Tremec TKO-600, TCET4618. Sopivuus -70 pikkulohkon jatkoksi?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
JiKa
Aktiivi
Viestit: 55
Liittynyt: 10 Tammi 2016, 15:24
Auto: Sportsroof -70
Paikkakunta: Imatra

Tremec TKO-600, TCET4618. Sopivuus -70 pikkulohkon jatkoksi?

Viesti Kirjoittaja JiKa »

Moi.

Nopea kyssäri, että käykö suuremmitta ongelmitta otsikon mukainen vaihdelaatikko kiinni -70 vauhtiperän 302 mottiin? Keskusteluissa olen lukenut, että on GM-mallia. Mitä eroa Fordiin tarkoitetuissa sitten on?

Olin lukevinani, että joskus vaatii kardaanitunnelin muokkaamista ja toisinaan ei. Joku kerholaisista oli asentanut vuosia sitten -69 malliin ko. lootan ilman suurempia muutoksia. Taisi olla nimimerkillä Janne. Olisi ilo kuulla kuinka lopulta manuaalin vaihto onnistui Jannelta.

Kysymys tuli ajankohtaiseksi, kun auto on nyt pohjamaalissa ja mahdolliset pellinmuokkaukset on vielä mahdollista tehdä helposti ja käyttämätön Tremec olisi nyt tarjolla.

T.jiri
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tremec TKO-600, TCET4618. Sopivuus -70 pikkulohkon jatkoksi?

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

En ihan tarkaksi osaa sanoa tuon laatikon eroa, mutta T5 laatikoissa GM-mallissa on keppi hieman vinossa kun Fordissa se on suorassa.

Saattaisi siis olla samankaltainen ongelma myös tämän laatikon kanssa, kun se on samaan moottoriin tarkoitettu.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Tremec TKO-600, TCET4618. Sopivuus -70 pikkulohkon jatkoksi?

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Ei mene nätisti. Sen saa sinne kyllä ilman pellinlevityksiä mutta kardaanikulmista tulee vähän huonot. Kardaanitunnelia joutuu muokkamaan, että saa hyvin paikoilleen. Lisäksi jos tuo TCET4618 on GM, niin pulttijako on sama kuin Munciessa, eli GM:n kytkinkoppaan sovitusta Fordin lohkon pulttijakoon tai toisin päin.
Vastaa Viestiin