytyn tulpan vaihtoa ajatellen ja se on ihan täysi turhake muutenkin tossa mun autossa kun ei ole katteja enään...

Vieläkö rangerilla on se tyhjäpyörä ylimääräsenä? ja onko se halvempi kuin uus hihna? ja käykö se ton vakio hihnan kanssa suoraan ilman kikkailuja? semmosen vois väliaikaisesti laittaa kun en osaa vielä päättää haluanko säästää ilmastoinnin ja sekin pitäis ensin täyttää että tietäis toimiiko se ylipäätään ja hihnapyörien välitys on tarkotus muutenkin vielä vaihtaa kunhan jotain päätöksiä ton ilmastoinnin suhteen saan aikaan (tossa autossa nyt muutakin hieman tärkeempiä asioita hoidettavana ensin) muistatko ranger yhtään minkä kokosella pultilla tulppasit noi kanteen menevät putket?

EGR pitäisi myös poistaa käytöstä mutta en ole vielä ollenkaan kerennyt tutustumaan aiheeseen että voiko sen toteuttaa helposti esim. "sokealla tiivisteellä" vai miten se on järkevintä toteuttaa?
ranger
Mega-addikti
Auto: Fox GT 89

Viesti Kirjoittaja ranger »

Löytyy ihka uus tyhmäpyörä aika halvalla ja kyllä sen pitäis kaiken järjen mukaan käydä vakio hihnan kanssa.

.En muista pultinkokoa mutta se selvii kun tempaset putken poikki ja testaat mikä sinne just mahtuu ja moottorisilikoonilla kiinni. Ei mun mielestä ole kyllä ihan helppo irroittaa tuota putkea aika ahdasta ainaski kuskin puolella, mutta kyllähän se sieltä lähtee kun jaksaa äheltää, voi pulttikin olla aika tiukassa joten helppo keino ens alkuun putki poikki yhtymä kohdan jälkeen ja tulppaus ja sitten kun irroittaa sylinterikannet joskus niin tulppailee ne kannet sitten. ( mulla kyllä ne valukannet ei mee takaisin sinne kun ne sieltä tulee pois😁)

Mulla olis ehjästä ilmastoinnista purettu ilmastoinnin kompurakin jos kiinnostaa Tapsaa.

Egr:n poistoon latta tiivisteellä päälle, voi tehdä itse tai ostaa muutamalla taalalla ebaystä tiivisteineen samalla kun tilaa sen huijaus pulikan liittimen päähän jolla estetään engine valon syttyminen . Vakuumi johtojen tulppaus.
Kettu 🦊
TapsaV
Hiljaisempi

Mulla alkoi vastaava nykiminen kun turtlella melko pian sytkän osien vaihdon jälkeen (halpoja osia) ja kun vaihdoin vanhan jakajan kannen ja pyöriän niin se loppui. Ajattelin nyt laittaa Rockautosta STANDARD MOTOR PRODUCTS kannen ja pyöriän tilaukseen onko kellään kokemusta noista?

Sytkän ennakon laitoin nyt noin 11-12 tuntu että vääntöä hävis. Menin vahingossa liikauttaa jakajaa ennen kuin olin tarkistanu mitä siellä oli... ilmeisesti joku 14 sinne voi laittaa vai minkälaista ennakkoa muut on käyttäny?

Tyhjäkäynnin sain saadettyä mielestäni ihan hyväks noin 750-800rpm auton mittarin mukaan TPS 0.98v
TapsaV
Hiljaisempi

Piuha irti noin 600rpm. Tässä tapaunsessa tiputettiin tyhjäkäyntiä :) huus aika kovaa ennen.

Pitää vielä jollain oikeesti hyvällä lampulla tarkistaa ja verrata tohon motonetin malliin että kuin ennakko asteikot pitää paikkaansa tai onko tarra liimattu oikeeseen asentoon tohon lamppuun :D
Pappacosworth
Aina äänessä
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Sytkäosista suosittelen vain Motorcraftia. Standardin muotit on kulunut eikä osat sovi enää viilaamatta.
Ennakon säätö on tehokkainta säätää dynossa, mutta vaatii tietysti mahdollisuuden muokata karttoja. Mä säädän persdynon ja nakutusmonitorin kanssa karkeasti, ja dynossa loput.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Vastaa Viestiin