Kampiakselin stefa + muita kysymyksiä 302
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Kampiakselin stefa + muita kysymyksiä 302
Moikka
Kertokaas nyt että onko tosiaan niin että kampiakselin etummaista stefaa ei saa vaihdettua ilman että purkaa jakopään kotelon irti? Moottori 302. Netistä googletellu mutta vähän ristiriitaisia tuloksia tullut.
Kertokaas nyt että onko tosiaan niin että kampiakselin etummaista stefaa ei saa vaihdettua ilman että purkaa jakopään kotelon irti? Moottori 302. Netistä googletellu mutta vähän ristiriitaisia tuloksia tullut.
Viimeksi muokannut Kankkis, 05 Touko 2018, 18:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Kampiakselin stefa
Saa sen pois, hihnapyörä ulosvetäjällä pois. Ruuvi läpi stefasta niin ettei ota kampeen eikä koteloon ja hohtimilla vetää pois.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: Kampiakselin stefa
Niitä taitaa olla kahta eri versiota. Toiseen voi vaihtaa stefan ulkopuolelta, mutta toiseen sisäkautta.
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Kampiakselin stefa
Tuossa pari erilaista jakopään koppaa. Vasemmanpuoleisen stefaa ei saa vaihdettua koppaa irroittamatta:
Vasen myötäpäivään kiertävälle pumpulle.
Myötäpäivään kiertävälle pumpulle on molempaa mallia, omasta autosta vanha (vaihto sisäpuolelta) ja uusi (vaihto onnistuu koppaa irroittamatta):
Kummallista, viestin liitteet käyttäytyvät omituisesti, seurataan...
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: Kampiakselin stefa
Kiitokset vastauksista, ei siinä kait auta muutakuin koittaa jostain välistä kurkkia minkämallinen koppa siellä on. Luultavasti mun tuurilla se mikä teettää enempi hommia 
Sit toinen kysymys. Näkeekö kansien valumerkinnät kansien ollessa paikoillaan ja missäkohtaa lohkoa on valmistus merkinnät?

Sit toinen kysymys. Näkeekö kansien valumerkinnät kansien ollessa paikoillaan ja missäkohtaa lohkoa on valmistus merkinnät?
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Kampiakselin stefa
Muutamalla hakusanalla foorumilta löytyi esim:
Lohkosta (startin takaa):
Moottorin numerot
Tunnista lohko
Kansista:
289 kansien valumerkinnät
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: Kampiakselin stefa
Kiitoksia
Sieltähän sijainnit löytyikin
Sieltähän sijainnit löytyikin
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: Kampiakselin stefa + muita kysymyksiä 302
Joo tollanen kauluksella oleva stefa sieltä paljastu tarkemmalla tutkistelulla. Tuosta lohkon numerosta viellä kysyisin kun oli E7TE niin onko tuo nyt sitten 87 vuodelta ja onko tuo nyt sitten alkuperäisesti rulla nokalla oleva moottori?
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: Kampiakselin stefa + muita kysymyksiä 302
Joo elikkä ilmeisesti moottori on 87-93 välillä ollut 302/5.0 H.O eli ilmeisesti jos oikein ymmärsin ni rullanokalla ja sytytysjärjestys on sama kuin 351w moottorissa. Ilmeisesti nyt jos meinaa tätä jatkojalostaa tarvii olla erityisesti nokka-akselin kanssa tarkkana että on H.O versio? Ilmeisesti myös kannet näissä on E7TE malliset?. Kuinkahan paljon on mahdollista nostaa vääntöä/ tehoa pelkillä nokka/ venttiili koneisto muutoksilla?. Mitään tappiin viritettyä ei ole tarkoitus edes hakea ja kone tuntuisi olevan muuten hyväkuntoinen niin ei ainakaan tässävaiheessa ole haluja kokomoottoria räkäyttää, imusarja ja kaasari ovat edelin performer.
Kiitos ja anteeks jo etukäteen, on hieman hakusessa viellä tämän moottorin tietous, paljon juttuja lueskellut jo.
Kiitos ja anteeks jo etukäteen, on hieman hakusessa viellä tämän moottorin tietous, paljon juttuja lueskellut jo.
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6