Tehokas venttiilikoneisto ja oikea vipusuhde
Re: Tehokas venttiilikoneisto ja oikea vipusuhde
Minä mielelläni lisäisi tähän nämä shaft mount keinuvivut, koska ne on hyvät juuri stapiilisuuden kannalta, eikä studit jousta, eikä minkäänlaisia lisä tukia tarvita.
JESEL
T&D
Harland Sharp
Crower
Crane
Comp Cams
ym.
Shaft-Mounted Rockers
Shaft-mounted rocker designs are available for most applications (depending on cylinder head design). They pivot on a common shaft instead of individually on rocker studs or bolts. The advantage of a shaft mount involves improved valvetrain stability. When shaft mounted, the rockers can’t individually move around the axis of the valve, so rocker-to-valve and rocker-topushrod stability and consistent contact is improved.
https://www.musclecardiy.com/performanc ... rms-guide/
JESEL
T&D
Harland Sharp
Crower
Crane
Comp Cams
ym.
Shaft-Mounted Rockers
Shaft-mounted rocker designs are available for most applications (depending on cylinder head design). They pivot on a common shaft instead of individually on rocker studs or bolts. The advantage of a shaft mount involves improved valvetrain stability. When shaft mounted, the rockers can’t individually move around the axis of the valve, so rocker-to-valve and rocker-topushrod stability and consistent contact is improved.
https://www.musclecardiy.com/performanc ... rms-guide/
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Tehokas venttiilikoneisto ja oikea vipusuhde
Erittäin hyvät tollaset akselikeinut, eikä moisten hankkimiseen tarvita lisätukia, ku KELAlta mun tapauksessa.

Mulloli 3v sitten jotku halpis-Cranet koneessa valmiina, kun sen ostin, niin kahdesta sokasta meni korvat poikki 1. savuista lähes samantien, joista toinen korva jumitti jakajan akselin jne. ja murheissa piisas muutenkin.
Kysyin Amerikan-foorumilta kokemuksia ko. keinuista, niin kahdella Joella oli käyny ihan samalla lailla, kun väpättävät kuulemma sivuttain ihan hulluna.

- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Tehokas venttiilikoneisto ja oikea vipusuhde
Mulla on vuodesta 2000 asti ollu tommoset Cranen Energizer keinut jotka vissii micow postaamassa kuvassa. Mielessä ollu hommata paremmat ja varsinkin jos saattavat porsia nuinvain. Vaihtoehtona Trick Flow, Lunati ja Scorpion. Kaikki Summitilla 220-240USD hintahaarukassa.
Re: Tehokas venttiilikoneisto ja oikea vipusuhde
Mostin 1.6 rulla-Scorppionssit. Tähän saakka toimineet oikein hyvin, ja kilometrejä takana hurjat 100 km!ak72 kirjoitti: ↑25 Huhti 2018, 22:36 Mulla on vuodesta 2000 asti ollu tommoset Cranen Energizer keinut jotka vissii micow postaamassa kuvassa. Mielessä ollu hommata paremmat ja varsinkin jos saattavat porsia nuinvain. Vaihtoehtona Trick Flow, Lunati ja Scorpion. Kaikki Summitilla 220-240USD hintahaarukassa.

Toivotaan nyt, että nuo naurettavat lastentaudit loppuu, kop-kop!
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Tehokas venttiilikoneisto ja oikea vipusuhde
Pieni asennuskysymys, kun vaihtaa keinut esmes just Crane roller ----> Scorpion niin passaako sama tönäri, eli onko keinut keskenään samankokosia tuon suhteen?
Re: Tehokas venttiilikoneisto ja oikea vipusuhde
Ite en konetta kolmatta kertaa 2v sisällä kasannu. Tilasin vaan niitä huuhaa-Craneja vastaavat Scorppionssit, eli passas toki.
Viimeksi muokannut micow, 26 Huhti 2018, 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tehokas venttiilikoneisto ja oikea vipusuhde
Keinuthan tässä on topikkina, kuten aloitit, eli OFFTOPIC


Viimeksi muokannut micow, 26 Huhti 2018, 18:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tehokas venttiilikoneisto ja oikea vipusuhde
Tuollaisella 65 non rail koneistollakin pärjää, kun muuta ei saa käyttää. Vähän aina jänskättää kun kone pyörii 7500 rpm.
Toistaiseksi ei minulla ole ollut ongelmia noiden alkuperäisten keinujen kanssa, studitkin ovat vain 3/8".
Kilpakaveri on pyörittänyt vastaavalla koneistolla konettaan lähes 8000 rpm eikä koneisto ole antautunut vielä, samoin 3/8" studeilla.
Tosin on varauduttava keinuvivun hajoamiseen, joka yleensä menee poikki jos on hajotakseen.
Toistaiseksi ei minulla ole ollut ongelmia noiden alkuperäisten keinujen kanssa, studitkin ovat vain 3/8".
Kilpakaveri on pyörittänyt vastaavalla koneistolla konettaan lähes 8000 rpm eikä koneisto ole antautunut vielä, samoin 3/8" studeilla.
Tosin on varauduttava keinuvivun hajoamiseen, joka yleensä menee poikki jos on hajotakseen.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Tehokas venttiilikoneisto ja oikea vipusuhde
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Tehokas venttiilikoneisto ja oikea vipusuhde
Tuossa minun 334 stroker (bore 4.125” stroke 3.125”) ja koneen venttiilikoneisto, kisoissa konetta pyöritettiin noin 8000 rpm, eikä minkäänlaisia ongelmia välysten suhteen, eli toimii kuin junan vessa. Mielestäni hintansa arvoinen ratkaisu vähän enemmän kiertävään koneeseen.
Tuo minun kombinaatio on toteutettu niin, että imupuolella on 1,7 kiikut ja pakopuolella 1,6 kiikut.
Tuo minun kombinaatio on toteutettu niin, että imupuolella on 1,7 kiikut ja pakopuolella 1,6 kiikut.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Tehokas venttiilikoneisto ja oikea vipusuhde
Tuollaisilla Compin kiikuilla voi huoletta pyörittää konetta ainakin 7500 rpm asti, nämä on jo tuettu 17/16" sudeilla. Huomaa erityisen kevyet venttiilit retainerit ja lukot (retaineri ja lukot paino 9,3g), ne on köykämiiniä ja venat on porattu ontoiksi.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Tehokas venttiilikoneisto ja oikea vipusuhde
Komeita keinuja teil pojjaat, ite pitää tyytyä budjettiluokkaan eli noin 250USD värkkeihin. Tulipa tuossa sellainen tieto vastaan että jos kansissa on ruuvattavat studit niin kanteen porautuva kierre on 7/16" vaikka ite studi ois johon keinu tulee 3/8". Eli oisko järkevää munki suoraa tilata uudet studit 7/16" keinuille?
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tehokas venttiilikoneisto ja oikea vipusuhde
Allekirjoitan. Tähän muistutuksena vielä omakohtaiset kokemukset:
Starsky 347 stroker moottoriremontti
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Tehokas venttiilikoneisto ja oikea vipusuhde
Aika pienellä budjetilla tässä ollaan menty jo vuosia. Työrintamalla hiljaista ja lainat on maksettava silti. Varmaan kokonaisuudessa pystyy nyt panostamaan semmoset 350-400€ keinuihin ja uusiin studeihin. Kesä menee opiskellessa jos pääsen koulutukseen niin kohtuu vähälle jää ajelut kuten viime kesänäkin. 3/8" halvoilla rullakeinuilla on menty vuodesta 2000, eli ihmeesti nuo on kestäny. Tosin auto ei näe rata-ajoa ja äärimmäisen harvoin 6000rpm:ää.